“puur, eerlijk maar niet supertop”
Beoordeling van De Kromme Watergang

De Kromme Watergang
Geclassificeerd als nr. 1 van 1 Restaurants in Hoofdplaat
Keukens: Frans
Dineropties: Na sluitingstijd, Buiten zitten, Reserveringen
Dineropties: Na sluitingstijd, Buiten zitten, Reserveringen
31 mei 2018 beoordeeld

De kok Edwin Vinke komt zelf de bestelling opnemen. Knap hoe dat ie uitstraalt dat ie er zin in heeft. Dus dan krijg je dat zelf ook al. Met opgestroopte mouwen en de tattoos zichtbaar. Prima hoor, maar zorg er dan voor dat het bedienend personen, met name de mannen er ook wat vlotter bij lopen.
De locatie ligt ietwat afgelegen in het Zeeuwse landschap. De inrichting is verzorgd en ook wat apart.
We hebben het grote lente menu genomen.
We begonnen met wat appetizers, om vervolgens door te gaan met amuses. We kregen krab met avocado (lekker zachte smaken met een proefbaar takje dille), scheermes met Mojito (ook zacht met een pepertje voor het pittige) en een kakelverse oester.
Het 1e gerecht was Oosterschelde kreeft met gul & kokkels. Afgewerkt met een avocado, schuim van gefermenteerde meiknol, slaatje en tomaat. Dit vond ik te pittig (teveel wasabi). Hierdoor vielen de andere smaken weg.
Het 2e gerecht was aardappel met zeewier, garnalen en karnemelk. Een zeer smaakvol gerecht met knapperige garnaaltjes, met een zalvende aardappelpuree en een ‘frietje’ met mayonaise van zee alg; erg lekker.
Het volgende gerecht was coquilles met uien, ‘zeekaas’ en rode curry. Een gebrande coquille, een rauwe coquille en soep van gefermenteerde sojabonen. Lekker maar niet wauw.
Daarna kregen we een soort van ‘Spoon’ in de vorm van een koude bol. Een lekker onderbreking.
We vervolgde met zeekat en een bitterbal van pulled pork. Prima maar voor mij geen 2 sterren.
Het hoofdgerecht was melk lam, met aardpeer , spitskool en macadamia. Puur qua smaken maar geen spannend gerecht.
De nagerechten waren een doodskop van melk chocolade, mokka en vanille. Leuke vorm en lekkere smaken. Daarna een citroen met limoncello basilicum en meringue. Ook lekker maar niet culinair hoogstaand.
Al met al zeker niet slecht gegeten, maar komt in vergelijking met een aantal andere 2 sterren restaurants toch wat creativiteit te kort.

13 mei 2018 beoordeeld

Kijk, het eten is werkelijk 5 sterren waard. Wat een fantastische gerechten en producten! De kokkels, de oosterscheldekreeft, de zeegroenten, werkelijk fantastisch. De kokkels met Tom ka kai soep: to die for! We hadden het verjaardagsmenu, 25 gerechtjes, omdat de Kromme Watergang 25 jaar bestaat. De couverts zelf zijn ontwikkeld en ondersteunend aan de maaltijd, hoe prachtig. De neus die een zeer volle en intense bisque bevat, wow. De scheermes met mojito, geserveerd op een prachtig blok ingelegd ijs, hoe lekker. Je mag zelfs met je handen een stuk vurrukuluke tarbot afknabbelen. Waarom dan toch niet die 5 sterren? Dat is om het truukje dat het personeel blijkbaar is aangeleerd. Ik wil niet 25 keer eet smakelijk horen, en 25 x de vraag: heeft het gesmaakt? Dit is veel te obligaat en drukt voor mij de beleving, er zijn zoveel andere teksten of vragen mogelijk. Ik hoop toch echt dat de chef dat na 25 jaar met een fantastische keuken dat zelf ook weet. De brigade is goed van de gerechten en ingrediënten op de hoogte, wat zij niet weten gaan ze vragen en komen er op terug, dat is ook fijn. Al met al een heerlijke avond. Zeker een aanrader.

7 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat een topadres! Heerlijke champagne en fantastische gin-tonic met wat fijne amuses op terras. We gingen voor 6 gangen, met als extra de oesters op 3 manieren. #todiefor. Ontzettend attent dat Meneer Vinke zelf even aan tafel kwam. Tof! Gastvrouw en sommelier zeer bevlogen, gezellig, en deden hun uiterste best om ons volledig in de watten te leggen. Wat de gerechten betreft: subliem!! De gerookte wortel met kippenkont....daar dromen we 's nachts van. Mooi ook dat naast het wijnarrangement diverse bijzondere sappen en alcoholvrije cocktails worden geschonken, geheel in samenhang met de gerechtjes!

4 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Inmiddels meerdere sterren restaurants bezocht waaronder Librije en de Leest maar ik moet eerlijk bekennen dat dit restaurant zeker ook een echte topper is.
Elk bordje was had zijn eigen smaken en ik als vegetariër heb ontzettend genoten.
Vooral de parel in de oester was een smaakbommetje en super lekker.
De chefkok komt bij binnenkomst even een praatje maken wat ik altijd erg kan waarderen.
Bediening is super vriendelijk en gelukkig niet te stijf. En vind de outfits van de koks erg leuk maar dat natuurlijk terzijde.
Na ons overheerlijke 12 gangen diner bestelden we thee. Bij de thee kwam een van de koks met een mooie houten stellage aan die vol stond met friandises. Je mocht je eigen bordje samen stellen en ik moet bekennen dat alles er super lekker uitzag en ook smaakte. Zo had je bv een kleine Magnum van bier gemaakt, eigen gemaakte noga, heerlijke soesjes, brownies en nog veel meer. Uiteindelijk moe en voldaan naar hun suite gegaan voor een heerlijke overnachting!

23 april 2018 beoordeeld

Van begin tot einde was alles perfect. Vriendelijke ontvangst, superchampagne en heerlijke amuses in de tuin. Daarna à la carte genoten van superverse oesters op 3 manieren bereid, langoustines, eendenlever, oosterscheldekreeft, soufflé van citroen en rabarber. Heerlijke bijpassende wijnen gedronken. De bediening is vriendelijk en professioneel. Vervolgens overnacht in naastgelegen Suite Blanche en genoten van superontbijt. De Kromme Watergang behoort tot de top van Nederland!

Reizigers die De Kromme Watergang bekeken, bekeken ook

In De Kromme Watergang geweest? Deel je ervaringen!