29 augustus 2015 beoordeeld

We hebben hier 4 dagen verbleven om wat te relaxen na onze safari door Kenia.
We voelden ons hier meteen thuis. Het personeel is vriendelijke en attent, ze doen er alles aan om je een aangenaam verblijf te bezorgen. Petje af voor het animatieteam, die ondanks de weinige gasten toch alles uit de kan halen om de mensen te animeren. De kamers zijn heel comfortabel met een ruime badkamer. Alles is er kraaknet. Het restaurant bied bij alle maaltijden voor elk wat wils, het eten is uitgebreid en afwisselend. Het domein is mooi onderhouden en het is er leuk vertoeven, de aanwezigheid van de vele aapjes zorgt soms voor grappige taferelen.
Begrijp niet dat sommige mensen hier een negatieve beoordeling over geven, zou eens willen zien wat ze thuis gewoon zijn!
Wij gaan zeker ooit nog terug.

• Verbleef: juli 2015, reisde met familie
10 april 2015 beoordeeld

Dit was niet ons eerste bezoek aan Arfrika, maar wel de eerste keer in Kenia. Het werd een fantastische ervaring...Kenia is een wondermooi land...
Het hotel daarentegen is heel wat anders. Ik begrijp de positieve kritieken hier op Tripadvisor echt niet. Waren die mensen in een ander hotel of zo ? Of misschien kregen ze, zoals 95 % van de gasten hier een gratis upgrade van Village naar Palm...?
Enfin iedereen die Palm boekt, wat wij deden op aanraden van Neckermann, komt serieus bedrogen uit. De verantwoordelijke van Neckermann was hier persoonlijk geweest en stond garant voor de veiligheid en de service... Ik weet niet in welke eeuw dat was...of gaat het zo snel bergafwaarts met dit hotel ? (het schijnt van eigenaar veranderd te zijn)... Enfin een kort lijstje van de eerst klachten...Te weining personeel bij aankomst aan de receptie, geen mogelijkheid om je handen te wassen...kamers niet gepoetst, ramen vuil (het personeel heeft ook geen deftig poetsgerei) zelfs de lakens waren niet ververst (vlekken van een paar gasten geleden)...de apen hadden een feestje gehad op terras...niet gepoetst...lek in de douche, niet onderhouden afzuigsysteem op de badkamer, ..., op het eerste zicht lijkt alles wel paradijslijk bij aankomst, maar als je even beter kijkt is dat niet zo, het gras bleek al maanden niet gemaaid,...er is nochtans personeel genoeg...Iedereen van het personeel staat met elkaar te babbelen en niets te doen, maar je lege glazen aan het zwembad mag je zelf opruimen...hygi"ene in het restaurant valt ook wat over te zeggen (zie andere kritieken hier op Tripadvisor 'iedereen wordt hier ziek')...Volgens mensen uit de buurt was dit een florissant hotel een 5 a 10tal jaar geleden, maar wordt het mismanaged sindsdien...Is het daardoor dat er maar een handvol gasten zijn en ze iedereen moeten centraliseren in Palm ? Hierboven komt nog het gebrek aan veiligheid...Er is NIEMAND. Toen de manger Dhr Kifoto, beweerde dat dit wel zo was, ben ik met hem langs de strandkant gaan wandelen, van waaruit iedereen met slechte bedoelingen zomaar het hotel inloopt... beveiliging ? niets of niemand dus...En dit gezien de terreur er die dag in Kenia was...uiteindelijk blijkt dat het hotel ook over geen beveiliging beschikt...ze rekenen op de locale politie....tja...Voor de rest 1001 kleine ongemakken, maar dat op zich is geen ramp...(vloeren op het terrasrestaurant niet gepoetst van de dag voordien, natuurlijk krijg je dan mieren... handdoeken waar je een uur op mag wachten,vuile tafelkleden, vuile uniformen van het personeel, geen verse koffie, geen standstoelen genoeg voor de oorspronkelijke Palm gasten, je mag een plaatsje zoeken in de village...geen vroeg ontbijt voor excursiegangers, geen extra flesje water, redelijk druk omdat ze nu alle gasten samenzetten, geen schrijfgerei op de kamer, evaluatieformulieren die al maaaaanden niet bekeken zijn..., och ja)... Het ergste dan nog is dat klachten niet worden behandeld. Toevallig stond de klachtenlijst nog open op de PC in het businesscenter...je wil niet weten wat er hier allemaal fout is...
Enfin we vroegen op dag 1 naar de manager, maar kregen hem niet te zien, ... Op dag 3, met de volgende klachten, alweer niet. Uiteindelijk vroegen we een afspraak met de directeur, we zouden hem om 18 uur treffen. Konden ze dit niet voorkomen vroeg de receptionist ...Konden ze Dhr Kifoto nog een kans geven ? Och ja, we gaven hem een kwartier om ons te contacteren op onze kamer...half uur gewacht, niets dus...Uiteindelijk heeft hij de 'food and beveragemanager' gestuurd, omdat hij zelf niet durfde komen...Nou ja. We gingen er van uit dat er een onderhoud zou zijn met de directeur dan, om 18 uur. Maar deze was er niet (of wou ons niet spreken). Dhr Kifoto ook niet...De receptionist probeerde ons af te wimpelen. Dhr Kifoto had hem gezegd dat alle problemen waren opgelost door Ali (de drankjesmanager) nou ja...Uiteindelijk dan maar het hotel op stelten moeten zetten om ten minste de manager te spreken,...
Och ja, ik wou tenmiste de beveiliging en de krant... maar gezien de huidige toestand bleek deze maar niet aan te komen...(of werd deze achtergehouden)
Mijn advies, supermooie locatie, mooi hotel. Prijs/kwaliteit zeker ondermaats, of je moest Village betalen om Palm te krijgen...en dan nog... Hopelijk geraakt dit hotel nog gered, met de juiste directie...De andere hotels die we bezochten in de buurt, hebben wel degelijke beveiliging trouwens. In dit dossier voorlopig ook geen goede beurt voor Neckermann...Het duurde twee dagen en een paar telefoontjes voor we de verantwoordelijke ter plaatse te zien kregen...

