“Heerlijk gegeten ”

Geclassificeerd als nr. 15 van 47 Restaurants in Molyvos
Geschikt voor: Lokale keuken, Gezinnen met kinderen
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
18 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Een heel fijn restaurant om verse vis te eten. Je kiest het uit de vitrine en het wordt echt heerlijk bereid.

13 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Aangenaam verrast door deze geweldige taverna in Molyvos met een prachtig uitzicht. In de zaak staan twee broers, een staat in de keuken en de ander bedient. Hoewel het een klein stukje lopen is vanaf Molyvos is het echt de moeite waard.

Bij het uitreiken van de menukaart vertelde de ober ons uit welke gerechten ze die dag hadden. Deze worden dagelijks vers bereid. Voor de vis nam hij ons mee naar de dagvangst. Hier konden we kiezen welke vis we wilden hebben.

Tijdens ons verblijf in Molyvos was dit ons favoriete restaurant en hebben er daarom ook drie maal (heerlijk) gegeten. Aanraders zijn de cheese pie en de mixed grill. De cheese pie is een bladerdeeghapje gevuld met feta kaas. De mixed grill bestond onder andere uit een worstje, speklapje, kipfilet en een hamburger en werd geserveerd met rijst en patat.

Wanneer wij klaar waren met eten kregen we soms iets van het huis (watermeloen en Griekse yoghurt met kersen) na waarna we een stevige handdruk van de broers kregen en wensten ze ons een 'Kalinichta' toe.

Verblijf je (in de buurt van) Molyvos breng dan zeker een bezoek aan deze geweldige taverna want anders mis je echt iets!

9 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat hebben mijn familie en ik genoten bij deze taverna! Erg leuk om bij deze broers te eten. Ene broer staat in de keuken, andere broer bediend. Beide super vriendelijk. Als je echt (lekker) Grieks wil eten, ben je hier aan het juiste adres.

Een echte aanrader van de kaart is de Exochiko chicken. Erg malse kip gevuld met verschillende soorten kaas en paprika, met lekkere patat erbij geserveerd. Al met al heerlijk van smaak!

Beste taverna van Molyvos! Dus ga vooral langs als je van echt lekker Grieks eten houd.

27 mei 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Leuke zaak met mooie gerechten. Pijlstaartinktvis was mij nog iets te stevig, vis was perfect gebakken. Lekkere salade en tzatziki. Yoghurt met kersen was een aanrader.

12 januari 2017 beoordeeld

Een geweldige taverna met fijne bediening. Grieks met de Grieken en heerlijk eten. Vraag advies, laat de kaart de kaart en je krijgt het mooiste en fijnste eten. Houd je van vis, vraag dan naar de vangst van die dag en je zult worden meegenomen naar de keuken om te kiezen en je krijgt de lekkerste gegrilde vis op je bord.
In het weekend is er regelmatig een muzikant en je zult hier Griekse families treffen die iets te vieren hebben of zomaar met elkaar eten. In de ochtend vind je hier wat oudere mannen van het dorp die hun koffie drinken en de laatste nieuwtjes delen.
Het restaurant ligt in de bocht van de weg naar Eftalou. Het uitzicht is prachtig.
Jaarlijks bezoek ik Molyvos een week en meer dan de helft van die tijd geniet ik hier van mijn diner. Overdag ook een prima plek voor een drankje of wat kleins te eten.
Kortom, een aanrader!

Reizigers die Taverna Alonia bekeken, bekeken ook

In Taverna Alonia geweest? Deel je ervaringen!