“Een zondag midden motorrijden”
Beoordeling van Restaurant De Zwarte Boer

Restaurant De Zwarte Boer
Geclassificeerd als nr. 3 van 39 Restaurants in Ermelo
Keukens: Hedendaags
Dineropties: Ontbijt, Na sluitingstijd, Reserveringen
Beschrijving: Brasserie “De Gelagkamer” In het oudste gedeelte van Hotel-Restaurant “De Zwarte Boer” heten wij u van harte welkom voor een kopje koffie met huisgemaakt gebak, een smaakvolle lunch van onze lunchkaart of een heerlijk uitgebreid diner. “De Gelagkamer” dateert uit het jaar 1600. Geniet van een knapperend haardvuur bij onze monumentale schouw met het prachtige tegelplateau met hierop Koning Willem de Eerste en Anna Paulowna. Tijdens de ingrijpende restauratie vonden wij een schitterende estriken vloer welke verstopt lag onder een plankenvloer en vloerbedekking. Deze is inmiddels volledig gerestaureerd. De oude keuken is onderdeel geworden van onze Brasserie. In 2015 heeft dit gedeelte een make over ondergaan. Hier etaleren wij onder andere de wijnen van ons eigen label in de prachtige wijnklimaatkast. Hier staat ook het oude, houtgestookte fornuis met schitterend tegelplateau. Één van de vele verloren schatten uit het “Oude Huis Leuvenum”. De oude kast en bedstee, dateren nog uit de tijd dat alleen de welgestelde handelsreizigers zich een overnachting konden permitteren. Wist u trouwens dat de bedstee niet zo klein was omdat de mensen vroeger een stuk kleiner waren?? Men sliep half zittend omdat men bang was dat het bloed naar het hoofd zou stijgen. Openingstijden: Vanaf 10.30 uur Koffie met huisgemaakt gebak Van 12.00 tot 16.00 uur Lunch van de Kleine Kaart Van 17.00 tot 20.00 uur Diner van de À la Carte (vrijdag en zaterdag tot 21:00uur) Wij sluiten uiterlijk om 01:00uur om de rust van onze hotelgasten te waarborgen. Fine Dining Restaurant: “De Zwarte Boer” Met slechts elf tafels dé plek om verfijnd te tafelen. Het zeer smaakvol, klassiek ingerichte restaurant is bij uitstek geschikt voor uw uitgebreide (zaken)lunch of diner. Wij werken met uitsluitend dagverse producten. Laat u verrassen door onze keukenbrigade! Openingstijden: Van 18.00 tot 20:00 uur (vrijdag en zaterdag tot 21:00uur).
12 juli 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Een zondag midden motorrijden en we kwamen dit terras tegen. Mooi terrasje en zat goed vol, er was nog een plekje en we gingen zitten. Na enige tijd kwam er dan eindelijk een medewerker die ons kwam vragen voor een drankje en we vroegen om de kaart om wat te eten. Het eten was lekker maar het broodje was wel al koud. Maar als nog erg lekker!

Datum van bezoek: juli 2020
761keesv, Eigenaar van Restaurant De Zwarte Boer, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 24 juli 2020

Beste meneer Ramaker, wat fijn dat u heeft genoten. Wat jammer dat uw broodje kennelijk iets afgekoeld u heeft bereikt. Fijn dat het alsnog heeft gesmaakt, maar seint u ons alstublieft de volgende keer even in. Wij hadden dan uiteraard uw broodje met plezier omgewisseld. Gastvrije groeten, Kees

9 juni 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Tijdens het fietsen een pitstop hier gemaakt. We hebben een Tom Kha Kai soep genomen en een biertje van de tap. Deze waren heerlijk en dit in een lekkere ontspannen sfeer op het terras met een goede bediening.

Datum van bezoek: juni 2020
1 juni 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Keurig aan de Corona regels gehouden en heerlijk gegeten en gedronken. we kunnen niet wachten op ons volgende bezoek

Datum van bezoek: juni 2020
19 mei 2020 beoordeeld

Sinds het hotel weer open kan zijn doen ze er alles aan om hun gasten in de watten te leggen. Slim en duidelijk zijn de maatregelen om in deze tijd toch veilig te kunnen eten, zelfs met twee stellen tegelijk. De kwaliteit van het diner, de wijnen en het ontbijt is, zoals gebruikelijk, weer geweldig. Heerlijk gegeten en lekker kunnen ontspannen.

Datum van bezoek: mei 2020
3 mei 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Thuis genoten van afhaalmenu en Van Hamersveld wijn. Helaas was eten in het restaurant niet mogelijk maar het afhaalmenu is een prima alternatief. Het is eenvoudig thuis op te warmen en smaakt voortreffelijk. We hebben gelijk wijn Van Hamersveld ingeslagen. Ik hoop heel snel hier in het restaurant te kunnen eten.

Datum van bezoek: mei 2020

Reizigers die Restaurant De Zwarte Boer bekeken, bekeken ook

In Restaurant De Zwarte Boer geweest? Deel je ervaringen!