“Schitterend huisje”

Beoordeling van Tenuta Madonnina

Beschikbaarheid
Boekingsaanvraag doen
Inlichtingen vragen
Deze accommodatie is niet beschikbaar op deze data.
Alle beschikbare vakantiewoningen weergeven

Niveau 5 bijdrager
52 beoordelingen
15 hotelbeoordelingen
common_n_hotel_reviews_1bd8 13 nuttige stemmen
“Mooie huizen, maar er zijn zaken op te lossen”
Beoordeeld op 17 september 2016 voor een verblijf in augustus 2016

Het huis
Tenuta Madonnina ligt verborgen van de weg, je zal even goed moeten opletten op de kleine bordjes. Het is handig om vantevoren de exacte inrit op te zoeken op Streetview.
De ontvangst was hartelijk door eigenaresse Carla, Nederlandse, die ook goed Italiaans spreekt. De huisjes liggen tegen de heuvel en bieden een mooi uitzicht op de vallei. De huizen zijn een jaar of 8 oud, en modern ingericht. De woonkamer/keuken zitten boven, de slaapkamers/badkamer beneden. Beide vloeren bieden een mooi terras, maar boven heb je natuurlijk het mooiste uitzicht. Keuken is modern en compleet ingericht, alleen de afzuigkap ontbreekt, maar het raam kan open. De bedden zijn zeker goed, en een mooie schuifkast voor kleding is aanwezig.
De badkamer biedt een inloopdouche, met een wat douchekop die wel vervangen kan worden door wat moderners en twee wastafels. Het huis is zeker de moeite waard, je zou er zo permanent kunnen wonen. Voor mensen met wat mindere conditie, het is wel een beetje vaak trap-op-trap-af. De culinaire avond die wordt aangeboden is gezellig en kwalitatief zeer goed. Zeker value-for-money om deze avond te 'doen'.

Het terrein
Het terrein bestaat voor een groot deel uit druiven- en olijfwijngaard. Het is wat ruw, niet zeer strak aangelegd. Er liggen veel stenen en potscherven overal. De grasstukjes achter de huizen zijn ook grof en met stenen bezaaid, dit nodigt niet uit om te spelen, voetballen oid. Direct naast het terrein heeft een schapenhouder z'n kudde. Ook lopen er wat zwerfhonden, die vooral in de avond en nacht over het terrein rennen. Ze zijn niet aggressief, maar het aanhoudende geblaf wat soms de halve nacht doorgaat is vervelend. Een ander probleem is het buur-etablissement waar men bij tijd en wijle harde muziek draait en wekelijks een nachtje karaoke feest geeft. Slapen is dan echt onmogelijk tot een uur of 3.

Omgeving
In de omgeving zijn een aantal dorpjes, maar deze zijn niet zo charmant. Voor de mooiere plaatsen, moet men minimaal een uur of meer rijden. Sicilie heeft zoals bekend een aantal problemen. De onvoorstelbare afval-puinhoop langs de wegen de meest opvallende. Bergen afval, van flessen, zakken tot banken en koelkasten liggen langs vele wegen. Dit schijnt richting Palermo nog erger te zijn. Een ander issue, is dat de binnenwegen erg smal en slecht van kwaliteit zijn. Diverse gasten hadden schade aan hun auto binnen een week. Heel mooi wel, is de Etna. Dit is een absolute must om te bezoeken. Er worden diverse excursies aangeboden, je kan ook zelf een heel stuk naar boven rijden tot het skistation. Het strand hebben we ook een keer geprobeerd, maar parkeren was verschrikkelijk moeilijk, en we hebben uiteindelijk 3 km moeten lopen. Het strand is overvol, smal, kiezels, bloedheet en parasol met bedje kost 20 euro. Dit is echt niet leuk meer.

Samengevat
Het zijn zeer mooie huizen, maar de omgeving is lawaaiig. In directe omgeving is behalve de Etna niet veel te beleven, wij komen hier niet terug.

Hoe was de sleuteloverdracht? Algemene staat van de woning
Beddengoed & matrassen Keuken & keukengerei
Hoe schoon was de badkamer? Overige faciliteiten & voorzieningen
Service
Pluspunten: kwaliteit van het huis zelf
Minpunten: de herrie en afvalsituatie
Reisgroep: Tieners
Kun je dit hotel aan vrienden aanbevelen?   Nee.
  • Was er wifi/internettoegang in de woning?
  • Werd de borgsom die je moest betalen op tijd terugbetaald?
Gosewijn ...
Niveau 3 bijdrager
11 beoordelingen
4 hotelbeoordelingen
common_n_hotel_reviews_1bd8 1 nuttige stem
“Schitterend huisje”
Beoordeeld op 24 juli 2016 voor een verblijf in juli 2016

Schitterende, trendy ingericht appartement. Keuken is uitgebreid ingericht. Het heeft echter ook aandachtspunten. Het kan vrij warm worden, je zou een airco verwachten (blijkbaar hebben wij daar overheen gekeken bij het boeken). Het gezamenlijke eten was erg gezellig maar ook noodzakelijk om gevoel te krijgen bij de andere gasten. En het zwembad ligt wat verscholen, door de hoge begroeiing. Er is genoeg te doen in de omgeving. Kortom, een aanrader als je een weekje in een mooie omgeving erop uit wil. Nodigt iets minder uit om een dagje aan het zwembad te liggen.