• Verbleef: april 2015, reisde met een partner
NEPTUNE H, Director of Sales van Neptune Palm Beach Boutique Resort & Spa, reageerde op deze beoordelingGereageerd 14 april 2015

Beste Gast,
Bedankt voor uw feedback over uw verblijf in ons hotel. Het is jammer dat wij niet konden voldoen aan uw wensen en uw informatie zal worden gebruikt om verbeteringen door te voeren. Het is echter jammer dat u zo extreem bent in uw omschrijving want veel van de beweringen zijn niet gebaseerd op feiten. Er is geen nieuwe eigenaar en geen ander management. Apen zijn steeds aanwezig in tropische landen en er wordt duidelijk gevraagd deze niet te voederen. Onze klanten worden niet ziek zoals u vermeld en er is helemaal geen gebrek aan veiligheid. De veiligheid van onze klanten is een top prioriteit. De directie heeft u verschillende maal ontmoet en u toonde weinig goodwill. Uw feedback op TripAdvisor geeft blijk dat u schade aan ons hotel wenst toe te brengen wat wij ten zeerste betreuren en dit wordt gemeld aan TripAdvisor. Het is altijd mogelijk dat u een hotel boekt met andere verwachtingen maar wij hopen dat u objectieve feedback geeft in toekomstige reviews.
Met vriendelijke groeten.

