“Eerbied bezoek.”

15 attractiebeoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 1 nuttige stem
“Eerbied bezoek.”
Beoordeeld op 28 december 2016 via mobiele applicatie

De begraafplaats is goed toegankelijk en geeft een beeld van de leeftijden van de soldaten die tijdens de Marget garden gesneuveld zijn. De begraafplaats ziet er altijd goed verzorgd uit.

Bezocht December, 2016

Eerst Nederlands
Niveau 2 bijdrager
8 beoordelingen
5 attractiebeoordelingen
“Een herinnering aan hen die vielen voor onze vrijheid”
Beoordeeld op 22 december 2016

Kleine maar indrukwekkende begraafplaats van overwegend Engelse soldaten die voor ons kwamen om Nederland te bevrijden.

Bezocht December, 2016
Dublin
Niveau 1 bijdrager
3 beoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 1 nuttige stem
“Innige dankbaarheid”
Beoordeeld op 19 december 2016

De dappere jongens (mannen kun je ze niet noemen, ze waren te jong) stierven voor onze vrijheid en hun graven zijn een stille getuige daarvan. Ik ben ze eindeloos dankbaar, temeer omdat ik besef, dat juist in deze tijd de jeugd dergelijke monumenten zou moeten koesteren, opdat het besef doordringe dat vrijheid is voor iedereen, ongeacht afkomst, religie, geaardheid, geslacht of overtuiging.

Bezocht Oktober, 2016
Huissen, Nederland
Niveau 4 bijdrager
43 beoordelingen
16 attractiebeoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 7 nuttige stemmen
“Indrukwekkend”
Beoordeeld op 20 november 2016

Een bezoek aan de oorlogsgraven van de militairen die bij de slag om Arnhem gestorven zijn blijft altijd indrukwekkend. Meestal pakken we dit mee mat de Airborne toch in september, net als het kleine kerkje bij de Rijn (laatste rustpunt voor de oversteek).

Bezocht September, 2016
Boom, België
Niveau 6 bijdrager
205 beoordelingen
166 attractiebeoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 207 nuttige stemmen
“Gesneuveld voor vrijheid…”
Beoordeeld op 13 november 2016

Airborne War Cemetery is gelegen in een rustige omgeving aan de rand van Oosterbeek.
Meer dan 1750 gesneuvelden hebben hier een laatste rustplaats gekregen. Het merendeel zijn jonge Engelse Paratroepers. 73 Poolse Paratroepers hebben hier tevens een eervolle laatste rustplaats. Tevens hebben een 8 tal Nederlandse strijders hier hun laatste rustplaats gekregen.

Zeker even stilstaan bij het iets verder op gelegen Memorial, opgericht ter ere van Engelse Air Despatch Squadron. Dit monument herdenkt 79 militairen van de Royal Air Force die sneuvelden op de bevoorradingszones.
Zin een wandeling? De Noordelijke Perimeterwandeling (3.7 km) met uitbreiding (1.5 km) passeert langs deze site.

Bezocht November, 2016

Reizigers die Airborne Cemetery bekeken, bekeken ook

In Airborne Cemetery geweest? Deel je ervaringen!