“Super avond ”

Keukens: Internationaal
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
30 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij hadden het geluk om aan de rand van het water te mogen zitten. Ik kan wel zeggen het mooiste plekje van het restaurant als het natuurlijk warm genoeg is om buiten te zitten. Vriendelijk personeel en geweldige gerechten. Leuk is natuurlijk dat zowel Stefan als Jasper aan je tafel komen om de gerechten toe te lichten. Extra compliment voor onze sommelier die fantastische wijnen bij de gerechten had (menu van de chef). Kortom een onvergelijkelijke avond en deze zal zeker nog een keer herhaald worden in de nabije toekomst.

4 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Geweldig diner gehad. Prachtige gerechten, geweldige smaken en prima wijn. Bediening was top, alles klopte.
Eén klein aandachtspunt: het is behoorlijk gehorig waardoor (zeker bij een groter gezelschap) gesprekken lastiger te volgen zijn.

15 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Onze favorite plek. Lunch op donderdag en dan zoo gezellig en druk. Nog NOOIT zo lekker gegeten als vandaag . 3 gerechten a la carte en het ene gerecht nog lekkerder als het andere. Ik raad de friandische tafel aan. En een uitzicht fenominaal. Echt een aanrader. Reken Voor lunch op 150,00 euro pp. zeker doen, super gezellig. We hopen nog vaak terug te komen .

12 maart 2018 beoordeeld

Wat hebben we een fantastische avond beleefd bij Aan de Poel. Het begon al met de ontvangst. Het regende en er stond een vriendelijke jongeman klaar met paraplu om ons droog vanuit de auto naar binnen te begeleiden. Nadat we binnen hartelijk werden begroet werden we naar ons tafeltje werden begeleid. We kozen voor het Chef's menu (6 gangen) met bijpassend wijnarrangement. Elk gerechtje was een kunstwerk op zich en een ware smaakbelevenis. Zelden meegemaakt dat de wijnen zo ontzettend goed pasten bij het gerechten. Was onder de indruk. Ik kan het dus echt aanbevelen om te doen. Er loopt veel personeel in het restaurant en stuk voor stuk vakmensen en allemaal even vriendelijk. De tijd tussen de gangen was precies goed. Kortom, ik heb gewoon geen enkel minpuntje! Het was gewoon een perfecte avond. We komen dus graag een keer terug!

2 maart 2018 beoordeeld

Na een prima eerst beleving moest er natuurlijk een tweede komen. Ditmaal een mooie grote ronde tafel centraal in het restaurant met uitzicht op de open keuken. Als aperitief een droge Riesling »S« Heiligenbaum van Raddeck die uitstekend beviel.
We starten met twee smaakbommetjes. Taco met baba ganoush, goede kruidentoets met frisse accenten. Krokantje van groene kruiden met granny smith appel en kerrie, waarin de koriander mooi gedoceerd was, heerlijk!

De amuse van rucola notensla spinazie was afgewerkt met een pomme soufflée, mooie geconcentreerde smaken.

De eerste begeleider werd keurig, met kennis van zaken gepresenteerd. Van de wijngaard Capitel Croce een Garganega 2014 van Anselmi. Dat een Soave zo lekker kan zijn, voor mij de lekkerste ooit. Ernaast een mooi presentatie. Stukken gerookte paling op een mousseline van aardappel waarin wat citroen, ernaast gepocheerde kwarteleitjes, aardappel kaantjes en ui ringen, aan tafel afgewerkt met een beurreblanc op basis van paling. Hemels! (9,9)

Ook de tweede wijn was indrukwekkend. Les Clapas Blanc 2015 van Domaine du Pas de l’Escalette. Ernaast een moeilijk gerecht voor de wijn. Gebakken tarbotfilet met erop noordzeekrab gekruid met mosterd, ernaast een fijne brunoise van courgette met sereh aan tafel afgewerkt met een bisque van krab. De bisque zorgde voor een bittertje in de wijn. De courgette met sereh daarentegen zorgde ervoor dat hij nog lekkerder werd. Genieten weer. (9,8)

De sommelière was in vorm! Een hoogwaardige Beaujolais werd gepresenteerd. Een Morgon Corcelette gemaakt van Gamay 2016 (oude stokken) van het huis Daniel Bouland. Complex met tonen van bosfruit en aangename kruidigheid. Uit de keuken zacht gegaard buikspek (krokant afgewerkt) van pata negra, met blaadje boerenkool en stukje pastinaak. Het garnituur werd apart uitgeserveerd. Rolletje ham met gefermenteerde look, gebrande boerenkool en bereiding van pastinaak, aan tafel afgewerkt met een bouillon van soja en sereh. Het buikspek was uitstekend gegaard en delicaat van smaak. Veel afwisseling met het garnituur. De wijn vulde het gerecht met zijn fruitigheid en kruidigheid aan, prima. (9,6)

De dessertwijn was een Huxelrebe Auslese van Raddeck. Een heerlijk aroma met tonen van exotisch fruit en een mooie zuurgraad, heerlijk. Uit de keuken een tweetraps dessert keurig gepresenteerd. Structuren van pure chocolade met structuren van bosbes en vingerlimoen. Ernaast Zachertorte “aan de poel” stijl met quenelle bosbessensorbet. Verfijnde smaken en mooie texturen die mooi in balans waren met de wijn. (9,75)

Bediening was uitstekend verzorgd. Leuk dat de keukenbrigade de gerechten uit serveerde. Een dikke pluim voor sommelière Erica Verweijen die er de rol van maître bij deed. Het valt mij wel op dat de dames in Amsterdam absoluut in de meerderheid zijn als het gaat om top sommeliers.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend.

Kortom een top beleving, knap omdat chef Stefan Van Sprang verplichtingen elders had (jury Dutch MasterChef). Aanrader voor wijnliefhebbers, fijnproevers en levensgenieters. Wij voegen ze graag toe aan onze favorieten. Het volgende bezoek zal zeker korter op zich laten wachten.

Reizigers die Aan De Poel bekeken, bekeken ook

Amsterdam, Noord-Holland

Amstelveen, Noord-Holland

Ouderkerk aan de Amstel, Amstelveen

In Aan De Poel geweest? Deel je ervaringen!