27 september 2017 beoordeeld

Onze eerste kamer was een kamer met jacuzzi, deze kamer was erg koud door de slechte isolatie, dat vonden we in het kader van de ecolodge wel bijzonder. Het bed was wel erg goed en warm en de kachel ook. Ons tweede kamer was de master suite die echt prachtig was. Een jacuzzi zo groot waar je baantjes in kon trekken en prachtig uitzicht.
Het eten was heerlijk en het personeel heel vriendelijk.
Heel goede uitvalsbasis voor het spotten van Quetzal. De gids was enthousiast en goed.

Kamertip: Houd rekening mee dat het koud is in de kamers
  • Verbleef: september 2017, reisde met een partner
Dantica, Gerente van Dantica Cloud Forest Lodge, reageerde op deze beoordelingGereageerd 28 september 2017

Thank you so much for your very kind words, we are really apreciated. We hope you choose us to stay the next time you visit Costa Rica, best regards

28 juli 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij waren met 4 personen en kregen het eerste huisje aan het pad. We waren overweldigd door het uitzicht door de hoge ramen. We keken uit over de vallei. Vogels vliegen af en aan. De temperatuur is hier heel anders, we kwamen vanuit de hitte aan de kust, en hier deden we de open haard aan. Er zijn genoeg dekens om je warm te houden. Heerlijk genieten in het bubbelbad. Lekker gegeten in het restaurant, er werd speciaal aan de kinderen gedacht en de keuken speelde daar heel goed op in. Wat een service!
Als je de quetzal wilt zien kun je proberen om 's ochtends om een uur of 5 naar het dorpje te rijden, daar staan al meerder gidsen en zul je snel genoeg ontdekken of de quetzal zich daar laat zien, wat meestal het geval is. Met gids ga je uiteraard ook nog naar andere plaatsen. Vergeet niet om langs te gaan bij het restaurant links net na de school, downhill, daar zitten veel vogels en ook overdag hebben we daar nog 3 quetzals gezien, net als andere vogels, bijvoorbeeld een toekan.

Verbleef: juli 2017, reisde met familie
Bedank Frits en Anne-m... S
Dantica, Gerente van Dantica Cloud Forest Lodge, reageerde op deze beoordelingGereageerd 4 augustus 2017

30 maart 2017 beoordeeld

De Dantica Lodge ligt vanaf de doorgaande weg een paar kilometer naar beneden en op ongeveer 2600 meter hoogte. Houd dus rekening met kou, vooral 's avonds en 's nachts. We hebben hier 1 nacht doorgebracht en voor ons was dat ook voldoende. Onze villa was ruim met grote ramen van plafond tot vloer waardoor je een fantastisch uitzicht had op de bomen in de vallei. Helaas was de enorme skaibank waarop je van dit uitzicht zou kunnen genieten, zo glad dat je er voortdurend afgleed. Groot bed met een lekker warm dekbed. Badkamer met 1 wastafel, jacuzzi, douche en wc. Redelijk krap allemaal. Minibar. Buitenterras met 2 stoeltjes. Alles was heel schoon. Open haard (op een soort gelvloeistof) en een airco (die gelukkig ook warme lucht bleek te blazen). Hou rekening met redelijke grote afstanden met veel trappen tussen de villa's die het verst weg liggen (de onze bijvoorbeeld) en de parkeerplaats, het restaurant en de receptie. In combinatie met de ijle lucht waaraan we nog moesten wennen, was dat steeds een pittig tochtje. Goed ontbijt, diner was redelijk. Vriendelijk personeel.

Verbleef: maart 2017
15 februari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

1 nacht verbleven op onze doorreis naar Dominical. De ontvangst was heel gastvrij, heel vriendelijk personeel, maar dat is eigenlijk overal waar je komt in Costa Rica. De lodges zijn heel ruim met een prachtig uitzicht vanuit de woonkamer en slaapkamer, maar verder hebben ze een serieuze renovatie nodig. De badkamer is groezelig en oud, de kamers ruiken muf. Het linnengoed was wel proper en fris. Het ontbijt was lekker, maar geen uitblinker.

Verbleef: februari 2017, reisde met vrienden
15 februari 2017 beoordeeld

we hebben hier 2 nachten mogen verblijven, en hadden hier de superiour kamer geboekt. Heerlijk een kamer met jaccuzi. De kamers zien er erg verzorgd en schoon uit, en de uitzichten zijn hier echt fenomenaal! Omdat de lodge en de kamers op een berg liggen, is het een pittige wandeling van de kamers en het restaurant en de receptie(15 minuten) Maar als je kan genieten van de omgeving, en lekker tijdens het wandelen kan genieten van de omgeving(je loopt door een heerlijk gebied heen, met allemaal eekhoorntjes en kwarteltjes en uiteraard prachtige vogels!) is het helemaal niet erg!
Uiteraard is er een zaklamp beschikbaar in de lodge, en die heb je 's avonds echt nodig.
Het eten is ongelovelijk smakelijk en lekker! de bediening is helemaal top, wat een lieve mensen werken er. We hebben hier genoten!

Kamertip: voor gasten slecht ter been, een kamer dichtbij vragen
  • Verbleef: februari 2017, reisde met een partner