“Aanwinst voor Doetinchem! ”
Beoordeling van Orangerie de Pol

Orangerie de Pol
Geclassificeerd als nr. 20 van 67 Restaurants in Doetinchem
30 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

4 weken na opening hier gedineerd om te ervaren hoe de nieuwe aanwinst van Doetinchem is en de algemene indruk is zeer positief!
Inrichting is opvallend mooi en geeft een “WoW” effect bij binnenkomst. Ontvangst was zeer hartelijk in een moderne “kas” , waar de acoustic en temperatuur zeer aangenaam waren. We begonnen de avond met een verfijnde frisse bubbel, helaas niet aan tafel ingeschonken en pas na vragen te horen gekregen dat deze uit Drempt komt en wat het precies is. Daarbij een origineel kroepoek hapje geserveerd en de eerste indruk was meteen goed.

Het concept werd op een leuke manier uitgelegd en er werd alle tijd voor ons genomen door de enthousiaste gastvrouw die duidelijk een “thuisgevoel” wilde creëeren. We kozen voor het 6 gangen menu inclusief bob-arrangement.
Na 3 smaakvolle en leuk gepresenteerde amuses begon het diner. Bij de eerst gang werd al vergeten dat we halve glazen wijn wensten er werden er volledige glazen geserveerd. Wijn / spijs viel over de hele avond gezien best wel tegen. Leuk om 3 lokale wijnen te schenken, maar de combinatie met de gerechten hadden zeker geen positieve invloed. De uitleg over de wijnen ging ook meer over chateau en een leuk verhaal erom heen dan over de druiven en de vinificatie, hier valt nog veel in te verbeteren.

Dan het eten... allereerst het brood op tafel, zeer smaakvol.
Het voorgerecht van o.a. Lokale paling en kaviaar met rettich en appel was zeer smaakvol. Een zeer goed begin! Helaas was de bijpassende wijn, niet bijpassend en te vol om mee te beginnen.
Ook de gangen daarna waren over het algemeen van zeer goed niveau. Roodbaars met bereidingen van prei viel erg in de smaak en werd net als de andere gerechten geserveerd op zeer mooi service. De 3e gang was eendenlever wat geserveerd werd als een ‘kinderijsje’. Het gerecht was erg gedurfd en enorm hoog op smaak. Verfijning in de eerste 2 gangen miste in dit gerecht en met name de biet was moeilijk te hakken met slechts een lepel. Bijpassend brioche brood was heerlijk en maakte het gerecht helemaal af. Volgende gang was ravioli met lamsnek, deze was wederom erg goed op smaak!
De timing tussen de gerechten was erg aangenaam en de warme ontspannen sfeer die de gastvrouwen uitstraalde konden we ook enorm waarderen.
Het hoofdgerecht was wat ons betreft het hoogtepunt van de avond. Enorm genoten van de bereidingen van kalf met kalfzwezerik. Wel spijtig dat de temperatuur van het vlees net niet warm genoeg was. Dit had ook te maken omdat het op een koud bord geserveerd werd, terwijl dit bij de tussengerechten wel goed was. Des al niet te min enorm genoten van de pure en eerlijke smaken op het bord.

Helaas werd niet gevraagd of we nog kaas hadden gewild, jammer want anders hadden we zeker nog de extra kaas genomen. Het dessert op basis van geitenkaas en rabarber was gedurfd maar pakte enorm goed uit. We waren allen enorm positief over de zoete/frisse afsluiter.
Friandises bij de koffie werden een beetje kneuterig geserveerd en waren niet zo spectaculair als de rest van de gerechten. De koffie was wel erg lekker.

Al met al enorm genoten van ontspannen goede service en gedurfde, zeer smaakvolle gerechten. Puntjes op de spreekwoordelijke ï en meer aandacht voor wijn / spijs, maar we komen zeker terug! Een absolute aanwinst voor Doetinchem en omgeving!

Reizigers die Orangerie de Pol bekeken, bekeken ook

Doetinchem, Gelderland

In Orangerie de Pol geweest? Deel je ervaringen!