“Leerzaam/ Schoolklas bezoek”
Beoordeling van Airborne Museum Hartenstein

Airborne Museum Hartenstein
Geclassificeerd als nr. 2 van 6 dingen om te doen in Oosterbeek
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 2-3 uur
19 september 2018 beoordeeld

Het Airborne museum in Oosterbeek is erg interessant en ook op een historische locatie.
Het mooie van dit museum is dat het zich ook erg goed richt op de jeugdige bezoeker met het koffer spel. Het museum heeft nog een 4 verdiepingen onder de grond met een nagebouwd stadsdeel van Arnhem waar je de beleving van de oorlog met beeld geluid en replica's kunt herbeleven. Een echte aanrader voor jong en oud!

Datum van activiteit: september 2018

6 september 2018 beoordeeld

Pand staat momenteel in de steigers maar nog zie je dat het een prachtig pand is.
Goed ingericht museum.
De kelderverdieping is bijzonder indrukwekkend.
Zeer de moeite waard om dit museum te bezoeken

Datum van activiteit: september 2018
29 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Een lang bezoek is het niet geweest, maar zeker de moeite waard. Je begint bovenin het museum en zakt dan via de verschillende verdiepingen af naar de kelder. Je start in een tentoonstelling van veel verrassende verhalen en spullen. Helemaal in de kelder eindigt het bezoek met de ‘experience’. Er werd gewaarschuwd dat dit deel heftig kon zijn voor jonge kinderen en daar moet je inderdaad wel even rekening mee houden. Dat deel overslaan zou wel zonde zijn want het neemt je echt mee naar de slag in 1944.

Vergeet tussendoor en/of daarna niet een heerlijke koffie te drinken met een lekker stukje taart. Lunchen kon ook, maar dat hebben wij ergens anders gedaan. Waarna we nog naar de war cemetary zijn geweest. Die is op redelijke loopafstand te vinden.

Datum van activiteit: augustus 2018
Airborne M, assistent marketing van Airborne Museum Hartenstein, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 4 september 2018

Ten eerste bedankt voor uw positieve reactie over ons museum en fijn te lezen dat u van het kopje koffie met stukje taart heeft genoten in het museumcafé. De combinatie met en bezoek aan de War Cemetary is inderdaad een mooie optie.

Graag tot ziens!

29 augustus 2018 beoordeeld

Bij toeval bij dit museum terecht gekomen. Het was even zoeken of we wel goed waren, omdat alles in de stijgers staat ter restauratie aan de buitenkant.

Met onze museum jaarkaart konden we snel naar binnen en hier kom je toch wel snel terug in de tijd zoals deze in de WOII in deze regio heeft afgespeeld. Al met al erg indrukwekkend, zeker omdat het gebouw waar het museum zich in bevind een groot stuk geschiedenis in dit alles met zich mee draagt. Je begint op de boven in het gebouw en daalt dan in de tijd terug naar beneden een aantal etages onder de grond, waar het HQ van de geallieerden geweest is. Met items uit deze tijd en een mooie indrukwekkende presentatie helemaal beneden vond ook onze dochter van 15, konden we deze indrukwekkende tijd afsluiten met een bak koffie in het restaurant cafe.

Je waant je in deze regio terug in Market Garden. Een must voor iedereen om hier zeker eens langs te gaan en te beseffen dat wat hier onder andere gebeurt en beslist is er nu nog voor zorgt dat we in vrijheid kunnen leven,

Bekijk meer beoordelingen
26 augustus 2018 beoordeeld

Al meerdere malen het Airborne museum bezocht en elke keer is het beklemmend. Je leert wat het gevolg is van slechte communicatie en het terzijde leggen van informatie die niet goed uitkomt. De waanzin van oorlog.

Reizigers die Airborne Museum Hartenstein bekeken, bekeken ook

In Airborne Museum Hartenstein geweest? Deel je ervaringen!