Beoordeeld op 23 september 2016

Goede ruime appartementen zowel de 2 kamer als de studio's. Ontbijt heerlijk en gevarieerd voor griekse begrippen. Veel klimwerk dus zeker niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn. Veel vluchtelingen in Chiosstad. Jammer dat het zo (te) rustig was. Strand lekker en volop eettentjes. Personeel van hotel erg aardig en behulpzaam, schoonmaak behoeft wel meer aandacht.

Kamertip: Neem kamer met zeezicht.
Datum van verblijf: september 2016
Beoordeeld op 1 juli 2016

Wat is het toch jammer en volstrekt onbegrijpelijk dat dit resort niet volledig bezet is. Het is hier heerlijk! De situatie met vluchtelingen zorgt er helaas voor dat veel toeristen dit prachtige eiland vermijden. Volkomen onterecht, in Chios stad zie je een enkele vluchteling maar dat is absoluut niet storend. En in Karfas en op de rest van het eiland hebben wij niet één vluchteling gezien.

In Sea View Resort zal het je aan weinig ontbreken. Wij hadden een 1-kamer appartement met alle voorzieningen, terras, airco, WiFi en een schitterend uitzicht op de baai. Maria en haar collega's doen er alles aan om het de gasten naar de zin te maken. Het zwembad heeft voldoende ligbedden en is een heerlijke plek om te relaxen. Met wat trapjes en een steile weg loop je naar beneden en kun je binnen 5 minuten een duik nemen in de zee. Karfas heeft een mooi breed zandstrand en je kunt eindeloos de zee inlopen voordat het echt diep begint te worden.

Het ontbijt in Sea View Resorts is rijkelijk, vers en erg uitgebreid. In Karfas vind je ongeveer 10 restaurant evenzoveel barretjes waar je ook kunt lunchen. Gek genoeg vonden wij het restaurant van Sea View Resorts zelf (Olive Garden Roof Bar & Restaurant) het meest verrassend qua menu en smaak. De meeste andere restaurants in Karfas hebben allemaal ongeveer dezelfde kaart, die wij niet heel spannend vonden.

Wij hadden 2 dagen een auto gehuurd om het eiland te verkennen, dat is prima te doen en erg leuk. Je ontdekt prachtige baaitjes, sommige compleet uitgestorven, andere met iets meer voorzieningen. Maar alles heel rustig en vriendelijk. Aanrader is het bergdorp Avgonima, aan het eind van het dorp ligt restaurant To Asteri, waar wij de beste maaltijd hebben gegeten tijdens onze vakantie. Bovendien met het allermooiste uitzicht van Chios. Tip: ga er naar toe aan het eind van de dag, het ligt aan de westkust en de zonsondergang is er prachtig.

Chios stad is ook leuk om te bezoeken, veel meer drukte dan op de rest van het eiland maar nog steeds allemaal heel gemoedelijk. Aan de haven kun je genieten bij een van de vele barretjes. Als je de moeite neemt om richting de 4 bekende windmolentjes te lopen, vind je daar een restaurant met blauwe stoeltjes, het heet Miloi. Daar hebben we heerlijke garnalen gegeten.

Als wij weer een bezoek brengen aan Chios, zullen wij zeker weer bij Sea View Resorts boeken, het is een uitstekende uitvalsbasis om Chios te ontdekken met een prima prijs kwaliteit verhouding.

Kamertip: Neem een wat hoger gelegen kamer met zeezicht. Een 1-kamer appartement is prima.
Datum van verblijf: juni 2016
Beoordeeld op 16 augustus 2015

Appartement was inderdaad luxe voor Griekse begrippen met zelfs een oven en magnetron in de keuken! Prachtig uitzicht over de baai van Karfas. Mooi zwembad. Fitness was wel fijn dat die er was maar heel klein. gelukkig was het er erg rustig dus hoefde je niet te wachten op een apparaat. Goede service en tips gekregen van Maria. De wifi werkte alleen redelijk goed bij het restaurant en receptie.

