Leg de laagste prijs van deze websites vast
Vio.com
Algotels
ZenHotels.com
StayForLong
Beoordeeld op 11 september 2021 via mobiele applicatie

Upgrade gedaan naar essencia, bij aankomst. Hierdoor rustig bij zwembad. En rustig eten.
Verder had het totaal geen meerwaarde. Bar sluit dusdanig vroeg dat je toch naar grote gedeelte moet. Hier mag je ruim 45 min wachten op je drankje in de avond.
Hiervan waren wij niet op de hoogte!

Veel achterstallig onderhoud, en er loopt veel onvriendelijk personeel, met name hij receptie. Je krijgt geen gevoel van in de watten leggen.

Eten is goed, ruime keuze.

Massages goed

Hotel is mega groot, echt een all in resort.
Ligt wel echt in de middle of nowere, dus aangewezen op hotel.

Corona regels gaan erg ver, zittend wachtend op je man die ene drankje halen is,
Moet mondkapje op, loopt hiervoor veel beveiliging rond.

Datum van verblijf: september 2021
Javier Bellido, General Manager van La Palma & Teneguía Princess Vital & Fitness, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 7 november 2021

Thank you for taking the time to write your comment.
We are pleased you enjoyed our food, massages and Esencia pools.
We have to follow the COVID regulations imposed by the Government of the Canary Islands, we are sorry that you had to wear the mask at all times, but they are the rules.
Hotel team always try to offer each guest the highest standars and it seems we did not accomplish our goal during your holidays, sorry for the inconvenience.
We hope to give us another opportunity in the future to show you the great services that we are proud to offer.
Best regards.

Beoordeeld op 7 augustus 2021

Nadat we hier al in 2019 waren voor een week (toen alleen), werd het in 2021 een herhaling (nu met drie, dus twee kamers). Eveneens met doel het eiland te verkennen.
De COVID-maatregelen van het hotel zelf waren vrij goed, vooral de toeristen echter namen het echter niet altijd zo nauw... Mede door deze maatregelen was de SPA enkel beschikbaar voor massages, het overige van de SPA was gesloten.
Wifi is beschikbaar in vrijwel het gehele resort. Ook op onze kamers werkte die prima. De Wifi is gratis voor de basic versie (4 Mbps down&up), betalend voor hogere snelheid. Wie niet meteen naar streaming video kijkt is de basic versie meer dan voldoende (emails, videobellen, surfen, ...).
Wat opviel t.o.v. de vorige trip was dat het eten in het restaurant (ontbijt & avondmaal) beter waren, zowel wat keuze als smaak betrof. Maar een 5* is dit zeker niet. De standaard wijn die aangeboden wordt is van midden tot eerder lage kwaliteit en menig keer was rosé en rood gewoonweg omgewisseld wat koeling ervan betrof (warme rosé en koude rode wijn...). De frisdranken van de tapautomaat waren OK als de automaat werkte. Meerdere keren ging het echter fout en eenzelfde opmerking geldt voor de koffiemachines... De sapjesautomaat is echter beneden alle peil qua smaak.
Voor alles wat restaurantbezoek betreft moet er per kamer geboekt worden via de app van La Palma Princess. Het boekingssysteem werkt goed en vlot, maar je hebt dus wel een smartphone of tablet nodig!
Wat ons verder opviel in het restaurant was dat het bestek en de glazen soms niet proper waren afgewassen. Meerdere keren hebben we dan ook glazen omgewisseld en ook ander bestek gebruikt. Positief is dat de borden warm hadden en ook werden gehouden, maar ik vrees dat het voor sommige personen wel eens iets té warm zou kunnen zijn.
Ook opvallend was dat het resort nu is opgedeeld in een deel "gewoon" (zoals voorheen) en een deel "Essencia". Dat laatste kost extra wel centen. Het Essencia gedeelte heeft vernieuwde kamers (waar ik trouwens vorige keer in verbleef), heeft nu ook zijn eigen zwembaden (die er voorheen wel al waren, maar die nu niet meer toegankelijk zijn voor de "gewone" gasten en heeft ook een apart restaurant. Wie betaalt voor Essencia heeft natuurlijk ook toegang tot alles van de "gewone" bezoeker. Wie dus komt als niet-Essencia gast krijgt nu minder waar voor hetzelfde geld als vroeger.
Zwembaden zijn proper en goed onderhouden. De zwembadinfrastructuur is wel het paradepaardje van dit hotel. Sommige ligzetels zijn echter wel aan vervanging toe. Gezien toerisme in deze COVID-tijden toch nog op een lager pitje draait, dus ook minder volk in het hotel, stel ik me de vraag of er voldoende plaats gaat zijn aan het zwembad voor de niet-Essencia gast wanneer als weer normaal wordt... want nu ligt het rondom de zwembaden toch goed gevuld, zelfs met een lagere bezetting.
Aangezien we geen Essencia hadden geboekt, kwamen we niet meer terecht in een vernieuwde kamer en kregen we een standaardkamer - ietwat verouderd - toegewezen. Op zich geen probleem, ware het niet dat we 's avonds geregeld werden geconfronteerd met een rioolgeur. We hadden twee aangrenzende kamers en beide kamers hadden last van dit fenomeen. Het dagelijks poetsen van de kamer beperkte zich (onze mening) eerder tot een vervanging van de handdoeken en wat snel wrijven op de spiegel en over de vloer. Ondanks dat vuile bestofte schoenen werden uitgedaan voor het betreden van de kamer waren onze voeten snel vuil bij blootvoets rondlopen...
Hier en daar is wel te zien dat het hotel best een tandje bijsteekt naar onderhoud toe van hun infrastructuur. Het is duidelijk dat het voorbije jaar weinig is gedaan om kosten te vermijden tijdens de echte pandemieperiode zonder toeristen. Bepaalde zaken mogen wel een likje verf krijgen, sommige vijvers mogen wel wat van algen ontdaan worden, ...
Gezien de (goede, niet dure) prijs die wordt aangerekend geven we alsnog een goeie 3,5/5. Gezinnen met kinderen zullen waarschijnlijk nog iets hoger quoteren.

