Beoordeeld op 22 augustus 2015 via mobiele applicatie

Magnifiek uitzicht vanuit je huisje over het nevelwoud. Het is er wel fris maar kan ook niet anders op deze hoogte. Hopp gelopen en bekieken. Omgeving is schitterend en de weg ernaar toe uitdagend. Het diner is heerlijk en aan te raden. Heerlijke dagen gehad.

Datum van verblijf: augustus 2015
Beoordeeld op 5 juni 2015 via mobiele applicatie

Dantica ligt in een prachtige omgeving met mooie uitzichten en uiteraard de kans op het zien van de Quetzal.
De lodges zelf zijn erg gedateerd. Slecht warm te krijgen, de ramen zijn drijfnat door slechte vochtregulering en het meubilair is aan vervanging toe.
Het restaurant is prima, een enthousiaste kok maakt lekker eten. Hij spreekt jammergenoeg alleen maar Spaans.
Al met al een mooie omgeving maar veel te hoog geprijsde Lodge.

Datum van verblijf: juni 2015
Beoordeeld op 24 februari 2015

Joost,
Toen wij toekwamen zijn wij hartelijk onthaalt door Joost.
Er zijn daar veel mogelijkheden om te wandelen en de natuur te bezichtigen, zoals de wandeling naar de waterval enz.
Ook een mooi lodge en netjes, de diners zijn ook lekker en het ontbijt is ook ok.
Een kleine minpunt is de gids veel geld maar niet echt bezig met zijn werk.
Anders is het een aanrader

Datum van verblijf: februari 2015
Beoordeeld op 17 januari 2015

Bungalow 2 gaf een geweldig uitzicht over de vallei en de omliggende bergen. De ethanolhaarden verwarmen niet echt, maar staan wel heel erg gezellig. Dus met haard aan, glas wijn er bij onder het dikke dekbed dat we niet verwacht hadden nodig te hebben tijdens deze reis! De bediening in het restaurant gaat wat chaotisch, maar het eten is lekker. Was deze beoordeling alleen om de uitstraling gegaan dat hadden we 5 sterren gegeven, maar er zijn wat minpunten. We hebben de indruk dat de Holland Hotels wat knieperig zijn, zeker als het op het ontbijt aankomt. Mini schaaltje fruit, 1 doorgesneden snee toast, ei, jam en cremekaas. Jammer ook dat er geen warm water was in het bad, anders hadden we daar zeker gebruik van gemaakt. Ook jammer dat de avondtour alleen om vogels blijkt te gaan en die laten zich bij harde wind niet zien. Dat weet iedere vogelkenner en werd ook ons verteld TIJDENS de tour. Dat wisten wij ook, maar dachten dat de tour vooral om nachtzoogdieren zou gaan. Dus zagen wij alleen twee dusty nightjars die we bij het vervolg van onze reis nog heel veel vaker tegenkwamen. De tour zou 2 uur duren, duurde net geen 1,5 uur, maar de volle prijs werd berekend.
We twijfelden of we de volgende morgen met gids op zoek zouden moeten naar quetzals om de vindkans te vergroten. Opnieuw prijzig, maar ja, je bent er maar 1 x. Toch besloten dat niet te doen, maar op eigen houtje naar de lagergelegen Mirador los Quatzales te gaan waarvoor we van een serveerster bij een ander restaurant de tip hadden gekregen. Start om 6 uur 's morgens, entree 1 dollar pp (bij de bloemkassen, aan de rechterkant bij het afdalen). Laten we daar nou toevallig opnieuw Carlos, de vogeltjesgids, met een groep mensen tegenkomen. Dus waar zij 25 dollar pp betaalden deden wij precies hetzelfde voor 1 dollar en allemaal zagen we de enige bezoekende quetzal. Die trouwens gespot werd door een toerist, niet door een van de gidsen die daar met groepen rondliepen.
Op de trails van Dantica zelf, die behoorlijk pittig zijn, hebben we naast een verdwaalde vlinder en veel vliegen en een gevoerde eekhoorn geen dieren gezien.
Voor ons zou 1 nacht voldoende zijn geweest.

Datum van verblijf: december 2014
Beoordeeld op 25 augustus 2014 via mobiele applicatie

De Dantica lodge ligt in een sprookjes achtige omgeving. De locatie is fantastisch en de lodges zijn ruim en licht. Maar in onze lodge was wel veel vocht in de slaapkamer. Het bad was aan vernieuwing toe. De gastheer en gastvrouw waren super vriendelijk en zeer behulpzaam. Het eten was grandioos maar je moet wel de tijd nemen want het duurt lang voordat het eten klaar is. Maar dan heb je wel wat heerlijks. Met allemaal verse ingrediënten. De hulpkok liep menige keer naar de kruidentuin om verse kruiden te plukken.
We houden er zeer warme herinneringen aan over. Bedankt. en nu nog de puntjes op de i zetten.

Datum van verblijf: augustus 2014