“Ontdekking”

Keukens: Internationaal
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
29 december 2016 beoordeeld

Het shoppingcenter "Playa Flamenca" geeft veel leegstand en is niet meer zo aantrekkelijk , maar we hebben ondertussen daar toch een paar topadresje ontdekt. En
daar hoort Rustica zeker bij . Heel kleine zaak met niet zoveel zitplaatsen (een stuk of 20 binnen) . Vriendelijk en vlotte bediening lekker en mooi geserveerd eten, één tegenvaller de handgesneden frieten waren op z'n Engels . Ietsje duurder naar Spaanse normen maar zeker aan te bevelen .

13 september 2016 beoordeeld

Bij aankomst was het zeer druk en geen plaats op terras. Wij (6 pers.) hadden wel nog plaats in het restaurant. De zeer vriendelijke Ierse meneer bracht ons een amuse bouche terwijl wij ons keuze maakten. Vóór we het hoofgerecht kregen kwam er op terras een tafel vrij en de heer des huizes stelde ons voor toch nog buiten te gaan tafelen, wat we ook deden.
De plaatselijke wijn was bijzonder goed, net als het eten. Zeer verfijnd.
Het is wel een beetje zoeken naar de plaats van het restaurant.

13 april 2016 beoordeeld

Recent, op aanraden van enkele tripadvisor leden, restaurant Rustica bezocht.
Rustica is gelegen op de zelfde site als The Cellar Door (top !!!) en The Papaya Three (uitstekend). De beide voorgerechten, een klassieke toast champignon en heerlijke bruchetta, konden zeer bekoren. Over de hoofdgerechten waren de meningen verdeeld. Enerzijds kon het zalmhaasje in de oven, gebracht met beetgrage diverse groenten en met lenteui bereide frusse puree zeker bekoren. Het tweede gerecht was een goede klassieke T Bone Steak. Maar met de rest van de gebrachte bijgerechten liep het volledig mis. Als groenten slappe ajuin en slappe champignons met daarbij op zijn Engels een grote halve tomaat uit de oven.. En de "hand cutted chips" waren dermate (donker) bruin gebakken in frituurvet waarvoor in Vlaanderen een klassiek fritkot gesloten zou worden. Dit laatste was een afknapper van formaat. "To English".
Voorgerechten en zalm waren dus van een uitstekend niveau. Maarde de bij de T Bone Steak begeleidende gerechten waren een afknapper. Spijtig !

15 december 2015 beoordeeld

We reizen vaak naar Playa Flamenca om even te gaan chillen ,omwille van de goede recensies op Tripadvisor gaven we natuurlijk ook Rustica eens een kans.
Klein gezellig restaurant met naast de deur een idem dito bar om te aperitieven . Vriendelijke gastvrouw , en democratische prijzen . Het eten was lekker , mijn vrouw een heerlijk stuk rundsvlees en ikzelf heb eendeborst genomen , ook lekker maar abnormaal grote portie die men, zelfs als men geen voorgerecht heeft genomen , onmogelijk kan verorberen.
Enig minpuntje was de stijve bediening van het personeel , misschien nog niet lang bezig en nog wat onzeker?
Bij ons 2de bezoek was dit al een stukje beter.
Al bij al een positieve ervaring en we gaan zeker terug!

27 november 2015 beoordeeld

Al enkele keren zeer lekker gegeten aan een goede prijs.
Zeer vriendelijk personeel. Een echte aanrader!

Reizigers die Rustica bekeken, bekeken ook

Orihuela Costa, Costa Blanca

In Rustica geweest? Deel je ervaringen!