Vandaag geopend: 09:00 - 18:30

vanaf US$ 117,60
vanaf US$ 762,30
vanaf US$ 705,80
1 januari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Let op bij deze prachtige tempel waar je je auto zet. Er staan vele auto’s langs de kant van de weg. Allemaal bekeurd. Het is heel onduidelijk waar je wel mag parkeren. Een goudmijntje dus voor de politie. Er schijnt ver voor de tempel een parkeerterrein te zijn met een shuttle busje. Maar wij hebben het niet gevonden. Let dus op parkeren. Op het bord stond overigens fine . Zie foto en toch werden we bekeurd want vlgs de agent was fine er over heen geplakt. Erg onduidelijk verhaal.
De tempel is overigens prachtig. Er is veel van over. Je kan naar boven lopen naar het oude theater. Wel een hele klim en ongeveer 15 min lopen maar de wandeling naar boven vond ik de moeite waard.
Er gaat ook een shuttle bus mocht je het te ver vinden.

19 september 2017 beoordeeld

Deze tempel is de "must see" van Sicilië, OK, ga er dan ook maar even kijken. Beneden parkeren voor 5,00 euro, dan met de gratis shuttlebus naar de ingang. Daar 6 euro p.p. betalen en 250 meter in de bloed hitte omhoog lopen om deze tempel te bewonderen.

12 augustus 2017 beoordeeld

Helaas heeft ook hier de commercie toegeslagen en moet je keurig parkeren op een centraal gelegen parkeerterrein, waar je een kaartje koopt voor een shuttlebus. Bij de tempel kun je desgewenst nog een extra buskaartje kopen voor het theater dat nog verder naar boven ligt. Lopen kan natuurlijk ook. Met auto of camper dichtbij parkeren is helaas niet meer mogelijk. bekeuringen worden vlot geschreven. Touringcars kunnen hun passagiers nog wel "voor de deur" afzetten. Voor je de tempel bezoekt, moet je nog wel even een kaartje kopen. Hiermee kun je het gehele terrein, inclusief het theater bezoeken. Prettige bijkomstigheid is dat er inmiddels ook (gratis) toiletten zijn. Echter , wij denken met weemoed terug aan de tijd dat we gewoon zelf tot aan het terrein waar de tempel zich bevindt, met de auto konden rijden. Vergeet niet om er echt helemaal omheen te lopen. De achterzijde is echt veel mooier, vooral omdat je dan zonder hek kunt fotograferen. Je kunt er helaas niet meer in

30 juli 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Parkeren doe je direct als je de snel(lere)weg afkomt. Daar betaal je € 5,- voor het parkeren en het kaartje is ook gelijk je kaartje voor de bus. Dit is een ritje van een paar minuutjes. Entreekaarten gekocht € 6,- p.p. Bij de bar moet je dan de kaartjes kopen voor de bus naar het amfitheater €1,5 p.p voor een retourtje (kaartje bestaat uit 2 delen). De bussen vertrokken redelijk vlot. Amfitheater heeft echt een adembenemend uitzicht. Artiesten waren aan het repeteren, dus erg leuk om de akoestiek te horen. Echt bijzonder om mee te maken. Je kan ook kiezen om naar beneden te lopen maar de bus kwam er aan dus voor de makkelijke optie gekozen. Bij het barretje een granita genomen, heerlijk verkoelend want het was 35+ en helaas weinig wind. Toen de tempel bezocht. Super mooi bewaard gebleven en bijna geheel intact. Wij vonden het bijzondere plek die je tijdens een rondreis Sicilië toch gewoon gedaan moet hebben.

17 juli 2017 beoordeeld

De tempel is makkelijk ge bezoeken; je hoeft niet ver te klimmen over moeilijke paden. De tempel is Nog heel mooi intact. Echt indrukwekkend om te zien.