We hadden een avond in dit 5 sterrenhotel geboekt, omdat we bezig zijn alle sterrenrestaurants van Nederland aan te doen, en wat doe je dan liever dan ook meteen daar slapen, zodat je na afloop lekker je bed in kunt rollen.
De ontvangst was prima, koffers werden netjes boven gebracht. Mijn partner mocht de deur openen en daar begon het probleem al. De sleutel draaide door. Ja, dit kwam vaker voor, zei de vriendelijke piccolo.
Nadat we heerlijk over het landgoed en het dorp gewandeld hadden, gebeurde bij terugkomst hetzelfde met het slot. Pas na enkele minuten open te krijgen.
's Avond genoten van het 5-gangen diner in het 1 sterrenrestaurant, wat op zich lekker was, maar niet echt heel bijzonder. Ik begrijp nu waarom er in Friesland maar 1 sterrenrestaurant is.
Na afloop ; in plaats van dat we 's avonds ons bed inrolden, rolde ik telkens mijn bed uit , omdat de matras/topper vreselijk doorgelegen was. Ik kon niet normaal op mijn helft van het bed liggen, omdat de ondergrond zo ongelijk was. Resultaat: met nek- en rugpijn wakker geworden.
Het ontbijt vonden wij ook niet passen bij een 5 sterrenhotel, behalve dat men champagne wilde schenken, maar dat drinken wij 's morgens niet. Geen verse broodjes, wel boterhammen en mini afbakcroissants. Kortom, erg karig.
Bij het uitchecken uiteraard ons ongenoegen kenbaar gemaakt, maar omdat ik geen reactie kreeg (behalve dat men het zou doorgeven), heb ik 2 weken later maar een mail gestuurd om mijn beklag te doen. Ook hierop enkel een lauwe reactie terug ontvangen.
Al met al voor ons geen aanleiding om nog eens zoveel geld uit te geven in een 5-sterren hotel. Mijn ervaring is dat veel 4- en zelfs 3-sterrenhotels veel beter geoutilleerd zijn en veel betere service bieden.
Ik hoop dat Lauswolt zich aan haar schriftelijke toezegging hodt, dat de housekeeping en technische dienst hier werk van gaan maken. Vanuit hun manier van mailen, ben ik vooralsnog niet hiervan overtuigd.