Beoordeeld op 13 april 2022

Recent zijn we voor de vierde maal bij Lauswolt geweest. Verblijven daar is niet een nachtje slapen en iets eten, nee het is een beleving. Onze gerenoveerde kamer was van een hoge standaard. Uitstekende bedden, mooi sanitair (jammer van de vergroot spiegel die te hoog zit voor personen onder de 180 cm) en fraaie afwerking met leuke kunstwerken. (We hadden de glazen vogel bijna in onze koffer gedaan want die zou prachtig staan op onze kast thuis. Niet gedaan uiteraard!)

Bij Bistro Nijeholt aten we uitstekend en vroegen we ons af hoe het restaurant dat zou kunnen overtreffen. Nou dat lukte de keukenbrigade: het diner bestond uit smakelijke, mooi opgemaakte amuses en drie heel verrassende gangen. We hebben vaker mogen genieten van (sterren) restaurants en naar onze smaak verdient De Heeren van Harinxma ten volle zijn ster!

Ook het ontbijt hoort bij de beleving. Het geserveerde ontbijt is zeker de moeite waard. Champagne is niet nodig maar maakt het wel feestelijk. Desgewenst maakt de kok een heerlijk eitje van de dag of een bordje met heerlijke huis gerookte zalm.

De geboekte lichaamsmassage werd vakkundig en vriendelijk uitgevoerd. De sauna en het Turks stoombad waren wat minder en zijn kandidaat voor de volgende renovatie ronde. De dresscode in de sauna is geen dress, wat niet door iedereen werd begrepen.

Het personeel is vriendelijk, ter zake kundig en alert. Kortom, wij vinden het een tophotel met een uitstekend restaurant en bistro.

Datum van verblijf: april 2022
Freya Kooistra, Overig van Landgoed Lauswolt, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 20 april 2022

Beste Harry,

Bedankt voor deze prachtige en uitgebreide beoordeling. We zijn blij om te lezen dat u zo heeft genoten van uw verblijf!

We hopen u gauw weer eens te mogen verwelkomen op ons landgoed.

Guest Relations

Beoordeeld op 1 november 2021

De afgelopen 10 jaar zijn wij een aantal keren hier geweest; de laatste keer 2 jaar gelden vonden wij de kamer nogal gedateerd en daarom waren de verwachtingen hoog gespannen toen we deze keer een gerenoveerde jr. suite hadden geboekt. De boeking deden we telefonisch. Prima te woord gestaan en ook snel bevestigd. Er werd overigens niet gezegd dat de beregeningsinstallatie van de golfbaan gerenoveerd werd en er dientengevolge een aantal holes uit lagen. Toen ik zag dat een greenfee € 88,= was hebben we besloten omdat we dat voor deze baan far over the top vonden eerst te gaan golfen op St. Niek. Na inchecken werden we naar onze jr. suite gebracht. Zag er mooi uit maar een grote slaapkamer met in een hoek 2 stoelen en een tafeltje is GEEN jr, suite, Het personeel was uiterst vriendelijk en het diner prima. De nachtrust liet te wensen over: veel lawaai op de gang en een hoop gestommel tot ver na 12-en. Het ontbijt was een tegenvaller, we waren een buffet gewend, maar vanwege corona werd er nu aan tafel bediend. De zalm was verdwenen, de champagne kwam niet door en de mevrouw van de bediening kon geen 2 thee onthouden; ze kwam met een koffie en een thee. De klapper kwam bij het uitchecken. De barrekening van iemand anders stond op onze rekening en er was teveel wijn bij het diner in rekening gebracht. Het werd meteen in mindering gebracht maar toch...Al met al kostte 1 nachtje in Lauswolt ons inclusief 1 driegangen diner en een paar glazen wijn vijf en halfhonderd euro. Voor dat geld moet het in een 5 sterren hotel perfect zijn en dat was het niet. Jammer, maar dit was voor ons de laatste keer.

Datum van verblijf: oktober 2021
Freya Kooistra, Marketing van Landgoed Lauswolt, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 3 november 2021

Geachte Paul,

Wat fijn dat u de moeite heeft genomen om de beoordeling in te vullen na het afgelopen verblijf.
Dit wordt door ons zeer gewaardeerd.

Ik vind het erg vervelend om te lezen dat uw verblijf niet naar verwachting is geweest. Dit is ook niet de service die uw van ons mag verwachten. Het spreekt voor zich dat wij de aangegeven opmerkingen intern gaan bespreken. Dit zodat wij onze service en ons product kunnen verbeteren.

Het spreekt voor zich dat, mocht u dit plezierig vinden, we heel graag contact met u opnemen om uw beoordeling te bespreken.

Hopelijk weerhoudt dit u niet om een volgend bezoek te brengen aan ons landgoed.

