“Indrukwekkende brug”

NOORD-MONTENEGRO, DURMITOR, TARA & OSTROG TOUR
Geclassificeerd als nr. 5 van 20 dingen om te doen in Zabljak
Attractiegegevens
30 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Ik vond de brug indrukwekkende. Weet nog steeds niet of "Het land achter godsrug" van A den Doolaard het echte verhaal verteld maar daar kom ik nog wel eens achter. Enorm jammer dat er rond de brug een kermis van kraampjes en zo ontstaan is. Daar heb ik dus maar geen go to van gemaakt.

Datum van activiteit: mei 2018

8 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Vanaf de camping Kod Boce in Zabljak rijd je richting centrum en dan richting Pleyeva. Circa 18 km dalen van 1500 m, via haarspeldbochten, naar 800 m. Een prachtige rit alleen al. Op gegeven moment staat er een bord: Tara Bridge, 11 km. Er is daar een kleine parkeerplaats en over de brug kun je de auto ook kwijt bij de souvenir stalletjes.
Prachtige bogen heeft de brug. Ik ben met mijn hondje over de brug gelopen. Auto’s houden rekening met voetgangers, dus goed te doen. Mooie bergen rond de kloof, de Tara stroomt in de diepte.
Er zijn meerdere aanbieders van een Zipp-lijn. Je wordt aangesproken. Prijs is €20,- om in 2 minuten in stoeltje over de kloof te roetsen via een kabel. Met de auto wordt je terug gebracht als je de gele Zipp-lijn neemt. Er is er ook een aan de overkant. Die brengt je er met een auto heen. Prijs is hetzelfde.
Ik heb er een uur gekeken en met hondje gewandeld en vond het een leuk uitje vanaf de camping.
De brug is zeker een stop onderweg waard.

Datum van activiteit: mei 2018
30 oktober 2017 beoordeeld

Een prachtig brug met een fantastisch uitzicht aan beide kanten. Wat een hoogte. Eventuele mogelijkheid is ook om met een zip line van de ene kant naar de andere kant te gaan. Dit is leuk om te doen, niet eng en kost maar een tientje. Er is ook een eet en drinkgelegenheid aanwezig bij de brug.

Datum van activiteit: mei 2017
4 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Gisteren gaan raften op de tara river, water staat heel laag in oktober en stroming is nihil. Korte tocht duurde 2 uur, ter vergelijking in de lente is dit een half uur.
Wil zeker wel nog is terugkomen in lente dan staat water minstens dubbel zo hoog en is stroming echt wel sterk.

Datum van activiteit: oktober 2017
Bekijk meer beoordelingen
22 augustus 2017 beoordeeld

Prachtige brug over een prachtige kloof. Schitterende omgeving op ongeveer 20 kilometer van Zabljak. Echt een bezoekje waard (geldt ook voor het nabij gelegen klooster). Ik heb met mijn jongste nog 'ge-zip-lined' over de kloof, wat erg leuk was (ik dacht 10 euro per kind en 15 euro voor volwassene). Doen!

Datum van activiteit: augustus 2017

Reizigers die Tara Bridge bekeken, bekeken ook

Zabljak, Durmitor National Park

In Tara Bridge geweest? Deel je ervaringen!