“Fakkeltocht met huskies in Groede (Sluis - NL)”
Beoordeling van Husky Safari - Day Tours

Husky Safari - Day Tours
2 december 2014 beoordeeld

Vrijdag 28 nov 2014. Via vakantieveilingen een "raclette-avond met een romantische fakkeltocht met huskies" voor de avond gewonnen. Zeer goede communicatie met de eigenaars gehad, en alhoewel we er maar om 17u30 moesten zijn en zelf geen hond hebben mochten we er in de loop van de middag al een kleine wandeling mee doen.
De locatie oogt niet direkt mooi, het is een verouderde boerderij waar de eigenaars hun huskies onderbrengen. De meeste dieren zitten in kooien en de eigenaars zorgen er goed voor.
Een primitief verwarmd bij-schuurtje doet dienst als ontvangst en kennismakingsruimte.
Nadat we een ruim voldoende raclette hadden verorbert, gingen we met een rugzak waarin hete gluhwijn en bekers zaten, met fakkels en een summier op papier geschetst plannetje op stap door de nacht. Met 2 koppels want het derde had op de laatste moment afgehaakt. Na anderhalf uur wandelen met 2 huskies waren we zonder grote problemen terug op de bestemming en konden we er nog wat napraten. Dit evenement is niet geschikt voor mensen die niet avontuurlijk zijn aangelegd, nachtblind zijn en geen orientatie gevoel hebben. Wel voor diegenen die géén luxe en géén georganiseerd programma nodig hebben.
Wij werden in ieder geval vriendelijk ontvangen en waren heel tevreden met deze uitstap. Chapeau voor de uitbaters die er echt véél moeite voor doen om dit soort van evenementen te laten slagen!!

Datum van activiteit: november 2014

11 november 2014 beoordeeld

Op 13 September zijn we in Groede geweest.
We werden vriendelijk ontvangen door de eigenaren en de husky's.
Er werd ons uitgelegd wat de bedoeling was en we kregen onze slaapplek te zien.
Geweldig knu die Kota. We hadden een vakantie veiling bon voor raclette en een wandeltocht met husky's en gluhwein. We hebben heerlijk gegeten en toen was het zover om met de doggies te lopen. Wat een heerlijke tocht en wat is Nanouk een heerlijke hond. Vond het echt fijn met haar.
Onderweg heerlijk gluhwein gehad. We hadden ook een erg leuke groep. Na het wandelen hebben we met z'n allen nog wat gedronken.
Heerlijk gelapen in de Kota. Af en toe wakker geworden van de honden maar ja dat hoort er ook bij hoor.

Op zondag mochten we ook nog mee met de karretjes.
Daar ben ik Mieke nog steeds dankbaar voor. Wat een geweldige ervaring. volgens mij had ik steeds een grijns op mijn gezicht.

Ik vond het een super ervaring en ga zeker eens terug.

Voor mensen die klagen dat het stinkt. Er zit een verschil tussen stank en stank. Tuurlijk ruikt het er met 25 honden. Wat had men dan verwacht.

Hoge hakjes en mantelpakjesmoet je thuislaten, of naar het Hilton gaan.

Datum van activiteit: september 2014
28 oktober 2014 beoordeeld

Dat is wat we kregen... tranen in onze ogen.

We hadden er zo veel zin in, dol op honden en we keken er zo naar uit! Wat een plezier hadden wij onderweg totdat..... we arriveerden. We zeiden nog tegen elkaar voor de gein:"Dit is het, je zou maar in dat schuurtje, de kota moeten slapen. En dat zou de kota maar zijn". En ja.. dit was het echt.

We stapten uit de auto en liepen het terrein op. De stank kwam ons al tegemoet. Kippenvel over me hele lichaam! Er kwam een jongen geschat: 12 jaar naar ons toe. Hij vertelde dat hij hier werkte en ik dacht nog:" ben jij niet veelste jong?" Hij leidde ons rond en liet de slaapplekken zien en waar we ons moesten douchen/toilet. Dit deed hij overigens wel netjes.
We liepen langs de keuken waar het eten bereidt werd. Tijdens het bereiden werd er in de ruimte volop gerookt en was de ruimte vol van blauwe rook... We vonden het niet hygienisch.

Wij zouden in een kota slapen. Gaten waren dicht gemaakt met dekens. Er waren
bankjes getimmerd en daar lagen de matrassen op (de matrassen waren breder dan de bankjes zelf). Niet bepaald comfortable leek ons.

Wij vonden de honden er niet verzorgd uit zien. Alle uitwerpselen deden ze in hun kennel en daar leven ze dan.. Voor ons gevoel was het al dagen niet schoongemaakt en verdienen de honden beter.

Als je van je honden houdt, doe je ze dit niet aan toch?!

Ook de eigenaren waren onvriendelijk. Je mag toch wel iets meer verwachten? En 50 euro voor 2pers. voor een overnachting. En dit is wat je krijgt?!! Nee wij vonden het het geld niet waard.
We hebben de toch niet gedaan. We waren er al helemaal klaar mee.

Datum van activiteit: oktober 2014
19 oktober 2014 beoordeeld via mobiele applicatie

Afgelopen weekend zijn we naar 2,5 jaar terug bij de husky's maar nu met onze 4 zoons. Bij aankomst wees Mieke ons erop dat ze bij de zee met paarden aan het garnaal vissen waren en dat dat wel leuk wat voor de mannen om te kijken, dus wij naar het strand waar we van het mooie weer het strand en de paarden hebben genoten. Bij terug komst wat gedronken en daarna hadden ze een lekkere gourmet geregeld. Na het eten gingen wel met fakkels de honden uitlaten op het strand. De volgende morgen stond er vers gebakken chocolade en speculaas brood klaar. Na het ontbijt zijn we met een kar en twee steps op pad gegaan met de husky's. Bij terugkomst stond er een lunch klaar. Na de lunch hadden wel het geluk dat we nog een tocht met de honden mochten maken. Nu met 3 steps en een kar langs het strand. Onze jongens maar ook wij hebben wederom genoten van de husky's en de gastvrijheid van Mieke en Wouter en we komen zeker nog een keer terug.

Bekijk meer beoordelingen
16 oktober 2014 beoordeeld

Wij hebben de huskytocht inmiddels al twee keer gedaan. 1 keer 2 jaar geleden, een mama-dochter dag met 1 van de kinderen. Dat was zo leuk meegevallen, dat we nu terug gegaan zijn met de 2 petekindjes, en de eigen kinderen. Je kan daar lekker op je eigen tempo toekomen, kennis maken met de hondjes, en genieten van de omgeving. De kinderen vonden de tocht super, zowel op de kar als op de step, en hebben nadien genoten van de wandeling naar het strand met één van de honden. Dat je zelf mee de hondjes mag inspannen en een "mini-bandje" creeert met "jouw" hond is fantastisch. Wij zijn telkens maar voor 1 dag gegaan, dus kan niet oordelen over de overnachtingsmogelijkheden. het middagmaal was eenvoudig, maar wel lekker. Zeker een aanrader!

Datum van activiteit: juni 2014

Reizigers die Husky Safari - Day Tours bekeken, bekeken ook

In Husky Safari - Day Tours geweest? Deel je ervaringen!