Yvonnez525
Den Bosch, Nederland

Heerlijke Griekse gastvrijheid

Beoordeling van Pansion Limni
5,0 van 5 bollen13 jun 2018 beoordeeldvia mobiele applicatie
We zijn net terug van een heerlijk weekje uitrusten. Bij aankomst konden we kiezen tussen twee kamers; een op de beneden verdieping en een boven. We hebben gekozen voor boven, vanwege het uitzicht en iets grotere kamer met mooie blauwe tinten. Verwacht geen luxe kamer, maar alles is zeer schoon. In een nisje staat een koelkast en een aanrechtje met waterkoker en kookplaatjes ( gebruiken we nooit). Helaas geen koffiezetapparaat. Prima bed, niet te hard enige te zacht.
De twee zussen runnen dit pension (en nog een ander een paar meter om de hoek). Beiden zijn zeer gastvrij en heel vriendelijk. Bij aankomst kregen we een fles wijn als welkom.

Wij hebben op basis van eerdere reviews geboekt met ontbijt. Dat is zeker aan te raden. Neem er wel de tijd voor, een uurtje per dag ongeveer. We begonnen elke dag met een karaf water en een karaf vers sap. Koffie en thee en toast met zelfgemaakt jam (2 smaken) en honing. Daarna varieerde het per dag; gebakken of gepocheerde eieren met heerlijke kruiden en tomaat uit eigen tuin, een toast met een tapenade van aubergine, gegrilde courgette, soort ‘ontbijtkoek’ met vijg, honing en sesamzaad, heerlijke echt Griekse yoghurt met honing, cake, soort vanille pudding, gegrilde zoet paprika’s, toast met ander soort tapenade met aardappel en aubergine, nog iets wat tussen een soort flesje en koek inzat ook met sesamzaad en ?. Teveel om op te noemen...en te lekker om te laten staan. Natuurlijk kan je ook wensen opgeven, maar wij laten ons het liefst verassen. En alles komt van eigen land ( achteraan bij het Keri Lake) of bij andere locale vandaan, dus onbespoten.
In een paar stappen lopen lig je op een kiezelstrand, wat in het water meteen overgaat op zand. Ligbedjes zijn er ook te huur.
Lunch hebben we de meeste dagen overgeslagen of alleen een beetje fruit...

Want ‘ s Avonds is er links om de hoek een ander geweldig restaurant ‘Taverna Finale’. Ook daar komt alles van eigen grond en is echt een familie bedrijf; pa ontvangt en bedienden ma kookt. Ook die is zeer aan te bevelen.

Uitgaansgelegenheden zijn er niet in Limni Keri, maar dat zoeken wij ook niet. We komen voor onze rust. En trekken liefst zelf er op uit. Auto gehuurd en motorboot kan je ook huren om delf langs de kust te varen; een aanrader!
Datum van verblijf: juni 2018
Reistype: Bezocht met een partner
Is er een probleem met deze beoordeling?
Marathonisi from Limni Keri beach, which is just a few steps from Marathon Studios & Apartment
0.1 km van Pansion Limni
RELAXING ATMOSPFERE
  • eDreams
0.2 km van Pansion Limni
Gratis parkeren
The ground floor of the Stone Villa and the porch as seen from the garden
0.4 km van Pansion Limni
Gratis parkeren
Widok na zatokę i miejscowośc Limni Keri.
  • ZenHotels.com
3.0 km van Pansion Limni
Zwembad
Meer hotels in Limni Keri bekijken
Beoordeeld op 21 mei 2018

De Griekse gastvrijheid van de familie Brati is hartverwarmend. Al het personeel en familie leden zijn zeer vriendelijk maar vooral Danni en Martha zijn echte toppers! Super lief en behulpzaam. Ze zijn altijd in voor een praatje ondanks ze het erg druk hebben. De kamer op de benedenverdieping was prima en van alle gemakken voorzien. Alleen het spiraalmatras was voor Nederlandse begrippen wat aan de harde kant. Voor de deur een fijn privé zitje met half uitzicht op de zee.

Het ontbijt was iedere dag vers uit eigen tuin en verrassend. Je begint met getoast brood, jam en sinaasappelsap en daarna komen er heerlijke (vegetarische) lekkernijen op tafel. Op de dag van vertrek wachten ze netjes tot de bus je ophaalt en na een warm afscheid kreeg ik nog verse citroenen en een heerlijk ruikend bloemetje mee voor thuis.

