“Wat een heerlickheit”
Beoordeling van Die Alde Heerlickheijt

Die Alde Heerlickheijt
Reserveren met
Die Alde Heerlickheijt is niet beschikbaar op de door jou verzochte tijd. Kies een andere tijd of zoek naar restaurants die tafels vrij hebben.
De door jou geselecteerde tijd is al verstreken.
Geclassificeerd als nr. 1 van 15 Restaurants in Tegelen
5 augustus 2018 beoordeeld

We dineerden tijdens ons verblijf in het Chateau Holtmuehle.
Een prettige ambiance in de keldergewelven van het Kasteel met witte kleurstelling van de muren en rode contrasten van schilderijen.
Naast de culinaire genoegens en attractie van het menu was er permanent, onopvallend personeel aanwezig. Hun attentiewaarde was hoog en hun relatiegerichtheid was navenant .
Dezelfde ervaring hadden we 's morgens bij het ontbijt in diezelfde ruimte. Chapeau Chateau!

27 juli 2018 beoordeeld

CHATEAU HOLTMÜHLE

Het huidige Chateau Holtmühle met 60 luxe kamers is momenteel verhuurd aan de Bilderberg Hotelketen.
De oude gebouwen ademen nog steeds de sfeer van de tijd van von Glasenapp uit.
Wanneer men door de Kaldenkerker-poort gaat en over de “Hondsdijk” loopt, kan men zich voorstellen hoe von Glasenapp met zijn vrijhuzaren door de velden de oorlog tegemoet trok.
Een bezoek aan kasteel de Holtmühle met zijn mooie tuinen en omgeving is zeker de moeite waard.
Het de Bilderberg Chateau Holtmühle zou volgens zeggen een voortreffelijke keuken herbergen.
Dus trok het bestuur van het C.G.H. op 20 juli 2018 de kant van Tegelen op om dit eens te gaan ervaren.
Het hotel en de kamers wordten niet door ons gerecenseerd.
Opmerking vooraf
Het C.G.H. meet en beoordeeld de gasttevredenheid uit professie.
Het C.G.H. verwacht altijd de top, maar wel dan per segment.
Een restaurant dat zich presenteert in het hogere segment wordt dan ook als zodanig beoordeeld.
Bijvoorbeeld een pannenkoekenrestaurant beoordeeld het C.G.H. op een geheel andere wijze.

De vrijdagavond 20 juli 2018.
Door het zeer mooie weer konden wij beide avonden op het terras voor het Chateau plaats nemen aan een keurig met linnen gedekte tafel.
Wij waren op de hoogte dat Chef Johan Christiaan op vakantie zou zijn en dat de 1e sous: Bas ons zou gaan verwennen.
Maar wat bleek: Ook de Bas was op vakantie en dus kookte Martijn de 2e sous deze avond voor ons.
Maar deze Martijn kookt ook de sterren van de hemel, het was helemaal geweldig.
Kort nadat wij plaats hadden genomen kwam gastvrouw Janet Rauschen ons begroeten en werden het aperitief opgenomen.
Enkele minuten later kwam ook restaurant manager en gastvrouw Savanne Mouthaan ons heel persoonlijk met een handdruk begroeten. Net zoals Janet zoeven ook had gedaan.
Savanne en Janet een team van twee hele mooie jonge dames met een enorme passie en inzet voor het vak.
Met z’n tweeën alles in de gaten houden en ondanks de drukte toch nog tijd om met de gasten te praten.
Deze twee toppers maakte onze avond, en ook die van de overige gasten, op het terras helemaal fantastisch.
Het eten, 5 gangen waren perfect bereid en de borden waren fraai opgemaakt.
De geschonken wijnen waren mooi en ondersteunde de gerechten mooi.
En zeker niet te vergeten, de Chef van deze avond kwam ook nog even aan tafel zo als het volgens ons ook hoort.

De zondagavond 22 juli 2018 verliep helaas iets anders.
Niet dramatisch maar toch met iets minder klasse.
De gerechten waren ook nu weer erg mooi van smaak en opmaak, maar de zwarte brigade die deze avond op het terras bediende liet soms wat steken vallen.
Verkeerd uitserveren, eerst de man dan de vrouw.
De wijn en water voorlangs uitschenken.
Het uitserveren van een gerecht waarvan bij 1 gast het gerecht niet compleet was.
Een foutje van de keuken maar ook de bediening hoort dit te controleren.
Nee, dit was niet niveau van de vrijdag.
Erg jammer.
Het blijkt toch maar weer dat niet alleen de mooie gerechten de avond tot een feestje maken maar dat de bediening een ook een zeer grootte rol hierin speelt.

Maar er was 1 verrassing deze avond, en een leuke.
Bas, de 1e souschef met terug van vakantie was speciaal voor ons even naar het Chateau was gekomen ons te ontmoeten, bijzonder attent.
Alle punten aangaande onze diners uitgebreid doorgenomen met de hotel manager E van Velsen en hij beloofde te kijken naar de door ons aangegeven verbeter punten.
Wij vinden het een top locatie met een top restaurant

15 juli 2018 beoordeeld

Wij hadden een hoger niveau verwacht in een duidelijker kasteelkader.
Denkelijk wordt er ook te vaak geswitched met de Orangerie. Voor dit kader komen wij niet naar een "kasteel".
Het personeel verdient een dikke pluim, zij doen alle mogelijke om het iemand naar zijn zin te maken. Bedankt.

17 mei 2018 beoordeeld

Samen met mijn vrouw hebben wij nu meer dan 10 keer in restaurant Die Alde Heerlickheijt gedineerd. Dit restaurant maakt deel uit van het Bilderberg hotel. Veel mensen denken dan ook dat dit restaurant alleen toegankelijk is voor hotelgasten. Dit is niet het geval. Ik kan eenieder aanbevelen dit restaurant te gaan bezoeken om er te dineren; prive, iets te vieren, etc. Ambiance schitterend. Prima keuken; kundige en vriendelijke service; goede wijnen.

15 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Ter ere van het 50-jarig huwelijk van mijn ouders verbleven we in het hotel bij dit restaurant. Het eten was heel erg lekker, mooi opgemaakt en de bediening was supervriendelijk en behulpzaam! Echt een aanrader als je lekker en verrassend wilt uit eten in een mooie omgeving.

In Die Alde Heerlickheijt geweest? Deel je ervaringen!