“Historie uit de WO II met bevlogen vrijwilligers”

CRASH Luchtoorlog & Verzetsmuseum ’40-’45
Geclassificeerd als nr. 9 van 13 dingen om te doen in Haarlemmermeer
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 2-3 uur
23 juni 2016 beoordeeld

Tijdens een zakelijke excursie ben ik naar het Museum van Stichting Crash geweest. We kregen daar een uitstekende rondleiding door de aanwezige vrijwilligers. Na een inleiding over de bouw en geschiedenis van de Stelling en de rol die dit fort speelde, zijn we naar de collectie gaan kijken. Deze is zeer uitgebreid met voornamelijk wrakstukken en overblijfselen uit de luchtoorlog die zich boven deze regio afspeelde tijdens de Tweede Wereldoorlog. Ook zijn er spullen uit het verzet te vinden evenals kleding van vliegeniers en parachutisten. Er is zelfs een radiokamer ingericht en nog een spitfire te zien. De vrijwilligers laten alles tot leven komen door hun enthousiasme en fantastische verhalen over de personen die de spullen hebben nagelaten aan het museum. Aanrader.

22 november 2015 beoordeeld

Foto's, verhalen en restanten bij geborgen vliegtuigen uit de tweede wereldoorlog.
Gevestigd in fort Aalsmeer van de stelling van Amsterdam. Tevens een heuse spitfire in de loods.

Reizigers die CRASH Luchtoorlog & Verzetsmuseum ’40-’45 bekeken, bekeken ook

In CRASH Luchtoorlog & Verzetsmuseum ’40-’45 geweest? Deel je ervaringen!