“Tapas smullen”

wo 24-7
20:00
Geclassificeerd als nr. 14 van 21 Restaurants in De Bilt
11 november 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Rob de eigenaar heeft samen met zijn kok heerlijke tapas gerechten klaargemaakt. Super lekker en scherpe prijzen. Wij komen hier heel graag terug.

Datum van bezoek: oktober 2018

24 juni 2017 beoordeeld

De ene punt van mijn beoordeling is voor de bediening. Dat hadden ook 5 punten kunnen zijn: de bediening was heel aardig, attent en alert, alle lof!
Het eten daarentegen.... wat een ramp. En de entourage: iets tussen een snackbar en een kroeg. Bij binnenkomst walmt de frituurlucht je tegemoet.
Wij aten daar op de bonnefooi en om het eens uit te proberen, met de AH-restaurantactie. Wij kregen daarbij de keuze tussen een 3-gangen menu (met spareribs e.d. en frites) à 32,50, en een tapas-menu. Wij kozen voor dat laatste. Weer een keus: 4, 5 of 6 tapas + dessert, tussen de pakweg 25 en 29 euro. De middelste dan maar.

Het is verbazingwekkend dat er koks en restaurants zijn die niet weten wat tapas zijn. Maar ze zijn er, bleek ook hier. Tussen wat Spaanse dingetjes op de tapaslijst stonden er ook Indonesische, Franse, Japanse enz. gerechtjes.
Ook goed, als het maar lekker is.

Helaas. Ik wist niet dat je zelfs onverwoestbare klassiekers als slakken (de ‘escargots’), gamba’s, carpaccio, geitenkaassalade en nog veel meer kon verpesten. Het kan, bewijst de kok van Buiten. Slakken zwemmend in gesmolten boter met wat snippertjes peterselie maar zonder enige smaak, least of all knoflook. Ongepelde gamba’s die je uit smakeloze hete boter/olie moet vissen en dan pellen. Carpaccio die bedolven is door een overdaad aan iets wat sla moet heten en vooral naar frietsaus smaakt. Geitenkaas idem. Een kaasplank als dessert waar je medelijden mee krijgt, zo lukraak en liefdeloos ligt daar een enorme hoeveelheid willekeurige plakjes kaas uit een of andere supermarkt bij elkaar gekwakt. Om maar wat voorbeelden te noemen.
Als kers op de taart ontdekten we bij het afrekenen pas de ‘gewone’ kaart, dus niet de kaart die wij voor de AH-actie moesten gebruiken. Op de gewone kaart staat: onbeperkt tapas eten voor 22,95.
Een menu voor 32,50 staat er niet eens op.
Al met al: een afrader wat betreft eten én wat betreft boerenbedrog voor de AH-restaurantgangers.
Alleen voor de bediening zou ik hier terugkomen. Voor die lieve dames is mijn advies: zoek een écht restaurant, jullie zijn het waard.

Datum van bezoek: juni 2017
3 maart 2017 beoordeeld

Samen met echtgenote aangeschoven bij BU!TEN. Gezellig zitten in bistro-achtig restaurantje. Door de gastvrouw word je netjes ontvangen en de kok komt tijdens het eten (zoals het eigenlijk ook hoort) ook nog eens vragen of alles naar wens is. Men heeft een redelijk uitgebreide kaart. Daarbij kan men onder andere ook voor TAPAS kiezen. Naast BU!TEN is een Grieks restaurant gevestigd. Mooi om te zien is het wederzijds respect. Van NEE-verkoop zal je hier weinig last hebben; als iets er niet is, is er altijd nog wel een Griekse buurman die hen kan voorzien en vice-versa. Heerlijke toetjes ook ! Elke dinsdag is er een barhap. De kok maakt dan een heerlijk gerecht voor een lage prijs. BU!TEN heeft tevens een aan de voorzijde waar het goed toeven is. Voor de rokers: er is een aparte rookruimte ingericht.

Datum van bezoek: februari 2017
18 december 2016 beoordeeld

Zijn met vier personen hier met AH bon tapas wezen eten kan een ding zeggen over het eten en de bediening GEWELDIG lekker en gastvrij !

Datum van bezoek: december 2016
26 november 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

We werden aan een tafel voor het raam gezet, niet echt een gezellige plek. Achterin her restaurant bij de bar leek het meer op een kroeg. De bediening was aardig en we werden goed geholpen. Het eten was niet bijzonder, daar komen we niet voor terug. Daarentegen was de rekening was laag.

Datum van bezoek: november 2016

Reizigers die Bu!ten Gewoon Eten & Drinken bekeken, bekeken ook

De Bilt, Utrecht Province

In Bu!ten Gewoon Eten & Drinken geweest? Deel je ervaringen!