Kamertip: Misschien toch de Essencia optie overwegen...
Datum van verblijf: juli 2021
Beoordeeld op 20 juni 2021 via mobiele applicatie

Aankomst
Wij zijn in Juni 2021 naar dit hotel geweest en dit is net nadat er weer gevlogen kan worden zonder al te veel restricties. Het hotel is bij aankomst voor het eerst weer open na 15 manden gesloten te zijn geweest. Dit is onze ervaring.

Bij het aanrijden zagen we bovenaan de weg op de berg waarvan het hotel aan de voet is gelegen een prachtig resort. En bij aankomst leek het resort nog mooier dan van boven. De tuinen en zwembaden zijn ontzettend mooi en de terrassen zijn heerlijk om te zitten. Alles was zeer netjes! (Ook omdat het vrijwel leeg was natuurlijk)

We kregen het gevoel dat er niemand was. Maar al snel werd het ietsje drukker.

Het inchecken ging vlot en we werden op z’n Canarisch ontvangen met een chagrijnige blik. Alles doorgenomen en uiteindelijk wel goed geholpen.

Kamer
De kamer is netjes, schoon en lekker licht.
We hadden een kamer met zeezicht en balkon.
Helaas doet de airco het matig en knipperde de lamp in de badkamer.
Toen we naar bed wilde gaan merkte we dat het bed kapot was. Een bespoot was afgebroken en het bed zakte steeds. Dit soort dingen kunnen zich natuurlijk voordoen en het gaat er om hoe iets word opgelost naar onze mening.

Ik heb gebeld met de receptie en die hebben het direct doorgegeven aan de monteur.
Die binnen 10 minuten kwam en binnen 15 het bed kwam omwisselen. Keurig gedaan.

Ontbijt
Het ontbijt was met een word ‘’super’’!!! Alles wat je wilt is aanwezig.
En ook van hoge kwaliteit!

Lunch
De lunch was net als het ontbijt echt perfect. Wederom van zeer hoge kwaliteit.
Veel verschillende lekkere dingen te krijgen en voor iedereen iets. Gezond, snacks of brood het kan allemaal. Ook de plek van het restaurant is echt prachtig! Je kunt uitkijken over zee en het is zeer sfeervol ingericht.

Diner
Op de eerste avond wilde wij wat eten op het resort.
Wij kwamen aan en er werd ons verteld op een dringende toon dat we moesten reserveren. Helaas ging dit niet want het reserveringssysteem deed het niet. Nadat ik dit 5x heb verteld en de mevrouw mij bijna het lange stuk terug wilde laten lopen liet ze ons toch door. Even verder werden we ontvangen door een man die er uit zag als een gevangenis bewaarder met kakkelende walkie-talkie doorverwezen naar een andere bewaarder met walkie-talkie.

