Beoordeeld op 23 februari 2020

Niet afgaan op de beelden die je ziet op de website, dan kan je best wel erg teleurgesteld worden. Niet echt een warm en vriendelijk onthaal; eerst vonden ze onze betaling niet en dan word je naar een !bureau! geleid waar je te horen krijgt dat je er slecht en vermoeid uit ziet!? Heeft die dame zichzelf al eens bekeken? Je krijgt per 2 personen een frituurpotje met scrub en daarmee moet je het doen. Complex is verouderd, niet overal proper. Dode zeebad met muziek blijkt een koud binnenzwembad te zijn, jacuzzi’s dienen dringend gepoetst/vernieuwd te worden, decoratie is afschuwelijk, niet gezellig, water is betalend. Overal toiletten die bovendien een halve deur hebben. In het restaurant zijn het allemaal diepvriesmaaltijden. Dit is geen kuuroord meer van deze tijd.

Datum van verblijf: februari 2020
Beoordeeld op 20 juli 2019 via mobiele applicatie

We zijn hier geweest met een Bongo bon.

Bij aankomst kregen we een glaasje fruitsap en een korte uitleg en overlooking van de sauna's. Ook een potje scrubzout werd er gegeven.

We zijn niet gewend om een sauna bezoek in badkleding te doen en het plakken hiervan vinden we storend, toch begrijpen we dat dit een keuze is van het management.

De sauna's zijn proper maar klein. Ik kan me inbeelden dat in een drukkere periode dit wat wrevel kan veroorzaken. In een sauna stond er een bankje los, in een andere een leuning.

Het binnenzwembad is lekker warm en met bronwater gevuld. De natuursteen op de bodem mag echter wat afgeschuurd worden op sommige plaatsen zodat je voet niet opengehaald wordt.

Het stoombad is lekker warm,maar misschien beter er een geurtje in doen zoals munt want water krijgt een muffe geur.

De kamer met warme, marmeren stenen was ZALIG en zeker DE aanrader van het complex.

We waren ook heel aangenaam verrast door het Koude bubbelbad als dompelput en de nevelgang waar je lekker kan verkoelen.

Datum van verblijf: juli 2019
Beoordeeld op 31 mei 2019 via mobiele applicatie

Slechtste saunacomplex ooit, niet onderhouden, onverzorgd, niet proper! Ongelofelijk dat zoiets nog bestaat in deze tijd. De website met foto’s is misleidend en je bent gegarandeerd teleurgesteld met hoe het er in het echt uitziet! Absoluut zijn geld niet waard! Je kan beter voor hetzelfde inkomgeld naar de Thermen Sané te Tongeren gaan, dag en nacht verschil!! Ons zien ze hier nooit meer en al onze vrienden en kennissen worden gewaarschuwd voor dit sauna complex! Echt vreselijk!

Datum van verblijf: mei 2019
KuurcentrumBuekers, Eigenaar van Kuur En Wellnesscentrum Yolande Buekers, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 3 juni 2019

Beste mevrouw

Jammer deze beoordeling te lezen en dat we dit niet hebben mogen vernemen tijdens uw bezoek. Hygiëne en onderhoud dragen wij hoog in het vaandel. Wij voldoen dan ook aan de normen die dienen gerespecteerd te worden.

U mag ons steeds persoonlijk contacteren en staan u graag te woord.

Beoordeeld op 15 april 2019

Op basis van de website hadden wij behoorlijk hoge verwachtingen voor dit complex. Als wellnessfans hebben wij al heel wat complexen in binnen- en buitenland bezocht, dus beschrijvingen als "Dode Zeebad met onderwatermuziek" maken nieuwsgierig.

Mede daardoor was onze teleurstelling uiteindelijk groot. We willen ook niet té negatief zijn: het personeel was vriendelijk, de sauna's stonden op temperatuur, de wellness was proper. Maar er waren veel aspecten die teleurstelden, vooral in vergelijking met andere complexen. Zo hebben wij nog nooit meegemaakt dat badkleding verplicht is; we hadden ze mee omdat men ons hier op voorhand voor verwittigd had, maar er is een goede reden dat de sauna normaal naakt bezocht wordt. Badkleding is niet alleen vervelend in de sauna zelf, maar ze blijft vooral de hele dag nat of klam, wat onaangenaam is bij fris weer. Het feit dat badkleding hier verplicht is, vertaalt zich in het type bezoekers: er leken verschillende groepen te zijn voor vrijgezellenfeestjes, met het nodige lawaai tot gevolg.

Andere terechte kritieken die we lezen in de reviews zijn de onaangename indeling van het binnengedeelte (4 warme douches voor het hele complex, weggestopt achteraan in een gang, heel vervelend!), gebrek aan douches buiten, gebrek aan scrubzout (blijkbaar moest je dit ontvangen bij de receptie, maar wij hebben niets gekregen en we hebben ook nog nooit meegemaakt dat scrubzout niet gewoon vrij beschikbaar is). Het "Dode Zeebad met onderwatermuziek" bleek uiteindelijk het verwarmde binnenzwembad te zijn - van Dode Zee viel echter niets te merken, laat staan onderwatermuziek. De tuin en het wandelpad zijn ook erg teleurstellend, als je ziet hoe ze worden voorgesteld op de website. Het restaurant voldoet absoluut niet aan de standaard: een uiterst beperkte kaart en slechte kwaliteit van de gerechten, vooral in verhouding tot de prijs. Erg jammer in een wellness, waar lekker eten toch deel uitmaakt van de ervaring.

De hotelkamer was ruim en proper, maar erg ouderwets ingericht. We misten een minibar, wat we vreemd vonden omdat het zogezegd een 4-sterrenhotel is en er ook duidelijk staat dat het verboden is eigen eten en drank te nuttigen op de kamer. Ook het ontbijt liet te wensen over: ok mocht het een 3-sterrenhotel geweest zijn, te beperkt voor een 4-sterrenhotel.

Al bij al zijn we uiteindelijk met een erg teleurgesteld gevoel vertrokken. Voor mensen die niet anders gewoon zijn is dit complex waarschijnlijk helemaal niet slecht, maar in vergelijking met andere complexen voldoet het absoluut niet aan de standaard die je vandaag mag verwachten. Er zijn te veel storende factoren om echt te kunnen relaxen en genieten.

Datum van verblijf: april 2019
Beoordeeld op 25 februari 2019 via mobiele applicatie

Ik lees hier slechte punten over de Sauna Complex. Maar vind het reuze meevallen. Maar azijnpissers of Keyboard warriors heb je overal. Werd vrijdag vriendelijk onthaald aan de receptie door een jonge dame. Zij heeft mij alles goed heeft uitgelegd. Complex op zicht is gewoon normaal niks op aan te merken.

Datum van verblijf: februari 2019
Reistype: Reisde alleen