Cindy H
Niveau 3 bijdrager
13 beoordelingen
common_n_hotel_reviews_1bd8 1 nuttige stem
“Zalig genieten met prachtig uitzicht”
Beoordeeld op 17 juli 2016 voor een verblijf in juli 2016

Schitterende accommodaties, leuke siciliaanse avond gehad waar de kinderen de andere kinderen van het park leerden kennen. Ze hadden de tijd van hun leven samen aan het zwembad terwijl wij konden genieten op ons terras en ze toch in het oog konden houden.
Mooi ingericht huizen, goede stevige matrassen, ruime frigo met vriesvak.
Een tip voor de eigenaars: minstens één vliegenraam zodat 's nachts een raam open kan blijven zonder een hoop beestjes binnen te hebben.
Zalig rustig verblijf. Niet twijfelen!

Mandy O
Niveau 4 bijdrager
44 beoordelingen
8 hotelbeoordelingen
common_n_hotel_reviews_1bd8 7 nuttige stemmen
“Fenomenaal! ”
Beoordeeld op 9 juli 2016 voor een verblijf in juli 2016

Wat een mooie verstopte parel op Sicilië. 10 dagen hebben wij mogen doorbrengen op deze prachtige locatie.
Al oriënterend via internet ga je af op de aantrekkelijke foto's. In je achterhoofd houdend dat deze natuurlijk op ultieme momenten en vanuit onmogelijke hoeken zijn genomen. Toch kan ik met recht zeggen alles wat wij hier aantroffen is boven verwachting.
Hieronder een opsomming
- Ontvangst en verzorging door gastvrouw Susanna, een lieve Siciliaans/ Nederlandse dame die ons verblijf met haar aanstekelijke passie voor Sicilië vlekkeloos heeft laten verlopen. Ze heeft de juiste contacten, is toegankelijk en hulpvaardig.
- Fenomenaal uitzicht op o.a. casteligione di sicilia. Geen fototoestel die dit prachtige plaatje kan vastleggen.
- Culinaire Siciliaanse avonden waren echt genieten. Siciliaanse kokin Angela verzorgt een 4 gangen diner op het landgoed waar geen restaurant in de omgeving (voor zover wij hebben ervaren) aan kan tippen!
- fijne services zoals dagelijks verse broodjes aan je deur, wasmachine, eindeloos veel waterspeelgoed voor grote en kleine kinderen.
- De heerlijke wijn!

Enige minpunt was dat er voor ons helaas geen kookworkshop in zat ivm te weinig animo onder de gasten. Hier hadden we ons van te voren al op verheugd. Reden te meer om terug te komen voor herkansing!

marlies_e ...
Amersfoort, Nederland
Niveau 2 bijdrager
6 beoordelingen
“In 1 woord: gewéldig!”
Beoordeeld op 23 november 2015 voor een verblijf in februari 2013

Een heerlijke week gehad daar, alles was tiptop in orde. Mooi uitzicht, nette huisjes, vriendelijk personeel en heerlijk gegeten tijdens een culinaire avond. Er is genoeg te doen in de omgeving en als je geen zin hebt om weg te gaan dan is het goed toeven met een boek naast het zwembad. Elke ochtend werden er verse broodjes bezorgd en konden we de bloedsinaasappels zó van de boom af trekken om vers sap te persen. Ze hebben een eigen wijngaard, ik drink zelf geen wijn, maar de wijn die ze produceren schijnt heerlijk te zijn.
Ik ga zeker nog een keer terug naar Tenuta Madonnina!

Hoe was de sleuteloverdracht? Algemene staat van de woning
Beddengoed & matrassen Keuken & keukengerei
Hoe schoon was de badkamer? Overige faciliteiten & voorzieningen
Service
Pluspunten: De vriendelijkheid en behulpzaamheid van de eigenaars
Minpunten: Dat ik maar een week daar was, hadden er van mij wel 2 mogen zijn :)
Reisgroep: Vrienden
Je leeftijdgroep 35-49
Kun je dit hotel aan vrienden aanbevelen?   Ja.
Aanbevolen voor:
Vakantie met vrienden Personen met beperkte mobiliteit
Oudere reizigers Gezinnen met kleine kinderen
Grote groepen Mensen met huisdieren
  • Kwam de woning overeen met de beschrijving?
  • Zou u deze woning aanraden op basis van de locatie?
  • Bent u tevreden over de prijs/kwaliteitsverhouding?
  • Was er wifi/internettoegang in de woning?
Was dit een nuttige beoordeling? Ja
Voer reisdata in voor nauwkeurigere prijzen
2 gasten
Volwassenen2
Kinderen0
Pas toe
Bezit je een vakantiewoning? Laat deze hier vermelden.
Extra inkomsten
Eenvoudig te beheren