“Niet anbevelingswaardig”

20:00
Geclassificeerd als nr. 10 van 21 Restaurants in De Bilt
Keukens: Nederlands
27 augustus 2018 beoordeeld

Eten was redelijk. Beperkte kennis bij personeel over de gerechten. Niet klantVriendelijk personeel. Kleverige menukaarten en tafel en last van vliegen.

Datum van bezoek: augustus 2018

18 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Via vakantieveilingen hier geboekt en dat was dan ook duidelijk merkbaar: een tafeltje voor twee, vlak voor de wc...ach.. u kent dat wel. Ome Jaap kwam van het toilet en uit was het met de pret: waarschijnlijk sloeg de kaas daardoor plots blauw uit. Wij wonnen een culinaire proeverij, een tot bij aankomst onbekend verrassingsmenuutje. Hadden we eerder geweten dat alles van de geit het menu domineerde, waren we niet helemaal vanuit onze thuisbasis Enschede heengereden...
het begon met een spinazi-blauwe kaas-soepje. Óf het was verschimmelde kaas of kaas van bedorven geitenmelk, maar het was dan ook volstrekt niet te eten. Bah! Kan goed zijn dat een geitenliefhebber er mee wegloopt, dat deden wij ook uiteindelijk..Het hoofdgerecht: broodje vega-hamburger met een sausje van...jawel!! Geitenkaas!! Boahhhh!!
Eerlijk is heerlijk: we waren blij verrast met een lendebiefstuk ter grootte van een 2-euro-munt.. het was kort, maar lekker, jazeker!! Verder de zalm met advocadospread énnnnnnn..geitenkaas-saus.. Wij kunnen geen geit meer horen en/of zien, bah!! Dessert was dit keer prima..aardbeienmoes met stukjes aardbei en watermeloen. Die was wel lekker. Leeg glas werd direct door het bedienend personeel opgemerkt..maar er werd helaas niets mee gedaan. Achteraf ook maar beter: eur 3,35 voor een 0,33 glaasje tapbier kunnen de meeste vakantieveilinggasten zich toch niet permitteren: wij wel, maar dat doet er niet toe. Personeel bestond voornamelijk uit vrouwelijke bedienden...erg vriendelijk en beleefd..ach..wat kunnen zij er ook aan doen: niets!! Met gierende banden terug gereden naar Enschede en onderweg nog even een Mc Donalds aangedaan.. Beste mensen van de Griffel: niet meer doen zo.
Laat uw gasten kiezen uit een paar varianten. Ambiance was uitstekend en daarom nog wel 1 ster.

Datum van bezoek: augustus 2018
28 juli 2018 beoordeeld

Gezellig ogend restaurant, vriendelijk personeel.
Lekker voor en hoofdgerecht gegeten. Zag er mooi uit, en smaakte heerlijk.
Helaas vol na het voor en hoofdgerecht dus nagerecht over moeten slaan. (Zwanger niet veel ruimte).
Salade moet je er apart bij bestellen om verspilling te voorkomen en krijg je er dan indien gewenst 'gratis' bij. Ik vindt dit een uitstekend initiatief.

Datum van bezoek: juli 2018
3 april 2018 beoordeeld

Kom al heel lang bij De Griffel. Vroeger een echt eetcafé, nu wat meer restaurant. Het eten is er goed, niet heel speciaal. De toppers blijven voor mij de saté Griffel en de spareribs. Ook de dagsoepen zijn meestal lekker. Laatste keer genoten van de kaasfondue met brood en groentes.

Datum van bezoek: maart 2018
4 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Proeverij en wijnarrangement genomen. De gerechten sluiten totaal niet bij elkaar aan en waren matig van smaak. Verder moesten we erg lang wachten en was het koud. Al met al niet echt een succes.

Datum van bezoek: maart 2018

Reizigers die Bar & Bistro De Nieuwe Griffel bekeken, bekeken ook

De Bilt, Utrecht Province

In Bar & Bistro De Nieuwe Griffel geweest? Deel je ervaringen!