Hotel Romantica(Georgioupolis)(Heel veel waar voor je geld!)
Vantaris Palace(Georgioupolis)
Mythos Palace(Georgioupolis)
Georgioupolis Resort(Georgioupolis)
Athena Hotel(Georgioupolis)
1 augustus 2017 beoordeeld

Het is absoluut niet gelogen, het is jaren geleden dat we nog eens in een hotel terechtkwamen waar iedereen vriendelijk is en je op elk moment wil helpen.
Na een lange vlucht van vertragingen en technische problemen kwamen we uiteindelijk veel later aan in het hotel, waar meteen iemand klaar stond om ons te ontvangen, bagage aan de kant en terwijl we nog een lichte maaltijd kregen werd onze hotelkamer klaargemaakt.
Het hotel is tegen een heuvel aangebouwd en hoewel we aan de uiterste zijde zaten, had je amper vijf minuten nodig om in de hotel kamer te geraken. Het hotel is aangepast voor wie in rolstoel zit of moeilijk te been, vraag gerust bij reservatie om een kamer dichter bij het hoofdgebouw. Het hotel bezit ook aparte kamers met zwembad die er fantastisch uitzagen!
Het hotel telt twee zwembaden (de een al wat dieper dan de ander) en een groot strand met comfortabele strandstoelen en parasols. Geen last van mensen die er de hele dag hun handdoeken laten liggen. Het hotel heeft een politiek waarbij handdoeken na een half uur worden weggehaald. Kaartjes wijzen je er op, mensen houden zich er redelijk aan waardoor er altijd wel plaats is. Gezinnen met kinderen zitten vooral aan het ene zwembad, rest aan het andere, zeer gemoedelijke sfeer.
Het hotel heeft een kidsclub, een massagesalon, een hoop sportactiviteiten (binnen - wanneer te heet overdag) of op het strand, beachparty in het weekend en elke avond een show. Kwaliteit van de shows is variabel, maar altijd zéér gezellig en leuk om te kijken.
De maaltijden zijn subliem. Ontbijt uitgebreid, Brits of continentaal, middagmaal en avondmaal altijd met véél variatie. Het menu was nooit hetzelfde, al kwamen sommige gerechten gelukkig terug. Zelf helemaal dol op de Griekse keuken, mijn partner stortte zich op friet, pizza, rijst, ... iedereen gelukkig!
We hadden een all-in formule, behalve het buffet krijg je per persoon één drankje (frisdrank, wijn of bier) én een fles water per tafel. Extra drank koop je bij, voordeel is dat er géén dronken mensen in het hotel zijn. De politiek om 's avonds 'gekleed' aan tafel te gaan en niet in zwembroek of slippers, maakt het allemaal beschaafd! Heerlijk!
De a la carte restaurants zijn zeker de moeite waard, wij deden de Griekse avond met live muziek. Een korting voor wie all-in is krijg je via drankvouchers ...
Uitstappen doe je met de auto (te huren in het hotel of ergens anders) of met de bus. Wij kozen voor het laatste, de bus stopt letterlijk voor de deur en het openbaar vervoer is pure luxe. Luxe autobussen met airco, prijs zeer schappelijk (ca. 11,5 euro naar Heraklion en 1,5 euro extra naar Knossos). De 'snelweg' is sowieso niet meer dan een tweebaansweg (één in enkele richting), waardoor het verkeer snel stropt en je lange stukken in file rijdt of aan de kant moet voor voorbijstekende auto's. Maximumsnelheid in rechte stukken 70 km/u, vaak beperkt tot 40. Reken gemiddeld op niet meer dan 50 km/u.
Uitstappen naar Heraklion (archeologisch museum en Knossos, binnenstad), Rethimnon (fort en binnenstad) waren onze toppers, Chania vonden we minder interessant.
Een schitterende vakantie!

