Vandaag geopend: 09:00 - 18:30

vanaf US$ 3,38
vanaf US$ 152,55
vanaf US$ 96,05
Beoordeeld op 9 juli 2018

De molens van Don Quijote. Vooral de ligging is erg mooi. Ga er ook 's avonds naartoe om de zonsondergang te zien vanaf de laaste molen.

Datum van activiteit: juni 2018
Beoordeeld op 13 juli 2017

op weg van Toledo naar Sevilla doken deze windmolens in de verte op - deze zijn voornamelijk gekend uit het verhaal van Don Quichot - helaas waren we te laat om binnen te kunnen!

Datum van activiteit: juli 2017
Beoordeeld op 12 januari 2017 via mobiele applicatie

De molens en het kasteel van Consuegra zie je al van 15km afstand, hoog op de heuvel naast de stad. Twaalf oude molens op rij en in bijzonder goede staat, waarvan drie nog voor demonstraties gebruikt kunnen worden. Je kunt met de auto tot boven rijden en parkeren. In de eerste molen is het Officina Turismo te vinden, waar je ook je ticket kunt kopen voor het kasteel. In een van de laatste molens kun je bij Maria heerlijke wijn, olijfolie of een souvenir kopen. Deze molens zag Don Quichot voor reuzen aan, de hoofdpersoon uit de hilarische roman uit 1605! Absoluut een bezoek waard, vooral in combinatie met het kasteel.

Datum van activiteit: januari 2017
Beoordeeld op 24 september 2016 via mobiele applicatie

Aardige tussenstop op weg van of naar het zuiden. Een stukje cultuurhistorie, mooie vergezichten. Een bezoek zeker waard.

Datum van activiteit: augustus 2016
Beoordeeld op 11 augustus 2016

Dit was ongeveer het einddoel van onze reis. Van hieraf gingen we weer richting het noorden. Ik vond het bijzonder leuk om dan eindelijk, na jaren veel reizen in Spanje, nu eens deze molens in het echt te zien. We "woonden" op de camping in Toledo maar met 45 min. rij je er zo heen. Net buiten het stadje liggen ze allemaal op een heuvel. Je ziet ze al van verre liggen. Eerst 1, maar al snel de rest ook . Je kunt met de auto helemaal rijden tot het kasteel en dan is het leuk om van daaruit rond te lopen en alle molens te bekijken. Het uitzicht is ook geweldig. En daarna het stadje in voor een goede lunch. Vond wel dat de ansichtkaarten belachelijk duur waren. Er waren inderdaad ook veel bussen met andere toeristen, maar daar hebben bij geen last van gehad.

Datum van activiteit: juni 2016