Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Mooie lange bobbaan met mooie uitzichten.

Beoordeeld op 26 juni 2017
Stevenootje
Sprang-Capelle, Nederland
mooi uitzicht over Hahnenklee

Met de kabelbaan omhoog Het was niet erg druk.Kosten €6,50 voor een retour. Eenmaal boven een ... meer lezen

Beoordeeld op 24 april 2017
jwzwolle
Zwolle, Nederland
Lees alle 79 beoordelingen

Beoordeeld op 26 juni 2017

Met een gedateerde gondelbaan kwamen we boven aan de Bocksberg. Er is ook een modernere stoeltjeslift waarmee je naar boven kunt. Zeker voor mountainbikers is dit aan te raden. Er is een speciaal ophangsysteem voor de mountainbike aan de stoeltjeslift bevestigd. Er zijn verschillende afdalingen mogelijk en zeker spectaculair om te doen.
Er is onder mountainbikers veel belangstelling voor de afdalingen op de Bocksberg.
Wij beperkten ons tot de Bocksbergbobbaan, die zeker niet minder spectaculair te noemen was.
Het is een mooie lange baan en je hebt mooi uitzicht.
Tijdens je afdaling met de Sommerrodelbahn wordt er een foto gemaakt, altijd leuk als aandenken.
Verder vind je op de top van de Bocksberg een torenglijbaan, springen van een hoogte op een vangzeil en een trampoline.
Er is een restaurant en een stalletje met ijsverkoop.
Er zijn diverse wandelroutes.
Wij kozen voor de Liebesbankweg naar beneden. Een leuke kunstzinnige route van enkele kilometers door de natuur. Onderweg kom je diverse bankjes en andere zaken tegen die met het thema liefde te maken hebben.
De totale Liebesbankweg, zowel berg op en afwaarts bedraagt 7 km.
Een schitterende route om te lopen met mooie uitzichtpunten over de Hahnenklee.

Datum van activiteit: juni 2017
Beoordeeld op 24 april 2017

Met de kabelbaan omhoog Het was niet erg druk.Kosten €6,50 voor een retour.
Eenmaal boven een prachtig uitzicht over HAHNENKLEE

Datum van activiteit: april 2017
Beoordeeld op 6 augustus 2016

De kabelbaan naar boven is behoorlijk gedateerd maar sinds 2013 is er een leuke stoeltjeslift naast gebouwd. Het lijkt voor 4 personen maar je mag er maar met z'n tweeën in. Helaas kan je de stoeltjeslift ook niet naar beneden nemen. Je moet dan verplicht de wat oudere baan nemen. Boven zijn er een aantal leuke dingen te doen. De bob is het leukste. Wel een behoorlijke rij maar het liep toch wel aardig door. Gelukkig was de glijbaan nu gratis. Had daar echt geen 3 euro voor 6 keer voor betaald! Laten we hopen dat ze dat zo houden. We hebben ons een hele middag goed vermaakt.

Datum van activiteit: augustus 2016
Beoordeeld op 13 juni 2016

Via een gedateerde kabinebaan bereik je de top van de Bocksberg boven Hahnenklee. Het hoogteverschil is niet zo groot, maar wel voldoende voor extra uitzicht op de omgeving. Jammer genoeg wordt de Seilbahn vooral gebruikt om daarna met de MBT naar beneden te razen, of om met de Sommerrodelbahn te rijden (zomerseizoen). Er is een uitgebreide horeca aanwezig en ontspanning voor kinderen (trampoline, springen op een vangzeil, Sommerrodelbahn, torenhoge roetsjbaan...) Wandelwegen naar beneden zijn er ook voldoende, maar dan kom je vaak op het zelfde pad als de MTB-ers. En hou er ook rekening mee dat je ook voor de parking extra moet betalen.

Datum van activiteit: juni 2016
Beoordeeld op 13 juni 2014

Een prachtige wandelroute met bobbaan en kabelbaan. Lopend is veel te genieten.een goed restaurant met betaalbare producten.

Datum van activiteit: juni 2014