Op steenworp afstand van het pension is een mooi strand met helder water. Op het strand liggen kiezels maar in het water kan je aardig ver op het zand lopen. Begin mei is het nog lekker rustig op dit strand dus je hebt als ware bijna een privé strandje. Water is nog wel wat fris maar daar wen je snel aan.

Het dorpje is klein maar wel gezellig. Met paar mintutjes lopen ben je bij de haven waar de meeste tavernes en winkeltjes zitten. Tip: neem ook eens de afslag naar links. Volg de weg langs het water helemaal op het eind zit Taverna Finale. Naar mijn mening de beste plek waar je heerlijk Grieks kan tafelen. Voor wat boodschapjes kan je het beste de straat (waar je Linmi Keri binnen komt gereden) verder uitlopen naar de andere supermarktjes die zijn goedkoper en hebben meer te bieden dan degene die naast de kebab zaak op de hoek zit.

Het dorpje zelf is voor mij iets te rustig. Er verblijven hier voornamelijk oudere paren. Daarom heb ik een 310cc quad gehuurd en ben het eiland gaan verkennen. Danni en Martha hebben mij uitstekend advies gegeven over de mooiste en leukste plekken van het eiland. Het was even wennen aan de wegen en het overige verkeer maar heb echt het hele eiland over gecrost. Vooral begin mei staat alles in de bloei wat prachtige plaatjes oplevert.

Kortom: Ik ben hier heerlijk tot rust gekomen, misschien iets te rustig maar heb er zeker van genoten. Ik kan iedereen Pansion Limni aanbevelen!

Kamertip: De kamer op de benedenverdieping was prima en van alle gemakken voorzien. Voor de deur een fijn privé zitje met half uitzicht op de zee.
Datum van verblijf: mei 2018
  • Reistype: Reisde alleen
Beoordeeld op 26 juli 2017

We hadden deze locatie niet geboekt maar gingen ervan uit dat het ook prima zou zijn. Daar let toch Sunweb wel op als ze je overboeken? Nou nee dus! Even schrikken toen we aankwamen, heel klein, vies bunkertje zonder privacy. Brrrrr. Is goed opgepakt door de eigenaresse, na 1 nacht ander apartement en een heeeeeerlijk gratis diner aangeboden gekregen gelukkig. Verder heel fijn. Super vriendelijk.

Datum van verblijf: juli 2017
Beoordeeld op 11 december 2016

Dit was onze laatste locatie van een twee wekelijkse reis. Prima kamer en prachtig dakterras. Vooral het ontbijt was een verrassing. Allerlei producten uit eigen tuin en zeer uitgebreid. De tweede dag wederom een prachtig ontbijt maar nu weer totaal anders. Prima dres waar het goed toeven is. Zeer gastvrije familie die er alles aan doet om je het naar de zin te maken.

Datum van verblijf: september 2016
Beoordeeld op 20 september 2016

Pansion Limni is nog echt zo'n fijn familie pension waar je je direct thuis voelt, verwacht geen luxe kamers ( zeer schoon ) want dat is er niet maar een pension waar de Griekse gastvrijheid nog hoog in het vaandel staat.
Wij hadden een twee kamer appartement dat bestaat uit een studio ( 2 persoonsbed ) met keukenblok ,toilet/ douche en een tweede kamer met een 2 persoonsbed en toilet / douce ruimte
Tafels en stoelen staan niet in deze kamers maar er kan gebruik gemaakt worden van de aangrenzende serre.
Voor het geweldige ontbijt met dagelijks nieuwe verse producten van eigen grond kun je terecht op locatie of bij hun andere locatie Pansion Porto Tsi Ostrias waar oma dagelijks de meest heerlijke gerechten op tafel tovert.
Het Pension heeft uitzicht op het strand en het schildpadden eiland Marathonisi, het strand ligt pal aan het pension.

Kamertip: Alle kamers met Zeezicht
Datum van verblijf: september 2016
Beoordeeld op 23 mei 2013

Heel mooie locatie om te genieten van een rustige vakantie. Martha, Denni, mama en de ganse familie doen alles om het je naar je zin te maken. Griekse gastvrijheid, lekker en uitgebreid ontbijt met eigen ingrediënten. Ze lieten ons verschillende keren meegenieten van een door mama met veel liefde bereide maaltijd, vergezeld door een lekkere eigen gemaakt rosé wijn.
Voor wie niet houdt van massa toerisme maar wel wil genieten van het authentieke Griekenland.
Just go en enjoy!

Nicky en Wim (Glabbeek, België)

Datum van verblijf: mei 2013