Beoordeeld op 7 december 2019

We hebben hier een midweek verbleven. Dit blijft voor ons één van de leukste parken van centerparcs. Restaurants zijn hier goed, zwembad is netjes onderhouden, en dit alles dichtbij de natuur (bos en heide in de buurt).
De bungalow was wat verouderd, maar technisch gezien was hij zo goed als volledig in orde.

Datum van verblijf: oktober 2019
Guest_Relations_HB, Guest Relations Manager van Center Parcs Het Heijderbos, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 9 december 2019

Hallo Kristof v,

Bedankt voor de review.
We zijn blij te lezen dat jullie een fijne vakantie hebben gehad op Het Heijderbos.
Hopelijk zien wij jullie nog eens terug.

Beoordeeld op 13 november 2019

We zijn regelmatige CP-bezoekers. Het Heijderbos was ondertussen al een 4-tal jaar geleden en het was fijn om er terug te zijn. Blijft een heel mooi park. Ruim, maar toch alles overzichtelijk en dichtbij. Vriendelijk personeel, ze doen hun best om alles zo goed mogelijk te onderhouden. In vergelijking met de vorige keer nu "slechts" gekozen voor een premium-cottage. Iedereen weet dat de cottages verouderd zijn, hier is dat niet anders. Desondanks, zeker gezien toch wel wat negatieve reviews, viel onze cottage toch zeer goed mee! Pluim aan de schoonmaak, want je zag duidelijk dat er wel een inspanning geleverd werd om het echt wel netjes te maken. Eigenlijk is maar 1 minpunt, en dat is de dampkap boven het fornuis. Die was behoorlijk smerig, maar goed, dat hoort er nu eenmaal bij. Dit zou je zo niet mogen zeggen, maar je weet nu eenmaal dat het zo is. Ik snap ook veel negatieve reacties niet. Je weet toch dat je in een verouderde cottage terecht komt? Je weet toch dat er spinnenwebben zijn, dat er een deur piept, dat er iets niet perfect werkt, dat matrassen in slechte staat zijn, ... . Als je wel degelijk merkt dat m'n een inspanning levert om het in de mate van het mogelijke netjes te maken, dan is dat voor ons best prima. We gaan ook niet op vakantie om constant in de cottage te zitten en constant te letten op alles wat niet 100% ok is. Voor ons is vakantie vooral genieten van de natuur, buiten zijn, en echt als gezin volledig tot rust komen. Dat is nog steeds wat perfect kan binnen CP, en zeker bij het Heijderbos. De Market Dome is zeker niet de meest gezellige (heeft te maken met de indeling), maar desondanks heeft hij alles om het er naar je zin te hebben. Een ruim aanbod in de Daily Foodstore, leuke winkeltjes waar je steeds wel iets kan scoren met korting en voldoende drink - en eetgelegenheden. Alles verliep vlot qua bediening. Alleen, en dat vinden we steeds, is er slechts een zeer beperkt lunchaanbod bij het Grand Café (zeker voor kindjes). Zou tevens ook leuk zijn mocht er bij het Grand Café een kleine speelhoek komen voor kleine kinderen (peuters/kleuters). Buiten wat betalende toestellen, is er voor kleine kinderen niet echt een mogelijkheid om te spelen. In het pannenkoekenhuis (wat