Beoordeeld op 31 juli 2016 via mobiele applicatie

Voor de 2e keer hier geluncht. Na vorige bezoek waren de verwachtingen hoog gespannen: dat is grotendeels ingelost. Locatie is waanzinnig, uitzicht fenomenaal, personeel attent en vriendelijk en eten en wijnen super. Als ik een 'aandachts'puntje mag noemen is het iets meer creativiteit maar dat is wellicht iets gezocht in een restaurant dat zicht richt op de klassieke keuken.
We zijn voor het lunchmenu gegaan met bijpassende wijnen. Voordat het menu wordt geserveerd komt er een scala aan amuses voorbij die zeer gevarieerd zijn. De bereiding van de meloensoep en cocktail met wasabi vonden we echt top. Na de amuses kwamen nog wat verassingen waarbij de ganzenlever met kersenbereiding zeer lekker was; de Alentejo rosé paste perfect. Schotse sommelier is een aardige kerel: kundig en vriendelijk. Leuk dat er alleen Portugese wijnen worden geschonken. De kingcrab en de grouper met bloemkool waren super van smaak. de entrecote was - geheel persoonlijk - het minste gerecht. Dat kwam overigens niet door het gerecht maar eerder door de hoge kwaliteit van de andere gerechten. De desserts waren ook weer een feest. Mijn tafelgenoot is geen liefhebber van zoete nagerechten maar was onder de indruk van de ananas-carpacaccio en de witte chocosoep. Het was weer een topmiddag en komen zeker weer terug.

Beoordeeld op 17 juli 2016

Niet voor niets 2 sterren. Wat een geweldige keuken. Het fantastische 6 gangen menu (en de vele extra hapjes) laten je van de ene naar de andere verbazing brengen. Ook het wijnarrangement klopte helemaal. Zeer attent en vriendelijk personeel en het restaurant is gelegen op een wel heel bijzondere prachtige locatie. Dit is echt iets voor de heel verwende restaurantbezoeker. Zeer prijzig maar zeker haar geld waar !

Beoordeeld op 14 juli 2016 via mobiele applicatie

6 gangen menu met minstens zovele verrassing hapjes. Top eten op een geweldige locatie. Super lekker eten onder een sterrenhemel
met zeer nette, vriendelijke en attente bediening. Zeker een aanrader. Niet goedkoop, maar de prijs meer dan waard.

Beoordeeld op 23 juni 2016

U moet dit mee maken.
Het kost wel wat, maar het diner is het dubbel en dwars waard.
12 gangen ( incl. amuses ) of zo.
Alle gerechten zijn perfect bereid en dit maak ik al voor de derde keer in 5 jaar tijd mee. Eigenlijk verdienen zij ( Vila Joya ) een 3e Michelin ster.We komen weer gauw dineren.

Kamertip: Wij hebben hier alleen gegeten.
Datum van verblijf: oktober 2015
Beoordeeld op 17 mei 2016

Mooi hotel met prachtig uitzicht op de zee. Klein hotel maar goede service en super vriendelijk en behulpzaam personeel. Ontbijt bestaat uit zoveel keus dat er voor iedereen iets geschikts bij zit. Het hotel beschikt over een sterren restaurant maar gelukkig kun je in de omgeving vele kleine leuke restaurantjes vinden. Tussen de middag kun je ook lunchen bij het zwembad met kleine kaart dus je hoeft niet in dat sterren restaurant te lunchen. Ik vond hotelkamer wel te duut voor hetgeen je krijgt.

Kamertip: Hoe meer je betaald hoe mooier de kamer, alle kamers hebben uitzicht op zee.
Datum van verblijf: mei 2016