TripAdvisor

Meer info
vanaf US$ 385,98
Meer info
Beoordeeld op 13 september 2019 via mobiele applicatie

Wij zijn hier op een doordeweekse dag geweest met onze auto. Dit is goed te doen. De weg naar het dorp toe is al een attractie op zich. Mooie berg weg met aan de rand al veel rotsen of muurtjes beschildert.
In het dorp de auto geparkeerd aan het begin van het centrum. Hier komen ook veel touringcars aan. Hier door is het druk met hele groepen toeristen. Ook de lokals hadden het druk vandaag want er reden veel auto door de smalle straten of er stonden auto's tegen de schilderen geparkeerd.
Maar de schilderingen en het verhaal is erg boeiend. Je kan op het plein een audiotour doen. Dit hebben wij niet gedaan omdat we liever lekker zelf verkennen.
Dit dorp is zeker de moeite waard!

Datum van activiteit: september 2019
Beoordeeld op 28 juli 2019 via mobiele applicatie

Klein dorpje met een indrukwekkende geschiedenis. De murales zijn prachtig. Actuele thema's. Plaatsje is nog redelijk authentiek. Geen enorme massa's mensen toen wij er waren. Een aanrader om te bezoeken!!

Datum van activiteit: juli 2019
Beoordeeld op 16 juni 2019 via mobiele applicatie

Via TripAdvisor bij Orgossolo beland. Voor ons een ferme rot van 2 uur, maar zeker de moeite waard! Nadat we hadden geparkeerd kon je links en recht kijken, overal muurschilderingen. Vele met een politieke of historische grondslag. Mooi kleurgebruik en gebruik gemaakt van de vormen van huizen. Een absolute must!

Datum van activiteit: juni 2019
Beoordeeld op 1 oktober 2018 via mobiele applicatie

Stelde mij niet zoveel voor van de muurschilderingen in dit dorp. Maar was aangenaam verrast. De schilderingen, veelal door het kubisme geïnspireerd, behandelen diverse maatschappelijke onderwerpen en zijn in de regel links anarchistisch van aard. De datering van jaren 60 tot 2017. Moeite van het bezichtigen waard. Enkele Amerikaanse toeristen waanden zich in een marxistisch hol, ving ik op. Ook leuk ..

Datum van activiteit: oktober 2018
Beoordeeld op 6 augustus 2018

Orgosolo staat uiteraard bekend om zijn muurschilderingen en die zijn er dan ook talrijk. Bijna geen enkele muur is er aan ontgaan en het maakt het dorpje bijzonder vrolijk en aantrekkelijk, ook al zijn er veel politiek getinte schilderingen bij. Je raakt niet uit gefotografeerd en ik zou bijna zeggen dat het een must is voor iedere toerist die graag plaatjes schiet.

Datum van activiteit: juli 2018