Beoordeeld op 9 juli 2018

Wij hebben helaas geen museumkaarten en dan is de entreeprijs best prijzig. Wij waren daar namelijk pas kwart voor 3 en om dan nog 27 euro voor 2 personen te betalen terwijl het kasteel al om half 5 sluit Je moet hier dus echt bijtijds heen zodat je een hele middag rond kunt kijken in het kasteel en de tuinen e.d.

Datum van verblijf: juli 2018
Beoordeeld op 17 november 2017

Huis Bergh is het grootste kasteel van Nederland. Het is zoveel als mogelijk in de middeleeuwse stijl gerestaureerd. Het geheel bestaat uit meerdere gebouwen. In het hoofdgebouw is een museum gevestigd.
In een van de bijgebouwen bevindt zich een restaurant waar wij koffie met gebak hadden gegeten. Het was er niet al te druk, zodat wij alles op ons gemak konden bekijken. De mensen (in het restaurant en museum) waren zeer vriendelijk en gaven voorzover nodig nog wat extra toelichting. De geschiedenis van het gebouw werd voortreffelijk weergegeven. Kortom: een aanrader.

Datum van verblijf: oktober 2017
Beoordeeld op 3 juli 2017 via mobiele applicatie

Fantastisch mooi kasteel om eens te gaan bezichtigen.

Ook het terras met pas vernieuwde lounch banken ziet er prachtig uit.

Even een heerlijk drankje nemen alvorens aan een wandeling te beginnen door de plantages achter het kasteel.

Aanrader!

Datum van verblijf: juli 2017
Beoordeeld op 2 juli 2014 via mobiele applicatie

Terug in de tijd, tijdens de belegering waren we wederom in een van de torens. Wat een bijzonder en romantisch verblijf. En een super ontbijt buiten in het zonnetje... Wij hebben genoten! 'S middags hebben we geluncht bij Heeren dubbel en van de roofvogelshow genoten. Ook de belegering was wederom fantastisch.

Datum van verblijf: juni 2014
Beoordeeld op 23 februari 2014 via mobiele applicatie

Wij waren hier 1 nacht in de ronde toren om onze huwelijksverjaardag te vieren. Als s avonds de poort dichtgaat en alle bezoekers weg zijn ben je hier helemaal alleen.... de toren heeft 2 verdiepingen. De bovenste ingericht als zit/eetkamer met tv. Nespresso koffiemachine en zoveel thee als je wil. Ontbijt wordt hier 's morgens ook geserveerd. Wat een prachtig ontbijt. Vers fruit. Kazen, verschillende soorten hesp, jam en echte boter, een gekookt eitje, yoghurt en fruit. Het zonnetje scheen waardoor alles een sprookjesachtige indruk maakte.
De slaapkamer met badkamer vond ik zelf fantastisch. Een bed om gewoon in weg te zakken. Heerlijk. S nachts hoor je vleermuizen voorbij vliegen en s morgens hoor je niets... ofwel juist heel veel. Ganzen, eenden, vogels, kikkers..... dit was voor mij beslist de mooiste plek op aarde...

Datum van verblijf: februari 2014