Datum van verblijf: augustus 2015
Beoordeeld op 2 juli 2015

Mede door andere reviews zijn wij hier geraakt en hebben er geen spijt van gehad. Door verbouwing van het hotel kun je wat last hebben van lawaai, maar door het heerlijke Kingsize bed hebben wij daar geen last van ondervonden. We hebben er zeer goed geslapen. Wij zaten in 522, een mooi 2-kamer appartement direct aan het zwembad en met schitterend zicht op zee en de Turkse kust.

Het hotel ligt zeer dicht bij diverse goede tavernes zoals "To karafaki" en "Pelekanos" en niet te vergeten het mooie zandstrand van Karfas. Als uitvalsbasis is dit hotel perfect. Dichtbij alle gelegenheden en vanuit hier is de rest van het eiland ook goed te bekijken zonder lange in de auto te hoeven zitten.

Het ontbijt was meer dan voldoende, 3 tot 4 verschillende manieren om een ei te eten, cakejes, bruin en wit brood, roosteren is ook mogelijk, diverse sapjes alles is aanwezig voor een goed ontbijt. Het personeel vriendelijk en behulpzaam. De kamers worden dagelijks schoongemaakt en van schone handdoeken voorzien. Het zwembad is meer dan groot genoeg. Of dit ook voldoende groot is voor alle kamergasten bij een volle bezetting, geen idee. Maar eind juni is dit qua grootte perfect voor een verfrissende duik te nemen. Mocht je meer willen dan is zoals gezegd het strand zeer dichtbij! Wifi is aanwezig, maar het signaal wellicht niet overal even sterk.

Een aanrader!

Datum van verblijf: juni 2015
Beoordeeld op 28 juni 2015

Sea View is voldoende van de weg (en vliegveld) verwijderd en dichtbij het heerlijke enige echte zandstrand (ca. 150 meter) van Chios. Prettige ontvangst en vriendelijk personeel. De kamers zijn zeer ruim, schoon, voorzien van voldoende borden/bestek e.d. Koelkast, magnetron en waterkoker aanwezig. Elke dag is kamer schoongemaakt en ontvingen wij schone handdoeken. Toen de ophanghaak van onze douche kapot was, werd dit binnen 1 uur gerepareerd. Toen enkele dagen later ook onze douchekop het op zondag begaf, en de klusjesman een vrije dag had, werd dit snel verholpen door de dames van de schoonmaak. Prima service!
Het ontbijt is bijzonder uitgebreid en afwisselend. Elke ochtend diverse soorten vers brood, vleeswaren, kaas, eieren (op diverse manieren bereid), yoghurt met vers fruit, diverse cakejes, desserts, zoetigheden, koffie, thee, sapjes, kortom goed verzorgd en van 8 tot half 11 prima bijgevuld. Dus ook gasten die om 10 uur binnenkomen vinden nog meer dan voldoende van hun gading. Complimenten hiervoor!
Bij het zwembad staan voldoende ligbedden, sommige parasols zijn weliswaar aan vervanging toe, maar werken nog goed. Gelukkig werden er nauwelijks handdoeken klaargelegd op de ligstoelen!
Wifi ontvangst is redelijk. De ene dag lukte het beter dan de andere, maar geen reden om niet voor dit hotel te kiezen. Een dagje zonder kan immers ook goed!
Huurauto kan gratis onder appartementen in garage geplaatst worden zodat de auto 's ochtends koel is!
Op dit moment wordt hotel Sea View uitgebreid met een groter terras, maar wij hadden weinig last van de bouwwerkzaamheden. De planning is dat in de loop van 2015 nog zo'n 15 appartementen gereed komen (zijn nu met afbouwwerkzaamheden bezig) en later nog eens stuk of 15 (maar die moeten nog gebouwd worden).
Aangezien wij hier halfpension hebben gezeten: Olive Garden restaurant is fantastisch (zie recensie). Eten a-la-carte van chef Paschalis en voortreffelijke bediening door Maria en collega's. Dank voor jullie heerlijke avonden!
Kortom echt een aanrader!

Datum van verblijf: juni 2015