“Het leven vieren”

Restaurant De Zwarte Boer
Geclassificeerd als nr. 3 van 30 Restaurants in Ermelo
Keukens: Hedendaags
Dineropties: Ontbijt, Na sluitingstijd, Reserveringen
Beschrijving: Brasserie “De Gelagkamer” In het oudste gedeelte van Hotel-Restaurant “De Zwarte Boer” heten wij u van harte welkom voor een kopje koffie met huisgemaakt gebak, een smaakvolle lunch van onze lunchkaart of een heerlijk uitgebreid diner. “De Gelagkamer” dateert uit het jaar 1600. Geniet van een knapperend haardvuur bij onze monumentale schouw met het prachtige tegelplateau met hierop Koning Willem de Eerste en Anna Paulowna. Tijdens de ingrijpende restauratie vonden wij een schitterende estriken vloer welke verstopt lag onder een plankenvloer en vloerbedekking. Deze is inmiddels volledig gerestaureerd. De oude keuken is onderdeel geworden van onze Brasserie. In 2015 heeft dit gedeelte een make over ondergaan. Hier etaleren wij onder andere de wijnen van ons eigen label in de prachtige wijnklimaatkast. Hier staat ook het oude, houtgestookte fornuis met schitterend tegelplateau. Één van de vele verloren schatten uit het “Oude Huis Leuvenum”. De oude kast en bedstee, dateren nog uit de tijd dat alleen de welgestelde handelsreizigers zich een overnachting konden permitteren. Wist u trouwens dat de bedstee niet zo klein was omdat de mensen vroeger een stuk kleiner waren?? Men sliep half zittend omdat men bang was dat het bloed naar het hoofd zou stijgen. Openingstijden: Vanaf 10.30 uur Koffie met huisgemaakt gebak Van 12.00 tot 16.00 uur Lunch van de Kleine Kaart Van 17.00 tot 20.00 uur Diner van de À la Carte (vrijdag en zaterdag tot 21:00uur) Wij sluiten uiterlijk om 01:00uur om de rust van onze hotelgasten te waarborgen. Fine Dining Restaurant: “De Zwarte Boer” Met slechts elf tafels dé plek om verfijnd te tafelen. Het zeer smaakvol, klassiek ingerichte restaurant is bij uitstek geschikt voor uw uitgebreide (zaken)lunch of diner. Wij werken met uitsluitend dagverse producten. Laat u verrassen door onze keukenbrigade! Openingstijden: Van 18.00 tot 20:00 uur (vrijdag en zaterdag tot 21:00uur).
31 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Na een begrafenis rijden we over de veluwe terug naar huis. We realiseren ons weer heel goed dat het belangrijk is dat je de dag plukt en geniet. We voegen woord bij daad en belanden op een van onze favoriete terrassen op de veluwe. Eerst bitterballen met een glas wijn en een biertje. Vrolijke, professionele attente bediening. We eten een hoofdgerecht en esspresso toe. Als ik wat water vraag wordt me meteen een karaf aangeboden. Zo fijn dat je niet meteen gedwongen wordt tot aanschaf van duur flessenwater.
Uitstekende wijn. Entourage prima. En een prijs kwaliteit verhouding waar niets op aan te merken valt.

25 mei 2018 beoordeeld

Pinksteren 2018.

Wij sluiten 2e Pinksterdag 2018 af met een etentje bij de 'De Zwarte Boer' in Leuvenum, hartje Veluwe. We kiezen voor het aspergemenu en genieten van de bijpassende wijn die ons geadviseerd werd. We merken dat de medewerkers 'hart' voor de zaak hebben en je als 'gast' laten genieten van een mooie zomerse avond. De echtheid en gemoedelijkheid van de natuurlijke omgeving resoneert in ons diner en de bediening. Chapeau!

21 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Nadrukkelijk een vegatarisch lunchgerecht besteld. Na serveren bleek hier toch vlees op te zitten. Toen we dit aangaven werken we door de werkzame vrouw afgeserveerd zonder dat er een oprecht excuus vanaf kon.

21 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij hebben een warm pinksterweekend
Mogen beleven in hotel de Zwarte boer. Er hangt een ongedwongen sfeer in het hotel.
Er werkt een leuke groep mensen, allen heel aardig, vlot en voorkomend. Het eten en drinken is ronduit heerlijk.
We hebben in een supermooie omgeving gefietst, uit t hotel fiets je zo de bossen in.
En wat ook zo leuk is: het ontbijt.
Meer zeggen we niet,maar verwen uzelf en ga het meemaken.

14 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Na een eerste teleurstelling 2 jaar geleden, opnieuw De Zwarte Boer bezocht. Foute keuze! De (hoogblonde) dame die wij aan tafel kregen sprak niet alleen in de IK- voor, maar was ook niet plan om ook maar één gast echt warm tegemoet te treden. Op de vraag welk lekker wijntje wij konden kiezen, was de keuze voor haar heel simpel: wat openstond en dat was alleen Savignon en Chardonnay... Op de vraag of er nog wat anders was, "moest ze kijken" wat er nog openstond: niets kwam ze 10 minuten(!) later melden.... Bij deze dame krijg je het gevoel dat de gast er is om het personeel te plezieren... Wat een arrogantie!!!
De koffie was heerlijk, maar ja, die komt zonder uit een apparaat....
Daar wordt je niet moe van.... Echt heel jammer!!! Het voortrazende verkeer is steeds meer storend aan t worden. Voor ons geen Zwarte Boer meer!

Reizigers die Restaurant De Zwarte Boer bekeken, bekeken ook

Harderwijk, Gelderland
Kootwijk, Gelderland

In Restaurant De Zwarte Boer geweest? Deel je ervaringen!