“Topklasse”

Keukens: Italiaans
Geschikt voor: Romantisch, Lokale keuken, Speciale gelegenheden
Dineropties: Diner, Na sluitingstijd, Lunch, Reserveringen
31 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Voor uw opschrijfboekje: ristorante trattoria della Posta in Monforte d’Alba. De trattoria stamt uit 1875 en is altijd in handen van dezelfde familie gebleven. Anderhalve eeuw geleden een pleisterplaats voor postkoetsen waar koetsier en passagiers ook een hap konden eten. Maar onder leiding van de laatste generatie, chef Gianfranco di Massolino, speelt Della Posta mee in de championsleague van ristorantes in het ‘culi’ paradijs Piemonte. Een paar tips: carne cruda battuta al coltello ( pure steak tartare die, zoals het hoort, met het mes gahakseld is ), carpaccio gamberi( carpaccio van garnalen) en lauwwarme kipsalade.
Ook de pasta’s zijn er een feestje. Wij kozen voor de tagliatelle al ragu, de gnocci, de agnelotti al plin en met rocotta gevulde ravioli. Stuk voor stuk meesterwerkjes van chef Gianfranco.
Bij de antipast dronken we de allerbeste Roero Arneis die In Piemonte gemaakt wordt: de Arneis (2016) van de onlangs overleden Bruno Giacosa uit Neive.( let op:hij heeft ook een familielid in Neive wonen die mindere wijnen maakt!) Van hetzelfde huis dronken we de Nebbiolo d’Alba (2015) die sommelier Mauro van trattoria della Posta 8.5 van de 10 beschikbare punten geeft. Allemaal zeer betaalbaar maar dat komt omdat de meeste restaurants itt hun Nederlandse collegae nauwelijks opslag berekenen over de prijs die zij bij de producent moeten betalen.
De dolce? ‘All made in heaven’: de panna cotta, de merengue met yoghurtijs en aardbeien en de tiramisu.

29 oktober 2017 beoordeeld

Tijdens ons verblijf in de Piemonte zijn we hier 2 maal komen eten. Klasse restaurant met een verfijnde keuken, vriendelijk onthaal, lekkere gerechten zeer mooie wijnkaart, perfecte bediening.

25 juli 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

We wilden een bijzondere avond met lekker eten. Dat is het geworden, heerlijk buiten gezeten in een sfeervolle tuin. De ontvangst was aller hartelijkst. Wij hebben het menu genomen en dat was geen slechte keus. Veel variatie in smaak en de portie zijn prima qua grote. Ze hebben een uitgebreide wijnkaart met in iedere prijsklasse keus genoeg. De bediening formeel maar zeer attent. Onze avond was perfect. En de prijs iets boven gemiddeld maar zeker waard. Een aanrader.

28 juni 2017 beoordeeld

Heerlijk gegeten bij Della posta. Was mooi weer, dus lekker buiten in de mooie tuin. 1e avond traditional menu. Genoten! Andere avond a la cart , was ook heerlijk. Vriendelijk mensen en een goede sommelier.

12 juni 2017 beoordeeld

Een zéér uitgebreide wijnkaart, een goede keuze in het menu, en als het op tafel komt smaakt het ook fantastisch! Echter niet mijn maximale score, aangezien het gebodene niet onderscheidend genoeg is ten aanzien van andere, lees minder dure, eetgelegenheden in de nabijheid. Vriendelijke service.

Reizigers die Trattoria della Posta bekeken, bekeken ook

Monforte d'Alba, Province of Cuneo

In Trattoria della Posta geweest? Deel je ervaringen!