Beoordeeld op 20 augustus 2018

Hotel Fattoria Belvedere is een mooi complex met enkele lage gebouwen.
De kamers bevinden zich op het gelijkvloers en de eerste verdieping, die enkel met een trap te bereiken is.
De kamers beneden hebben een mooi overdekt terras en zijn via een deur verbonden met de kamer ernaast. Zo kunnen zij ook gbruikt worden
als familiekamers. Het gebrek aan een tussenmuur, maakt dat de kamers wel wat gehorig kunnen zijn.
Het grote complex met veel groen en bloemen vergt veel onderhoud, en dat laat wel wat te wensen over.
Wifi gebruik op de kamer is een illusie, zelfs nabij de receptie is het versturen van een email met foto een hele opgave.
Ook het telefoneren loopt niet van een leien dakje. Het hotel ligt tamelijk afgelegen en je moet je al buiten de kamer begeven om contact met
het thuisfront te hebben.
Het grootste minpunt betreft het eten. We hebben er zeker geen honger geleden, maar enkele punten zijn eenvoudig te verbeteren
Het ontbijt is alle dagen hetzelfde. Dezelfde eieren, hetzelfde vlees, dezelfde kaas. En als er een schotel leeg was, moest je geduld hebben.
Aanvullen is niet het sterkste punt van dit hotel.
Ook bij het avondeten. Een koud en warm voorbuffet en een dessertenbuffet waar geen variatie in zat.
Het voor- en hoofdgerecht werd aan tafel geserveerd. Hierbij had je telkens de keuze uit 3 mogelijkheden. Soms had je wel wat geduld nodig.
Een half uur wachten tussen 2 schotels was geen uitzondering. En dan kon het al eens voorvallen dat er nog enkel ijscreem als dessert was.
Ook vers fruit was op een dag niet meer voorhanden. Een bokaal met fruit uit blik was het enige alternatief.
Dit hotel heeft iemand nodig die de gang van zaken in het oog houdt en het personeel aanspoort om iets enthousiaster zijn werk te doen.
Het is een prachtige streek en dit hotel zou een meerwaarde kunnen betekenen.

Kamertip: Ben je slecht te been, vraag dan zeker een kamer op het gelijkvloers
Datum van verblijf: juli 2018
Beoordeeld op 19 juli 2018

Bij aankomst was het niet zoals vele foto's aangeven. Hadden gedacht dat na alle negatieve kritiek hier, ze na 2 jaar wel een inspanning zouden gedaan hebben om aanpassingen te doen, maar is blijkbaar nog steeds het zelfde gebleven. Het domein word slecht of niet onderhouden, kamers heel pover ingericht en eten was helemaal niet lekker. Wanneer op het menu staat dat het vlees bereid word op Toscaanse wijze met een rode wijnsaus, verwacht je geen stuk kip en spinazie gewoon afgekookt in water en niet gekruid op u bord neer gekwakt.
De overloop rond het zwembad hangt vol algen en geeft een geur af en de parasols zijn nog steeds beschimmeld. Animatie voor klein of groot moet je niet verwachten. 's Avonds is het het daar echt doods, en cocktails maken aan de bar kunnen ze ook niet. Aanpassingen en modernisatie is zeker nodig.

Datum van verblijf: juli 2018
Beoordeeld op 1 augustus 2016

Wij hebben een rondreis door Italie gedaan, dit was werkelijk het slechtste hotel van de reeks. Receptie niet vriendelijk, geen sfeer, kamers ouderwets, doorgezakte matras voor kind, schimmel in de douche, gordijnen vuil, tuin volledig verwilderd, eten met weinig variatie 's morgens, 's avonds uitgedroogd van warm te houden, ...
Positief was het zwembad, dit was groot genoeg, rustig en onderhouden, de parasols echter waren beschimmeld, maar voor de rest in orde. Prijzen aan de poolbar waren ook goed.
Laat je niet inpakken door de foto's op de verschillende websites, dit is het zeker niet. Ik twijfel bij onverwachte controles of dit zelfs 3 sterren waard is, zeker geen 4. Veel te duur voor wat je krijgt.
Spijtig, want mits een gepaste investering is hier zeker potentieel!

Datum van verblijf: juli 2016
Beoordeeld op 11 juni 2016

De gezinsvriendelijkheid van dit hotel staat voor ons eigenlijk niet ter discussie.
Als we naar prijs/kwaliteit van het restaurant kijken mag je geen hogere verwachtingen hebben. We hebben, internationaal, in vele restaurants, en dit op alle niveaus, gegeten waar deze verhouding echt zoek was. Hier dus niet echt.
De meestal kamers liggen geschakeld en hebben een interieur dat slechts in de jaren 70 van de vorige eeuw als modern zou mogen worden gezien. Zeer teleurstellend is het dat de hygiëne in de kamers te wensen overlaat. Zo is het niet aan te raden om met blote voeten in de kamer rond te lopen omdat je dan met zwarte voetzolen hernieuwd de douche zou moeten opzoeken.
In de natte ruimte, waarin toilet, bidet en douche, heeft men de laatste jaren geen pogingen gedaan om minimaal de schimmelvorming in de tegelvoegen aan te vallen.
De bedden vielen, voor ons, mee, hoewel slaapcomfort zeer persoonlijk is. Wel een klein koelkasje maar geen eens een gemakkelijk zitje. Veel lege ruimte dus voor het bed.
Wel schokkend was de geluidsoverlast van de belendende kamers en zeker ook een
ruimte die schijnbaar gebruikt werd door personeel voor het ontbijt di achter de kamers lag.
Onze conclusie is dat deze locatie uitstekend geschikt is voor gezinnen op doorreis.
Maar niet om enig weken vakantie te vieren...

Kamertip: Probeer een kamer te krijgen die niet onder het restaurant ligt.
Datum van verblijf: juni 2016
Beoordeeld op 13 augustus 2015 via mobiele applicatie

Voor een vier sterren hotel verwacht je wat anders, eten was slecht. Dit zijn we van deze regio niet gewend. Wij hebben in de omgeving nog niet slecht gegeten maar hier was het sfeerloos (vreetschuur) en het eten was slecht en simpel. Bij aankomst hadden we zeker wat anders verwacht want het ziet er schitterend uit.

Datum van verblijf: augustus 2015