• Verbleef: juli 2017, reisde met familie
22 juli 2017 beoordeeld

We verbleven 1 week full board in dit recente hotel.
Bij aankomst werden we hartelijk ontvangen en naar onze kamer begeleid. De kamers zijn ruim. Het personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam. Bij full board krijg je 's middags of 's avonds 1 flesje wijn en water of frisdrank. 's Middags mocht je je fles water meenemen naar het zwembad. Indien je 's avonds wijn koos, was die minder duur dan voor de anderen in hp. Het eten is lekker en gevarieerd en wordt steeds bijgevuld.
Het zwembad is eerder klein en niet in verhouding met de capaciteit van het hotel. Het was ook redelijk ondiep zodat zwemmen niet echt aan de orde was. Mede ook doordat het werd ingepalmd door opblaasbare dolfijnen, walvissen en luchtmatrassen. Het strand is een alternatief. voldoende plaats en proper. De ligbedden zijn heerlijk. De strandbar is verzorgd maar niet echt in verhouding met de luxueuze uitstraling van het hotel. Wat ons vooral zal bijblijven is de vriendelijkheid waarmee je ontvangen en bediend wordt. Je merkt dat het personeel degelijk geschoold is. Ook het feit dat ze andere talen beheersen, is zeker een pluspunt. Dit hotel is zeker een aanrader.

• Verbleef: juli 2017, reisde met familie
24 mei 2017 beoordeeld

We zijn nog nooit zo goed in een hotel ontvangen als dit hotel! Het personeel is uitmuntend in vriendelijkheid, ze doen alles om u een goed gevoel te geven. We vroegen op een bepaalde avond om apart te zitten voor het diner (omdat daags ervoor iedereen wat op elkaar zat door een regenavond). We kregen ten uitzonderlijke titel een echte VIP-bediening. Maar ook de dagen erna bleven we in de picture van het personeel, dat altijd galant en vriendelijk ons een plaatsje aanwezen. Echt toffe mensen, die Grieken! Het hotel is top : het is nieuw, zeer smaakvol ingericht, klassevolle uitstraling, prachtige zwembaden, fantastisch privé-strand,... wat moet ik nog zeggen? Het eten is zeer gevarieerd met enorme keuze aan gerechten, vegetarisch, vis, vlees, noem maar op! Ook de bedden zijn perfect, als rugpatiënt is dit ook geen onbelangrijk detail.

Kamertip: Het complex is intelligent ingericht, ik mag veronderstellen dat iedere kamer zicht geeft op de zee, de zwembaden of de bergen.
  • Verbleef: mei 2017, reisde met familie
4 mei 2017 beoordeeld

Wij hebben een heerlijke verwenweek gehad op Anemos Luxury Resort! Bij aankomst werden we hartelijk ontvangen met een welkomstdrankje waarna we daarna middels een rondleiding naar de kamer werden gebracht waar onze bagage al klaar stond. We hadden een prachtige luxe familiekamer met zelfs een privé zwembad! Het complex is zeer mooi aangelegd en in de avond heel mooi verlicht. De kamer had heerlijke bedden, verduisterende gordijnen en werd elke dag super goed schoongemaakt een extra ++.

Het eten is heerlijk en zeer uitgebreid en met mijn dieetwensen werd zeer goed rekening gehouden. Executive Chef Mr. Kamitsos Nikos had zelfs voor mij speciaal een glutenvrij brood gemaakt!

Zowel aan het zwembad als op het strand staan heerlijke ligbedden ter beschikking. Het zeewater is super schoon en helder met een heerlijk zandstrand.

Onze kinderen (en wij ook ) vonden het animatieteam helemaal top! Strandvoetbal, tafeltennis, volleybal etc. Costas, Panayota, Eleni en Sophia. Heel erg bedankt!

Overigens willen we ook al het andere personeel heel erg bedanken. Uitermate vriendelijk, behulpzaam en gekwalificeerde mensen die de buitenlandse talen zeer goed beheersen.

Ik kan iedereen dit hotel met stip aanbevelen. Wij komen zeker terug!

• Verbleef: april 2017, reisde met familie
23 juli 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Zeer mooi nieuw hotel.
Met een extra bar aan het strand waar je lekker kan eten en genieten van een drankje.
De mensen in de bediening doen hun uiterste best en zijn super vriendelijk.
Voor wat raad bij de wijnkaart is de sommelier van dienst een aanrader!
Bij het ontbijt is er een mega keuze aan vers brood en een zeer uitgebreid buffet met kwalitatieve producten.
Wij hadden aansluitende kamers met de kinderen. De kamers zijn zeer ruim en goed verzorgd.
Een aanrader.

Verbleef: juli 2016, reisde met familie