“Woord vooraf”

Voeg deze dan toe!
Boa Vista
Geclassificeerd als nr. 31 van 40 Restaurants in Sal Rei
1 juni 2018 beoordeeld

In de zomer van 2017 kocht ik in Rotterdam een tweedehands Holga 120 CFN. Deze middenformaatcamera met plastic lens was mijn eerste analoge fototoestel. Al gauw ging ik experimenteren met multiple exposure, het samenbrengen van meerdere belichtingen op één negatief. Daarbij ontdekte ik dat het gedeeltelijk afdekken van stukken lens per belichting verrassende resultaten op kan leveren. Zo kreeg ik bijvoorbeeld mijn favoriete kunstwerk op Rotterdam-Zuid in haar geheel op de foto dankzij het om en om afplakken van de linker- en rechterhelft van de lens met duct tape. In mijn boek presenteer ik met gepaste trots een selectie van twaalf vakantiekiekjes die ik met de hulp van deze “techniek” heb genomen. Enkele taalgenoten, die hun meningen op het internet deelden, geven een beschrijving van de plaatsen waar ik de foto’s nam. Deze mensen wil ik alvast bedanken voor hun onbedoelde bijdrage aan het boek.

Lucas Gortemaker

Brussel, 23 mei 2018

Reizigers die Boa Vista bekeken, bekeken ook

In Boa Vista geweest? Deel je ervaringen!