Het gevoel bekroop ons alsof we misdadigers waren. Een heel onprettig gevoel!!!
We werden verwezen naar een plek in de hoek van de zaal.
Hier vroegen wij of we op het terras buiten mochten zitten. Op een zeer onvriendelijke toon vertelde de man ons dat dit niet mocht en dat dit alleen voor gereserveerde plekken was. (Dit voelde ook heel raar want er zat vrijwel niemand buiten. (Stel je even voor een hotel met meer dan 1000 zitplaatsen) Mijn vriendin is hoogzwanger en vroeg of we dan binnen op een iets comfortabelere stoel/bank mochten. Ook dit mocht niet.

Mede door de zeer zeer onvriendelijke toon en de setting die gecreëerd werd hebben we besloten om op te staan en weg te lopen. We hebben nog nooit zo’n onvriendelijk personeel meegemaakt. Het gevoel dat je continue iets fout doet of dat je een crimineel bent waren we spuug zat!

De volgende dag zijn we toch maar gaan eten in dit buffet restaurant.
In hele wijde omgeving is zeer Zeer weinig vertier of iets te eten. Alles is failliet of gaat dicht aan het eind van de middag. (Juni 2021)

Alles is er op gemaakt om massa te laten komen, eten en weer op te rotten.
Dit blijkt ook omdat na het eten er geen mogelijkheid is om een kopje koffie te krijgen.
Dus eten, opstaan en plaatsmaken voor de volgende.

De salade bar in het restaurant is ontzettend goed. Net als de deserts. Prachtig en fris gepresenteerd. Echter het normale eten is typisch buffet. Iets wat wij verafschuwen. De op schep Chinese manier uit een bak halen en doorgekookte groente is niet ons ding. Helaas is er geen echt ala carte restaurant aanwezig dus je moet wel.

Bar
We zijn een keer naar de hotel bar geweest. Deze bevond zich in de lobby wat de hoofdzaak is. We gingen zitten en merkte dat er geen bediening was. Dus gingen onze drankjes halen bij de bar. 2 dubbele espresso. De barman verstond er geen pepernoot van en sloeg de mooie barista machines over en gaf ons 2 simpele oplos achtste koffie. Toen ik dit merkte ben ik terug gelopen en heb ik om 2 juiste espresso gevraagd. De man begreep niet wat dit was en ik moest op het apparaat uitleggen wat ik wilde hebben.

Even later wilde ik graag 2 bruiswater met ijs. Na 20 minuten in de rij staan (het was inmiddels ontzettend druk) verwees de barman mij naar een machine in hoek van de ruimte. Ik ben bekend met deze tap machines en deze staan aangesloten op het leidingwater. Ondanks het filter zijn deze niet te pruimen. Daarnaast wilde de barman bij geen glas geven en geen ijs. Wederom ZEER onvriendelijk behandelt als een crimineel.

Gym
Het resort heeft een prachtige gym. Hier liggen frisse handdoeken en je kunt er water tappen voor in je flesje. Echt prachtig! Helaas door de regelgeving van Spanje moet je een mondkapje op tijdens het sporten. De temperatuur is continue boven de 25 graden en binnen tegen de 30. Je kunt je voorstellen dat dit niet prettig is op een roeimachine of loopband. Sterker nog behoorlijk ongezond lijkt mij dit. Natuurlijk kan het personeel of hotel hier niets aan doen.

De apparaten en spullen zijn echt uitmuntend! Gloednieuw!

Punten

In het kort positieve ervaringen:
- Keurige kamer
- Net interieur (Spaanse stijl maar netjes)
- Balkon keek uit op zee en voorliggende tuin
- Lunch, Ontbijt (buffet) zijn uitmuntend. Het eten is van zeer hoge kwaliteit en veel variatie
- Resort is ontzettend schoon
- Tuinen zijn prachtig!
- Zwembaden zijn prachtig!