top was! ook toplocatie!) een heerlijk wafel gegeten met alles erop en eraan! En daar was was een hele fijne speelhoek ingericht voor de kleinere kinderen. Ideaal, want wij konden vlakbij zitten. Was echt win-win op die manier. Daarom de oproep om zo'n speelhoek door te trekken naar de Market Dome, en liefst ergens bij het Grand-Café, wat overduidelijk de centrale plaats is van de Market Dome. Verder naar de Jungle Dome geweest. Leuke plek, wel behoorlijk vochtig en dus wat zweterig als resultaat. Met onze kleine kids op zich niet de ideale plek, maar voor oudere kinderen lijkt het mij zeker wel eens iets anders. Al vind ik de Discovery Bay in de Vossemeren wel beter omdat je daar makkelijker en veiliger toegang hebt tot het water. Hier in de Jungle Dome heb je minder mogelijkheden om echt in en rond het water te ploeteren. De Jungle Dome lijkt me tevens wat te klein om daar echt een half dagdeel te kunnen genieten en ontspannen. Lijkt me echt iets als tussendoortje, wat je zeker eens gezien moet hebben, maar ook niet meer dan dat. Begrijp ook niet waarom mensen willen verblijven in zo'n Jungle Cabanna, maar goed, elk zijn goesting. In tegenstelling tot 4 jaar terug was er nu ook een Action Factory. Al is dat hier een groot woord, want veel actie valt er niet te beleven. Er is een indoor minigolf en zo'n wagentjes waar de kids een toertje kunnen op rijden, maar meer is het ook niet. Eigenlijk is het gewoon de helft van de voormalige sporthal die ingenomen is. De andere helft wordt nog steeds gebruikt als sporthal. Het verbaasde mij dan ook niet dat de Action Factory tijdens ons bezoek vrij leeg was. Ik denk dat dit hier in het Heijderbos nog niet volledig op punt staat. Ofwel moet dat echt uitgebreid worden, ofwel moet m'n meer naar het concept Baluba gaan. Volgens dat het park ook voor meer dan 90% bezet was hebben wij absoluut die drukte niet zo ervaren. Het voelde heel rustig aan. We hadden er wat schrik voor, maar was dus absoluut onterecht. We hadden heel mooi weer, vandaar waarschijnlijk dat alle parkgasten zowel binnen als buiten heel goed verspreid waren over het ganse park. Het Heijderbos, met z'n mooie Aqua Mundo is voor ons echt wel een toppertje. Het heeft iets anders dan vele andere parken, ondanks dat het veel weg heeft van andere parken. Het is moeilijk te benoemen, maar ja, je voelt je er echt ontspannen. Het park heeft waarschijnlijk een ideale combinatie van natuur, activiteiten, en noem maar op wat dat gevoel bezorgt. En over de Aqua Mundo gesproken, blijft toch ook een topper! Qua baby - en peuter/kleuterbad is dit toch ook één van de betere. Onze peuter vond het alvast fantastisch. Voor de rest een héél gezellig bad, héél ruim, proper, mooi ingekleed, kortom voor elk wat wils. Kijken er naar uit om zeker nog eens terug te gaan. En als m'n vanaf volgend jaar hier en daar wat renoveert, nog des te meer. Ik weet nu al dat het terug een aangenaam, rustgevend en heerlijk verblijf zal zijn.

