“Een stap in het verleden met een heerlijke keuken uit het heden...”
Beoordeling van L'Auberge Bretonne

L'Auberge Bretonne
Geclassificeerd als nr. 2 van 57 Restaurants in Overijse
Keukens: Frans
31 augustus 2018 beoordeeld

Gisteren voor de eerste keer bezocht. Bij het binnenkomen denk je dat de tijd is blijven stilstaan (wellicht ook de bedoeling van de uitbaters ?). Een typisch restaurantinterieur van 50/60 jaar geleden.
De gastvrouw is zakelijk to the point en vriendelijk in de omgang. Zeer klantgericht.
En dan het eten: zo klassiek als mogelijk maar zoooo lekker. Foie gras met toast en Sauternes, gamba's met diabolosaus, parelhoen met champagnesaus inclusief een "repasse" met de krokant gebakken billetjes, en een dessert. Indrukwekkende wijnkaart. Wie hier zijn keuze niet vindt zal ze nergens vinden. En voor elke beurs wat wils. Ik begrijp dat sommige mensen aan de venster kijken en niet binnen komen. Maar ik weet ook dat die zich behoorlijk vergissen: voor mij top !

Datum van bezoek: augustus 2018

6 augustus 2018 beoordeeld

Wij hebben aan dit restaurant niets af te keuren, alles is er uitstekend.Wij gaan daar regelmatig,toch zeker eens om de twee weken en nog nooit tegengevallen, echt een aanrader.

Datum van bezoek: juli 2018
17 januari 2017 beoordeeld

Uitstekende betaalbare traditionele Franse keuken met een wijnkaart om U tegen te zeggen.
Zeker de wijnsuggesties zijn onomstotelijke parels qua prijs kwaliteit.
Dit is een restaurant waar we jaarlijks 1a2 maal langsgaan en steeds met een goed gevoel terugkeren.
Het interieur is heel klassiek opgevat,bewust ,onbewust ? Ik zal er mijn bezoek niet voor laten.

Datum van bezoek: januari 2017
20 november 2016 beoordeeld

Zeker geen auberge espagnole, deze euwenoude familiezaak waar de nieuwe generatie niet schrikt van een kleine volkstoeloop, dagelijkse kost rondom het pittoreske kerkje van Jezus-Eik. De chique Maman (20 × ?) brengt cachet in de zaak. Om eens moeilijk te doen,
had ik zin in een wildlunch. De kwartelsalade was zo verfijnd gebraad en zo fris geserveerd dat de bosvogel bijna het bord uitvloog. De râble de lièvre was van aard om de sterrenkok rechtover de deur nerveus te maken. De huiswijn vertoeft al zo lang in de kelder tussen zijn gerenommeerde broeders, dat hij ook klasse heeft. Geheel verbluft verliet ik de auberge, met een gelukzalig gevoel.

Datum van bezoek: november 2016
17 november 2016 beoordeeld

Met de OKRA-gezellen hebben we genoten van een subliem wildmenu.
Van aperitief met hapjes tot de koffie met versnaperingen.
Voor deze 10de editie werden onze leden verwend met een fijn voorgerecht en een "top" wildstoofpotje of hazenrug vergezeld met lekkere wijnen.
Vriendelijke bediening van het personeel.
In naam van onze vereniging een welgemeende dank aan de kok.

Datum van bezoek: november 2016

Reizigers die L'Auberge Bretonne bekeken, bekeken ook

Overijse, Vlaams-Brabant

In L'Auberge Bretonne geweest? Deel je ervaringen!