Beoordeeld op 4 september 2022 via mobiele applicatie

Appartement was niet schoon. Overal spinnenwebben op de kamers en veel stof. Tevens was de WiFi zeer slecht. In een 10 persoons huisje zeer hinderlijk. Verder wel grote kamer en voorzien van de juiste faciliteiten. 1 kleine douche; eveneens voor 10 mensen. Had ruimer gemogen.

Datum van verblijf: september 2022
Beoordeeld op 3 september 2022

Al vele jaren bezoeken wij Landal parken. Juist vanwege de goede hygiëne en het aanbod op de parken. Esonstad viel helaas erg tegen. Op onze aankomst dag was het huisje erg vies (vieze keuken, etensresten op de vloer, tandpasta op de kraan, snoepresten op de verwarming, dode vliegen in de vensterbank en lag er zelfs nog oud beddengoed van de vorige bewoners op de bedden van een slaapkamer). Na hier melding van te hebben genaakt bij de receptie zou ons huisje worden schoongemaakt. Eenmaal terug in het huisje was het huisje nog even vies. Enkel de bedden waren afgehaald.
Een receptionist belde ons om te checken of het huis naar tevredenheid was schoongemaakt. Dit vonden wij heel netjes. Alleen moesten wij hem melden dat het nog even vies was. De desbetreffende receptionist bood aan nogmaals iemand langs te sturen. Echter zou dit ons wederom twee uur van onze eerste vakantie dag kosten, dus kozen ervoor het zelf te doen (in de wetenschap dat het dan ook écht schoon zou zijn). Een vervelende start van de vakantie. Wij hebben de kosten van de schoonmaak geretourneerd gekregen.

Op het park zelf wordt geadverteerd met allerlei leuke activiteiten voor de kinderen, zoals; timmerdorp en fierljeppen. Echter was er geen timmerdorp te bekennen en werd dit ook niet aangeboden in het animatie programma. Dit gold ook voor het fierljeppen.
De activiteiten waaraan de kinderen mee konden doen, daar moesten wij voor betalen. Jammer, gezien je al flink moet betalen voor een weekje vakantie.

De horeca was ook twee dagen gesloten. Dit vonden wij, gezien het hoogseizoen was, ook een opvallende keuze.

Kortom, voor ons geen Esonstad meer.

Datum van verblijf: augustus 2022
Beoordeeld op 27 juli 2022

Het park zelf is zeer de moeite waard. het idee van een binnenstadje geeft het een apart en leuk karakter. Puntje voor het centrum pleintje was dat er bij onze aankomst een bedrijfsfeest aan de gang was. beetje luidruchtig en geen mogelijkheid om even wat lekkers te eten in het restaurant.
Zwembad is aan de kleine kant voor een park van deze grootte. jammer.
Personeel is vriendelijk, huisje schoon. Horren in de kozijnen zijn ook een goede plus.

Datum van verblijf: juli 2022
Beoordeeld op 12 juni 2022 via mobiele applicatie

Heerlijk bijkomen aan het Lauwersmeer in een fijn vakantiehuis van Landal. Mooi en luxe ingericht en van alle gemakken voorzien. Goede bedden en een fijne badkamer met bubbelbad én sunshower. Een leuk opgezet park in de vorm van een oud vestingstadje.

Kamertip: Tijdens ons verblijf waren de voorzieningen, zoals winkel en restaurants, zeer beperkt geopend. Maar geen probleem hiermee ondervonden.
Datum van verblijf: juni 2022
Beoordeeld op 12 juli 2021 via mobiele applicatie

Wij hadden een 8 persoonshuisje met extra (3e) badkamer. Dit is absoluut niet de moeite waard. De badkamer gaat ten koste van de ruimte in de slaapkamer waardoor de slaapkamer amper bruikbaar was en de badkamer zonder deur en erg klein. Hou er rekening mee dat als je geen kinder huisje hebt de tuin niet afgesloten is. Er is veel water op het park wat erg leuk is maar ook gevaarlijk met kinderen want het is niet afgezet. Verder was het huisje redelijk schoon maar was de vaatwasser een drama. 3x aanzetten en dan maar hopen dat het blokje eruit was en de boel schoon was. Het vestigingsstadje oogt super gezellig, het park is mooi opgezet. Je loopt zo richting het Lauwersmeer. Het zwembad is niet heel bijzonder : 1 diep bad en 1 kinderbad met mini glijbaan. Dit zou wel uitgebreid /verbouwd mogen worden. Heel mooi indoor speelparadijs!! Prachtige speeltuintjes door het gehele park. Winkel met ruim assortiment en uitgebreide openingstijden. Wij hebben op heel park gegeten (dit valt vaak tegen) bij de pizzeria en dat was erg lekker!
Pitch en putt raden wij niet aan. Baan slecht onderhouden en schandalig winst model wat ze hanteren. Per verloren bal betaal je 1 euro. Op verschillende holes ontkom je er niet aan dat de bal in het water belandt. Er liggen leuke hengels maar het riet staat 5 meter breed waardoor je er niet bij komt. Daarnaast staat het onkruid zo hoog dat je je bal nooit meer terug vindt als hij maar iets de baan af gaat (want het loopt ook nog eens af).
Bollo zou zondags ochtend komen voorlezen. Stond aangegeven in de landal app en bij de receptie. Na 10 minuten wachten maar eens verhaal halen. Blijkbaar was de stagiaire ziek en vond degene achter de receptie het belangrijker dat de receptie bemand was (op zondagochtend naar mijn idee een bijzondere keuze) dan dat de kinderen blij werden. Veel teleurgestelde gezichtjes en belachelijk dat het ook niet gecommuniceerd werd.
Al met al hebben wij een erg leuk weekend gehad en is het een leuk park, met wat kleine kanttekeningen.

Datum van verblijf: juli 2021