Voor de mensen die deze reviews lezen, laat jullie zeker niet afschrikken door woorden als oud, vies, smerig, slecht, ... . Dat lijkt me allemaal heel sterk overdreven. Leer er mee leven dat CP nu éénmaal verouderd is en dat er geen luxe of hedendaags comfort te vinden is. Oké, het is allemaal verouderd, maar daarom niet vies of smerig. CP blijft een ideale trekpleister om effectief eens te ontsnappen aan de dagelijkse sleur en echt eens samen met je gezin, familie, vrienden, ... te genieten van de natuur en van elkaar. Ik ben ervan overtuigd dat als er een probleem zou zijn in de cottage of in het algemeen, m'n zeker zo snel mogelijk een oplossing zou zoeken. Weet dat veel negatieve reacties nogal gemakkelijk op het internet gezwierd worden, zonder dat ze tijdens het verblijf zelf zijn aangekaart bij het personeel. Het is natuurlijk makkelijk om achteraf te klagen en te zagen, maar er tijdens je verblijf met geen woord over te reppen. Ik wil het zeker niet minimaliseren, maar nogmaals, laat je niet afschrikken door slechte score's, want zo is het echt niet. Ga naar het Heijderbos, en beleef het zelf, het is er fantastisch!

Datum van verblijf: november 2019
Guest_Relations_HB, Guest Relations Manager van Center Parcs Het Heijderbos, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 14 november 2019

Hallo JeroenD1432,

Bedankt voor je mooie review!
We zijn erg blij te lezen jullie trouwe gasten van Het Heijderbos blijven ondanks de negatieve reviews en fijn om te lezen dat jullie een fijne vakantie hebben gehad bij ons.
We zijn erg blij met jullie feedback. Dit zullen we meenemen met de renovatie en hopelijk dit meer naar jullie zin te maken. Oud wil inderdaad niet zeggen dat iets vies is, maar mochten gasten het toch vies vinden, lossen we het ook graag op als zij nog op het park zijn. Zodra gasten weg zijn kunnen wij gasten niet meer het fijne gevoel van Center Parcs geven. Dit doen we natuurlijk graag.
We zien elkaar snel nog eens!

Beoordeeld op 19 oktober 2019

De bungalow had 2 badkamers. Bij het ontbijt of dinerbuffet heb je genoeg keus. Wil je in de omgeving fietsen dan heb je een aantal mooie routes. Zelf vond ik de route eerst over de brug en dan terug via het pondje het leukst. Zeker als de zon schijnt.

Kamertip: Als de zon schijnt kan je lekker zitten op het terras
Datum van verblijf: september 2019
Guest_Relations_HB, Guest Relations Manager van Center Parcs Het Heijderbos, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 20 oktober 2019

Dank u wel voor deze top review base1411!

Fijn dat u zo heeft genoten van het buffet en de omgeving.

Hopelijk zien we u volgend jaar weer terug.

Beoordeeld op 17 oktober 2019

Wij zijn tevreden over de uitrusting van de bungalow (premium), deze was trouwens ook goed schoongemaakt. Bungalow was wat verouderd maar wel net dus zeker ok. Voorzieningen in het park zijn top, hier valt veel te beleven voor zowel jong als oud.
Het heeft het hele weekend geregend maar toch hebben wij ons geen seconde verveeld. Ons zoontje (2,5 jaar oud) heeft zich kostelijk geamuseerd in de Jungle Dome, de (tamme) vogels kwamen bij hem zitten om een koekje te eten...
Verschillende restaurants zijn allemaal kindvriendelijk. Wij komen zeker terug!

Datum van verblijf: september 2019
Guest_Relations_HB, Guest Relations Manager van Center Parcs Het Heijderbos, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 18 oktober 2019

Hallo JoyeTraveler,

Wat goed om te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad.
Fijn dat ook jullie kleine zich ook zo heeft vermaakt in de Jungle Dome.
We zien jullie graag weer terug!

Beoordeeld op 1 oktober 2019

Wat een vieze oude bende kwamen we in. De muffe en naar urine riekende bungalow viel enorm tegen. Zeer slechte bedden, allemaal doorgezakt. Kamers roken naar urine, overal vlekken op de vloerbedekking en zeer stoffig en vettig. Keuken is zwaar verouderd, geen vaatwasser of combimagnetron. Hier ga je niet voor je plezier naar toe, zeker niet voor het geld wat centerparcs ervoor vraagt. Voor ons nooit meer centerparcs, slechtste vakantie ooit.

Datum van verblijf: oktober 2019
Guest_Relations_HB, Guest Relations Manager van Center Parcs Het Heijderbos, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 2 oktober 2019

Hallo ardomie,

Wat vervelend om te horen dat jullie bungalow niet naar wens was.
De bungalows zijn wat verouderd, maar schoon horen ze zeker te zijn.
Hopelijk hebben jullie dit ook gemeld aan de WhatsApp service of bij onze collega's van de receptie. Zij hadden graag voor een passende oplossing gezorgd.
Wellicht hebben jullie vernomen dat we in 2020 starten met een renovering, hierbij zullen de bungalows aangepakt gaan worden. We hopen dat jullie ons dan een tweede kans geven.