Guest Relations

Beoordeeld op 27 oktober 2021

In een mooie omgeving met Golfbaan naast het hotel is Lauswolt een fantastische plek om te vertoeven. Wij komen regelmatig terug en vinden het zalig om te gaan zwemmen en in de lounge stoelen mooie boeken te lezen. Tevens is het mogelijk om te relaxen in de wellness & sauna. De kamers zijn comfortabel. In de avond gezellig een glaasje ‘bubbels’ drinken in ‘the lounge’ en daarna verrukkelijk te dineren in restaurant ‘de Heeren van Harinxma of in Bistro Nijeholt. Omdat wij altijd beide restaurants willen proeven boeken wij minstens 2 nachten. De rust en de prettige sfeer met daarbij een goede service maakt het een fantastische plek in Nederland waar het zeker de moeite waard is om regelmatig naar toe te gaan. De mensen zijn vriendelijk en behulpzaam en je wordt in de ‘watten gelegd. Diner is excellent met veel aandacht, de wijnen zalig bij de gerechten. Een dagje naar het Fries museum in Leeuwarden met op dit moment een tentoonstelling van portretten uit de National Gallery is Top ! Kortom : Lauswolt Super !

Datum van verblijf: oktober 2021
Freya Kooistra, Marketing van Landgoed Lauswolt, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 29 oktober 2021

Geachte Kimberley,

Wat fijn dat u de moeite heeft genomen om deze prachtige beoordeling te schrijven. We waarderen dit heel erg en zijn blij om te lezen dat u zo'n fijn verblijf heeft gehad.

Het spreekt voor zich dat wij u heel graag een andere keer weer op ons mooie landgoed verwelkomen.

Graag “oant sjen” – tot ziens - op Lauswolt!

Landgoed Lauswolt

Beoordeeld op 25 oktober 2021

We hadden een avond in dit 5 sterrenhotel geboekt, omdat we bezig zijn alle sterrenrestaurants van Nederland aan te doen, en wat doe je dan liever dan ook meteen daar slapen, zodat je na afloop lekker je bed in kunt rollen.
De ontvangst was prima, koffers werden netjes boven gebracht. Mijn partner mocht de deur openen en daar begon het probleem al. De sleutel draaide door. Ja, dit kwam vaker voor, zei de vriendelijke piccolo.
Nadat we heerlijk over het landgoed en het dorp gewandeld hadden, gebeurde bij terugkomst hetzelfde met het slot. Pas na enkele minuten open te krijgen.
's Avond genoten van het 5-gangen diner in het 1 sterrenrestaurant, wat op zich lekker was, maar niet echt heel bijzonder. Ik begrijp nu waarom er in Friesland maar 1 sterrenrestaurant is.
Na afloop ; in plaats van dat we 's avonds ons bed inrolden, rolde ik telkens mijn bed uit , omdat de matras/topper vreselijk doorgelegen was. Ik kon niet normaal op mijn helft van het bed liggen, omdat de ondergrond zo ongelijk was. Resultaat: met nek- en rugpijn wakker geworden.
Het ontbijt vonden wij ook niet passen bij een 5 sterrenhotel, behalve dat men champagne wilde schenken, maar dat drinken wij 's morgens niet. Geen verse broodjes, wel boterhammen en mini afbakcroissants. Kortom, erg karig.

Bij het uitchecken uiteraard ons ongenoegen kenbaar gemaakt, maar omdat ik geen reactie kreeg (behalve dat men het zou doorgeven), heb ik 2 weken later maar een mail gestuurd om mijn beklag te doen. Ook hierop enkel een lauwe reactie terug ontvangen.

Al met al voor ons geen aanleiding om nog eens zoveel geld uit te geven in een 5-sterren hotel. Mijn ervaring is dat veel 4- en zelfs 3-sterrenhotels veel beter geoutilleerd zijn en veel betere service bieden.
Ik hoop dat Lauswolt zich aan haar schriftelijke toezegging hodt, dat de housekeeping en technische dienst hier werk van gaan maken. Vanuit hun manier van mailen, ben ik vooralsnog niet hiervan overtuigd.

Kamertip: Ik zou van te voren eerst zelf de bedden controleren, alvorens hier nog eens heen te gaan.
Beoordeeld op 5 oktober 2021

Twee dagen genoten van de vriendelijke sfeer, enorme gastvrijheid, luxe en culinaire eten in dit mooie hotel. Heerlijk gegeten: eerst avond in de bistro, tweede avond in de Heeren van Harinxma. Luxe slaapkamer waar het je aan niets ontbreekt (zelfs een krant 's ochtend bij de deur). Wij hebben - tegen betaling - gebruik gemaakt van de goede elektrische hotelfietsen. Goede manier om zo de omgeving te verkennen (het hotel kan adviseren in fietsroutes). Daarnaast is het goed ontspannen bij het zwembad en de sauna. De service is meer dan goed! Complimenten voor het gehele team!

Datum van verblijf: oktober 2021
Freya Kooistra, Marketing van Landgoed Lauswolt, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 6 oktober 2021

Beste Marjon,
Wat fijn om te lezen dat u genoten heeft van uw verblijf! Bedankt voor deze prachtige beoordeling.

Wij verwelkomen u heel graag weer op Landgoed Lauswolt.