“Mooi informatief museum”
Beoordeling van Airborne Museum Hartenstein

Airborne Museum Hartenstein
Geclassificeerd als nr. 2 van 6 dingen om te doen in Oosterbeek
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 2-3 uur
3 mei 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Informatief museum met meerdere verdiepingen met informatie. Bij ons was er een ooggetuigen. Dat maakt het geheel nog completer. Wij zijn er een uur of 3,5 geweest. Daarna nog een bezoek gebracht aan het Cemetery wat ook in Oosterbeek ligt.

1 mei 2017 beoordeeld

Tijdens het verblijf in hotel de Bilderberg Oosterbeek ook een bezoek gebracht aan dit museum, op een steenworp afstand van het hotel. Hoewel mij "het verhaal" van Market Garden e.d. zeer bekend is laat dit museum toch meer van de beleving zien, m.n. in de kelder waar je door een "huis-aan-huis-gevecht" loopt.

30 april 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Vanwege de afstand vanaf onze woonplaats waren wij hier nog niet eerder geweest. Het was de lange rit echter zeer zeker waard.

Het museum hangt vol persoonlijke verhalen van mensen met steeds daarbij items passend bij het verhaal. De tentoonstelling en "route" door het pand werden mooi en ingetogen geopend. De combinatie van beeld en geluid was hierbij heel goed. Een ooggetuige die zijn verhaal deed maakte dit extra indrukwekkend. Na de ingetogen stukken volgt het interactieve deel in de kelder. Licht, geluid en een decor geven je een klein beetje het gevoel dat je er bent. Zeker na alle verhalen te hebben gehoord en gelezen geeft dit net het extra gevoel van het alles. Na de tentoonstelling door te zijn gelopen kom je weer buiten in de prachtige omgeving en besef je precies waar je staat en hoe hard daar ooit is gevochten zodat je daar nu kan staan. Vlakbij ligt Ereveld Oosterbeek. Een bezoek daaraan kan haast niet worden overgeslagen na dit museum.

Vanwege het feit dat er toch best wat onprettige beelden te zien zijn en de overige delen met veel tekst uitgelegd worden, zou ik hier niet snel met jonge kinderen heengaan. Voor vanaf een jaar of 8 leent dit museum zich echter heel goed ter ondersteuning van verhalen.

18 april 2017 beoordeeld

Een indrukwekkend museum over de Slag om Arnhem, gevestigd in villa Hartenstein, het hoofdkwartier tijdens de strijd in 1944. Ooggetuigen verhalen, mooie expositie en zeker ook toegankelijk voor kinderen vanaf groep 7. De Airborne Experience geeft een erg realistisch beeld van de strijd. Een museum dat het bezoeken meer dan waard is.

Bekijk meer beoordelingen
17 april 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Mooie weergave van de operatie Market Garden. Mooi samengesteld zeker de moeite waard. Indrukwekkend om de ervaringen te lezen van mensen die dit hebben meegemaakt.

Reizigers die Airborne Museum Hartenstein bekeken, bekeken ook

In Airborne Museum Hartenstein geweest? Deel je ervaringen!