“Stilte en eerbied”

36 beoordelingen
14 attractiebeoordelingen
“Stilte en eerbied”
Beoordeeld op 17 januari 2017

De gevallenen tijdens de slag om Arnhem hebben hier hun laatse rustplaats gevonden.
Jaarlijks herdenken we deze vaak jonge mensen die hier de hoogste prijs hebben betaald voor onze hedendaagse vrijheid. Schoolkinderen herdenken ook jaarlijks waarbij ieder een bloem bij elk graf legt.
Ook Veteranen herdenken, zeker bij speciale momenten hun kameraden die gevallen zijn. Een plek waar je de waarde van vrijheid voelt die zeker niet vanzelfsprekend is

Bezocht Mei, 2016

33 beoordelingen
15 attractiebeoordelingen
“Eerbied bezoek.”
Beoordeeld op 28 december 2016 via mobiele applicatie

De begraafplaats is goed toegankelijk en geeft een beeld van de leeftijden van de soldaten die tijdens de Marget garden gesneuveld zijn. De begraafplaats ziet er altijd goed verzorgd uit.

Bezocht December, 2016
Niveau 2 bijdrager
8 beoordelingen
5 attractiebeoordelingen
“Een herinnering aan hen die vielen voor onze vrijheid”
Beoordeeld op 22 december 2016

Kleine maar indrukwekkende begraafplaats van overwegend Engelse soldaten die voor ons kwamen om Nederland te bevrijden.

Bezocht December, 2016
Dublin
Niveau 1 bijdrager
3 beoordelingen
“Innige dankbaarheid”
Beoordeeld op 19 december 2016

De dappere jongens (mannen kun je ze niet noemen, ze waren te jong) stierven voor onze vrijheid en hun graven zijn een stille getuige daarvan. Ik ben ze eindeloos dankbaar, temeer omdat ik besef, dat juist in deze tijd de jeugd dergelijke monumenten zou moeten koesteren, opdat het besef doordringe dat vrijheid is voor iedereen, ongeacht afkomst, religie, geaardheid, geslacht of overtuiging.

Bezocht Oktober, 2016
Huissen, Nederland
43 beoordelingen
16 attractiebeoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 7 nuttige stemmen
“Indrukwekkend”
Beoordeeld op 20 november 2016

Een bezoek aan de oorlogsgraven van de militairen die bij de slag om Arnhem gestorven zijn blijft altijd indrukwekkend. Meestal pakken we dit mee mat de Airborne toch in september, net als het kleine kerkje bij de Rijn (laatste rustpunt voor de oversteek).

Bezocht September, 2016

Reizigers die Airborne Cemetery bekeken, bekeken ook

In Airborne Cemetery geweest? Deel je ervaringen!