“Hele leuke dag gehad!”

Movie Park Germany
Geclassificeerd als nr. 1 van 1 dingen om te doen in Kirchhellen
Attractiegegevens
30 mei 2018 beoordeeld

Laat je niet afschrikken door alle negatieve reacties!

Het park is niet vervallen al kunnen sommige wachtrijen inderdaad een likje verf gebruiken.
Wij hebben kortingsactie van Campina (Optimel etc) gebruikt voor 50% korting waardoor het relatief goedkoop was. De prijzen zijn prima, zo kost een koffie 2,30 en een Ola Swirl 4,5 voor een normale en 5,50 voor een grote (dit kost het ook bij de NS.)

De nieuwe attractie van StarTrek is aan te bevelen en bij warm weer de Mystery River (zoiets als de Piranha van de Efteling) ook. Deze is namelijk ook helemaal vernieuwd qua thema.

In de agenda kun je zien tot hoe laat ze open zijn. Parkeren kost 6 euro.

27 mei 2018 beoordeeld

Movie Park is een kleiner pretpark. Het rechtse gedeelte is eigenlijk voor kleinere kinderen, maar op drukke dagen (zoals het pinksterweekend) zijn er daar lange wachtrijen (bij warm weer ook echt in de volle zon aanschuiven).
De linkerkant van het park is meer voor grotere kids en volwassenen. Snelle achtbanen en een aantal simulators.
We hebben er wel van genoten. Onze favoriete attracties: de nieuwe achtbaan van Star Trek (volledig binnen aanschuiven, achtbaan zelf is grotendels buiten), Van Helsing's factory (achtbaan in kleine wagentjes, volledig binnen), The bandit (houten achtbaan), Ice Age (4D film, tof gedaan), de stuntshow met de politie auto's.
Gelukkig is het park gratis als je een abonnement hebt van Bobbejaanland (zilveren of gouden), dus moesten we enkel de parking betalen.

21 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Moviepark Germany: wij waren er nog niet geweest. Dus eerste Pinksterdag maar ‘s richting Dusseldorf gereden met onze kids en vrienden met hun drie kinderen. Een schitterende zonovergoten dag, bijna te warm voor een pretpark.
Eerste dat opvalt is dat parkeren heel vlot verloopt. Nergens wachten, overal verkeersbegeleiders. (Dat was bij het uitrijden overigens anders).
Na aankomst in het park gelijk een folder met routebeschrijving gepakt. Helaas geeft deze beschrijving niet goed aan wat voor soort attractie je te wachten staat. Zo kan het voorkomen dat je met je kids in de rij voor een binnenattractie van Star Trek staat te wachten en dat je later ontdekt dat het om een achtbaan in het donker gaat.

Het was druk. Het was heel druk. Logisch, want Pinksterdag+mooi weer. Dat zorgde ervoor dat het halve Ruhrgebied in het park aanwezig was. Gelukkig zijn Duitsers erg beschaafd en netjes.

De thema’s zijn soms wat verouderd. Back to the future, Star Trek, Hellraiser... maar geen Tolkien, Star wars etc.

Met shows, simulatoren en attracties poogt dit park mee te komen met de meer modernere en populairdere pretparken zoals Disney Land e.d. Of het daar in slaagt? Dat maakt niet zoveel uit. Het achterland waar de bezoekers vandaan komen is groot genoeg.

Overal zijn eettgelegenheden, zelfs NL cafetaria’s. Maar ook Asian en natuurlijk Curryworst met pommes. Biertje erbij? Warfsteiner vind je overal.

Sommige attracties sloten om 17.00 uur anderen om 18.

12 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Het park is na zo’n tien jaar terug slechter geworden. Niet veel vernieuwd. Binnen erg duur, voor consumpties. En op enkele na erg strak en nors personeel. De kidz van 11 en 15 hebben zich vermaakt gelukkig, maar ik weet zeker dat ze niet terug willen. Voor kleintjes was er wel veel tedoen vind ik. Het was vandaag relatief rustig. Maar de rijen viel tegen bij de atrakties. Een speedpas is erg duur 29 per persoon is een “goud”. Dan kan je in de meeste leuke snel naar binnen. Maar voor die prijs kan je beter wachten. Of gewoon door sparen voor disney.

Bekijk meer beoordelingen
10 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Zoals al jaren is Moviepark een geweldig uitje voor jong en oud. Sinds een poosje een geweldige nieuwe achtbaan in star wars thema. Goede tip: de all inclusive tickets. Entree plus onbeperkt eten en drinken de hele dag deze is alleen online ts boeken maar prijs technisch zeer zeker de moeite waard.

Reizigers die Movie Park Germany bekeken, bekeken ook

Gelsenkirchen, Noord-Rijnland-Westfalen
Haltern am See, Noord-Rijnland-Westfalen

Dorsten, Noord-Rijnland-Westfalen
Bottrop, Noord-Rijnland-Westfalen

In Movie Park Germany geweest? Deel je ervaringen!