CRASH Luchtoorlog & Verzetsmuseum ’40-’45
Vandaag geopend: Gesloten
Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
een leerzaam maar ook leuk bezoek

'n bezoek met of zonder kinderen de moeite meer dan waard ! Het museum wordt gerund door ... meer lezen

Beoordeeld op 23 juni 2018
Bijns006
Hoofddorp, Nederland
Een aanrader. Opdat we niet vergeten welk offer voor onze vrijheid is gegeven!

Begin maart naar dit museum geweest. Juist voor die dag gekozen in verband met een lezing over ... meer lezen

Beoordeeld op 18 juni 2018
Scooby K
Lees alle 6 beoordelingen

Beoordeeld op 23 juni 2016

Tijdens een zakelijke excursie ben ik naar het Museum van Stichting Crash geweest. We kregen daar een uitstekende rondleiding door de aanwezige vrijwilligers. Na een inleiding over de bouw en geschiedenis van de Stelling en de rol die dit fort speelde, zijn we naar de collectie gaan kijken. Deze is zeer uitgebreid met voornamelijk wrakstukken en overblijfselen uit de luchtoorlog die zich boven deze regio afspeelde tijdens de Tweede Wereldoorlog. Ook zijn er spullen uit het verzet te vinden evenals kleding van vliegeniers en parachutisten. Er is zelfs een radiokamer ingericht en nog een spitfire te zien. De vrijwilligers laten alles tot leven komen door hun enthousiasme en fantastische verhalen over de personen die de spullen hebben nagelaten aan het museum. Aanrader.

Datum van activiteit: juni 2016
Beoordeeld op 22 november 2015

Foto's, verhalen en restanten bij geborgen vliegtuigen uit de tweede wereldoorlog.
Gevestigd in fort Aalsmeer van de stelling van Amsterdam. Tevens een heuse spitfire in de loods.

Datum van activiteit: november 2015