24 juli 2014 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij zijn half juli 9 dagen naar Neptune Palms geweest. Oorspronkelijk hadden we Neptune Paradise geboekt maar vanwege het laag seizoen een upgrade gekregen. Prachtige ruime en schone kamers. Fijn balkon, kijk uit met eten op de kamer en apen! Hotel was keurig verzorg. Buffet was netjes en voor elk wat wils. Het animatieteam deed ontzettend zn best maar met weinig gasten was dat wel lastig. Toch elke dag van alles te doen. Dit is overigens ook zo in het hoog seizoen maar alleen bij paradise en village. Palms is het rustige gedeelte.
Strand ook prachtig. Inderdaad veel beachboys (wij noemden ze beachoperators) die direct naar je toe kwamen en allemaal aardig zijn. Wij raden aan om via hen (kiko en jussuf) je trips te boeken omdat de commissie zo veel eerlijker verdeeld wordt. Spreek goed af van te voren wat je wil en voor welk bedrag. Betaal wat aan, betaal wat aan het begin van de trip en de rest aan het einde. De 2 daagse safari is echt een aanrader (tsavo east, lunch in Voi, slapen in salt lick lodge en de volgende dag tsavo west) kosten via Arke zijn €320 pp waarvan, LET OP, €9 naar de chauffeur gaat, ronduit schandalig! Via de beach operators of Marco Polo (zit tegenover het hotel) zal het tussen €280 en €300 zijn! Houdt verder rekening met een lange en vermoeiende vliegreis. Wij hadden 2 tussenlandingen heen en flinke vertraging. Verder was het vanaf mombasa nog ruim 3 uur naar het resort!!! Terug ook veel vertraging en ook een tussenlanding. Vooral op Brussel is het een zeer slechte organisatie! Achteraf wad 9 dagen echt te kort omdat we maar 6,5 dagen daadwerkelijk daar waren! Al met al absoluut een aanrader!!

Verbleef: juli 2014, reisde met een partner
9 maart 2014 beoordeeld

WIj brachten er onze vakantie door tijdens de maand januari 2014. We waren in het verleden reeds meerdere malen op vakantie in Diani Beach. Nu was het enkele jaren geleden en de eerste keer in Neptune Palm Beach. Je moet natuurlijk beseffen dat je in Afrika bent en voor wie houdt van gigantische bufetten en veel professionele animatie, kan beter zijn vakantie elders doorbrengen. Echter, degene die houden van een warme, persoonlijk en authentieke sfeer met een degelijke en verzorgde keuken, zonder meer, kunnen zeker in dit hotel terecht. Het personeel is ongelooflijk vriendelijk en beleefd. Steeds tijd voor een praatje en ze doen er echt alles aan om het je zo aangenaam mogelijk te maken. Verder beschikt het hotel over correcte kamers in een mooi verzorgde tuin. Je voelt aan alles dat het management nog steeds op zoek is naar het bijsturen en verbeteren van sommige aspecten van de service. Verder beschikt het hotel over een schitterend zwembad met zicht op de Indische oceaan. Op de ligweide, die een prachtige heeft op Galu Beach zijn er steeds genoeg bedjes aanwezig. Het weer in januari is in Kenia natuurlijk een topper. Elke dag blauwe hemel met een lichtige tot matige zeebries. Heerlijk. Kortom, dit hotel is zeker een aanrader ( prijs-kwaliteit), al zijn sommige aspecten nog voor verbetering vatbaar.

• Verbleef: januari 2014, reisde met een partner
10 september 2013 beoordeeld

2de maal op Netpune Palm Beach. Wederom de moeite waard indien je kiest voor een rustige vakantie. Service en eten prima, huisvesting degelijk in ruime kamers. Uitstekend personeel met op kop Larry, Joseph, Flora en Rachel.
Strandverkoop is minder erg dan Zanzibar met één uitschieter als verkoper 'Michael Litanda's Shop' aan de kant van Neptune Village. Oudere verkoper waarmee het goed onderhandelen is en waarmee je aangename gesprekken kunt voeren.
Hebben 2daagse safari naar Tsavo East met Manyatta -Resort geboekt aan 345 €/pers. Manyatta verblijf is geen surplus wegens gebrek aan tijd en invallen van de avond bij aankomst. Je hebt maar een half uur om de olifanten zien te passeren.

• Verbleef: september 2013, reisde met een partner