Opslaan
Verleden en heden ineen

Beoordeeld op 29 oktober 2020
Wimvb
De Goorn, Nederland
Eindelijk eens naar binnen gegaan

Als geboren en getogen in Uden was ik nog nooit bij het Krona museum langs geweest. En daar heb ik ... meer lezen

Beoordeeld op 17 juni 2020
Screaminrubba
Uden, Nederland
via mobiele applicatie
Lees alle 36 beoordelingen

Beoordeeld op 11 december 2020 via mobiele applicatie

Een mooie rustige locatie in Uden waar herinneringen aan de eerste lock down Corona maanden zij terug te vinden.

Datum van activiteit: december 2020
Beoordeeld op 29 oktober 2020

De abdij wordt door de Zusters Brigittinessen nog steeds bewoond maar een deel is opengesteld voor exposities over het geloof en het kloosterleven. Er is een ommuurde kruidentuin waaruit de kruiden nog dagelijks worden geplukt. Er zijn niet alleen oude beelden en relieken te zien maar er wordt ook regelmatig hedendaagse kunst tentoongesteld.

Datum van activiteit: oktober 2020
Beoordeeld op 24 augustus 2020

Het museum toont religieuze kunst uit vervlogen dagen, maar ook modern religieuze kunst. Ook zijn er etsen van Rembrandt. Een aanrader vooral op warme dagen, de temperatuur binnen is goed geregeld.

Datum van activiteit: augustus 2020
Beoordeeld op 17 juni 2020 via mobiele applicatie

En daar heb ik wel een beetje spijt van.
Voor mij was het gedeelte van de nonnen toch wel indrukwekkend.
En het vrouwtje wat er beneden aan het werken was. Dat zie je niet altijd, mensen aan het werk ;-)

Datum van activiteit: juni 2020
Beoordeeld op 1 maart 2020

Ontvangst door een vriendelijke vrijwilligster. Het museum ziet er mooi en verzorgd uit. Verschillende mooie houten beelden. Ook hangen er fraaie iconen. In de kelderruimte was ( is ??) een expositie van Harry van der Heyden. Mij persoonlijk sprak het niet aan. De ruimte is wel mooi evenals de trap naar beneden. Voor de fraaie tuin waren we in het verkeerde jaargetijde. Het stormde en regende!!!!!

Datum van activiteit: februari 2020