In het kort de negatieve ervaringen:
- Het eten, is alles op basis van ‘’tasting menu’s (proeverijen) of buffets
- Het ontvangst is ontzettend onvriendelijk bij het restaurant
- Het sporten moet met mondkapjes (WAANZIN!!!) (helaas overheidswege)
- In de nabije omgeving is er helemaal niets! Alle omliggende restaurants zijn gesloten of sluiten einde middag. Je kunt hier helemaal niets eten buiten het resort behalve pizza
- Op het gehele eiland hangt een zeer negatieve houding. Niemand lacht of is spontaan. Dit merkte wij ook in het hotel.
- Airconditioning op de kamer werkt zeer matig
- Wasbak in de badkamer lekt
- Lamp op de badkamer knipperde
- Bed was bij eerste nacht kapot
- Grote stukken lopen (mocht je verder weg op het resort zitten
- Informatie voorziening zeer matig. Het bleek dat je voor het eten altijd moet reserveren en een kaartje bij je moet hebben.
- Geen a-la-carte restaurants (of tenminste open)

Conclusie
Het is een prachtig hotel. Dat is een feit. Ook de locatie is prachtig.
Helaas is het personeel zeer ondermaats. Er zijn zeker uitzonderingen.
Bij het ontbijt is het personeel wel vriendelijk en loopt men netjes mee naar je tafel.

Wij zijn La Palma en de zeer onvriendelijke mensen beu. Het hotel is zoals meerdere keren in deze review aangegeven echt prachtig maar het neigt (correctie) is een massa plek. Buffets, wachten in rijen voor je drankje, luidruchtige mensen, onvriendelijk personeel.

Mijn mening
We hebben alle begrip voor de moeilijke situatie waar we met de gehele wereld inzitten. Zeker ook dit hotel heeft het waarschijnlijk moeilijk gehad en is 15 manden dicht geweest. Maar des ondanks als je in een hotel werkt of runt dien je een beetje Engels te spreken af en toe vriendelijk te lachen en mensen in de watten te leggen. Dit ontbreekt overal hier. Je wilt op vakantie en het gevoel hebben dat je kunt ontspannen en genieten. Het voelt als een attractiepark/gevangenis waar je niet uit de pas mag lopen.

La Palma is verder een prachtig eiland. Maar mist echt de gastvrijheid.
De tapa achtige restaurantjes zijn erg lekker. Maar niet voor 10 dagen achtereen.
Het is niet echt internationaal ingesteld zoals Ibiza oid. Dus als je zin hebt in een lekker stukje vlees met goede groenten oid dan kom je na HEEL goed zoeken misschien op een restaurantje gerund door een Duitser die het wel snappen.

Dit was mijn review. Zou er een boek over kunnen schrijven maar ik ben er klaar mee. :)

Kamertip: Ga enkel als je veel wilt eten en vriendelijkheid niet belangrijk vind
Datum van verblijf: mei 2021
Beoordeeld op 13 december 2019 via mobiele applicatie

We verbleven 10 dagen op Teneguía, het was een goed verblijf. De ontvangst was prima, de kamer met zeezicht netjes en schoon, het resort werd erg goed onderhouden en het eten was redelijk en gevarieerd. De locatie is super als je gewoon een aantal dagen aan het zwembad wil liggen, voor meer heb je echt een huurauto nodig. In de nabije omgeving is niet heel veel te beleven. Met auto kan je in een dag het eiland redelijk verkennen. Het enige minpuntje op het resort was het feit dat je afzonderlijk voor WiFi moest betalen. Eigenlijk is dit niet meer van deze tijd. Verder complimenten voor het personeel, ook dank zij hen hebben we een prima tijd gehad.

Datum van verblijf: december 2019
Beoordeeld op 25 november 2019

wij waren met een tennisreis mee. in het restaurant een stugge ontvangst en te weinig personeel voor het afruimen van de tafels. Bij de bar wachtrijen en onvriendelijke personeelsleden. 1 minuut voor de tennisles ging de baan open en precies op tijd erna weer op slot. vrij spelen was er niet bij als je niet eerst naar de receptie ging om een baan extra te huren. wel schone handdoeken maar geen verschoning van het bed in deze week.

Kamertip: boek een kamer met uitzicht op zee. anders kijk je naar het balkon van de overburen.
Datum van verblijf: november 2019
lpprincess, Manager van La Palma & Teneguía Princess Vital & Fitness, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 26 november 2019

Dear Paul K,
First of all we want to apologise for not having been able to meet the expectations you put on our hotel.
Regarding queues in the restaurant, choosing the correct time to eat is important to avoid busy times and the usual push and shove.
We regret that the service of our staff has not been to your liking, since they strive to offer the best quality.
The schedule of your tennis lessons were reserved for the group, if it seemed you a short time, you should have talked to your group leader. Outside these hours you had to make a reservation at the reception and it would be an extra cost.
As part of our on-going Energy & Water Conservation Policy, we ask that you assist us in helping protect the planet. If you wished for the bedding to be changed, You just had to put the poster board on your pillow.
Hope to see you again at the hotel.
Kind Regards,
The Management.