“15 Gaul&Millau moet je verdienen”
Beoordeling van Escabeche

Escabeche
Geclassificeerd als nr. 1 van 7 Restaurants in Zoute
2 mei 2017 beoordeeld

Voor de lunch-menu heb je keuze uit twee voorgerechten en twee hoofdgerechten. Je kan deze uitbreiden met 2 glazen aangepaste wijnen, nagerecht en koffie ("supersize me" menu :-)). Het voorgerecht was gewoonweg subliem, het hoofdgerecht (rog met curry) was top gemaakt, maar minder mijn ding, de waterzooi van mijn partner was echt lekker. Deze chef is voor mij zeker 15/20 G&M waard (plus). Andere restaurants krijgen hier waarschijnlijk een ster voor.
Wat me wel tegenhoudt om terug te gaan en deze chef zijn kunsten beter te leren kennen, is de koele en zelfs ongeïnteresseerde bediening door de sommelier. Naast ons zaten tafels (met vooral Franstalige klanten) die de sommelier zijn ding waren door uitgebreid te kunnen vertellen over de wijnen en champagne die geschonken werden. Van het ene glas dat wij genomen hebben, weten we zelf de naam of druif niet. Echt een zonde voor de chef in de keuken dat het niet wat enthousiaster en vriendelijker kan in de zaal.

Schrijf een beoordeling

10 april 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Zaterdag avond naar Escabeche geweest. We namen er de marktmenu van 5 gangen. Het eten was lekker, goed gegaard en verzorgd gepresenteerd. De bediening leek eerder ongeinteresseerd en deed weinig moeite als iets gevraagd werd. Hoewel we in West-Vlaanderen zitten leek het hen een hele opdracht om wat uitleg in het Nederlands te geven. Glazen wijn en water stonden geregeld leeg en er werd nooit gevraagd of we meer wijn of water wilden.
Na de menu had ik nog honger, helaas.

8 april 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Middenin een van de drukkere straten in Knokke een goed restaurant. Hier heerlijk geluncht. Een 3 gangen lunch menu, incl cappuccino met 2 glazenwijn voor eur 55. Kwaliteit super, sfeer goed en bediening erg vriendelijk. Restaurant niet al te groot, wat de sfeer ten goede komt. Kabeljauw een aanrader

19 december 2016 beoordeeld

Ga een maandag, buiten seizoen, geen drukte. Neem het menu. Laat je gaan . Je beleeft een gastronomisch evenement. Doen.

1 december 2016 beoordeeld

Vrijdag 25 november hadden we plots zin om nog eens naar onze vertrouwde Escabèche op de Dumortierlaan in Knokke te gaan. In het aangename kader werden we ontvangen als vorsten, terwijl het toch al weer een tijd geleden was dat we hier waren. Gastvrijheid troef! We gingen voor de lunch-all-in die wekelijks verandert. Lekkere amuses deden onze smaakpapillen op gang komen. Ikzelf nam heerlijke wortelsoep als voorgerecht, mijn man at heerlijke vis. Voor het hoofdgerecht hadden we dezelfde keuze: wild! De delicieus bereide haas was absoluut een * Michelin waard!
De aangepaste wijnen gingen vlot naar binnen en zowel de gastvrouw als de sommelier kwamen tussendoor vragen of het smaakte en namen ook af en toe de tijd voor een toffe babbel. Zalig eten, vriendelijke mensen, tof interieur, wat kan je nog meer wensen?
Om te besluiten degusteerde mijn man een perfecte Irish Coffee en ikzelf een klassieke citroenthee. Zeer voldaan verlieten wij de Escabèche. Onze culinaire smulpartij bevestigde nogmaals dat dit één van de beste eetadressen in Knokke is. Bovendien blijft de lunch - thans 51 euro per persoon - zéér betaalbaar, prijs/kwaliteit is onovertrefbaar, allen daarheen!

Reizigers die Escabeche bekeken, bekeken ook

Knokke, Knokke-Heist

In Escabeche geweest? Deel je ervaringen!