4 juni 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Tis wel even een klimmetje met de fiets maar dan ligt de prachtig gerestaureerde abdij daar in een arcadisch landschap.
We konden pas om 2pm inchecken maar mochten dat afwachten in de tuin. Ik vleide het vermoeide lijf in een lege ligstoel maar na 5 minuten maakte een Italiaanse me duidelijk dat die van haar was. Ik moest er zelf maar een gaan halen. De Abbazia heeft geen zwembad maar ik waande me even aan het strand.
Om 2pm konden we op onze kamer terecht op de eerste verdieping (geen lift).
Kamer was klein, sober ingericht, had een lekker bed, prachtig uitzicht uit het raam, een douche met een aftands scherm, gratis water en frisdrank in de minibar en een airco die niet werkte (het was ondanks een open raam de hele nacht erg warm). Overdag kun je er niets te eten krijgen. Wij stierven van de honger maar konden niet voor 7.30pm aan tafel. Het restaurant is klein en het verdient aanbeveling tijdig een tafel te reserveren. Eten was smakelijk. Ontbijt de volgende dag was overvloedig en meer dan goed.

Verbleef: juni 2017, reisde met een partner
abbazia, Direttore van Abbazia San Pietro in Valle, reageerde op deze beoordelingGereageerd 11 september 2017

Thank you for your kind words about the abbey.
We hope to see you here again.. greetings from the abbey!

16 april 2015 beoordeeld

Geweldige locatie. Hoog in de Apennijnen. Schitterend gerestaureerd. Voor rustzoekers. Bezoek de middeleeuwse kerk van het complex (apart geëxploiteerd). Vanuit de abdij zijn wandelingen in de omgeving te maken. Houdt er wel rekening mee dat de locatie aan het eind van een steil grindpad ligt. Wij dachten eerst dat we verdwaald waren in de "Umbrische rimboe", maar als je er eenmaal bent, wil je niet meer weg. Het, eveneens apart geëxploiteerde, restaurant in de gewelven van de abdij is uitstekend en maakt dat je nergens anders meer naar toe hoeft (wel reserveren). In de nabijheid de Romeinse watervallen (man made) en het truffel museum.

Kamertip: Kamer van de abt in het hoekje bij de kerktoren
  • Verbleef: juni 2014, reisde met een partner
26 juni 2014 beoordeeld

de abdij ligt op een helling van een mooi dal, met een prachtig uitzicht, ver van wegen en rumoer.
de ambiance is heel bijzonder, het oude klooster, met prachtige kamers, een heerlijke tuin met uitzicht op de bergen, en wakker worden door de volgels, en tenslotte een heel mooi ontbijt

• Verbleef: juni 2014, reisde met een partner
27 oktober 2013 beoordeeld

schitterend 8e eeuws complex! prachtige ligging!, mooie omgeving, goed eten en slapen. kamers sober maar voldoende. leuk en lekker gegeten bij het restaurant op het terrein. eigenares doet er alles aan om het je naar de zin te maken en doet veel moeite om je in zo goed mogelijk Engels te woord te staan.beslist aan te raden.

• Verbleef: oktober 2013, reisde met een partner
27 juli 2012 beoordeeld

Abbazia San Pietro in Valle is een schitterende gelegenheid om te verblijven. In een oude abdij midden in de natuur. Als je van wandelen houdt en rust is dit een mooie locatie. Daarnaast liggen steden als Spoleto en Norcia redelijk in de buurt. Ook zou je een dagje Assisi kunnen doen. Het is wel handig om te beschikken over eigen vervoer. Kies je voor wandelen, dan is dit een prima uitvalbasis. Hoewel ik geen wandelaar ben, lijkt het me wel dat je enigszins een geoefende wandelaar moet zijn voor dit gebied. Maar er liggen paden en routes die ook vanaf deze abdij vertrekken. Wat ook super is, is gewoon een middag in de tuin door te brengen met een goed boek. Al met al een gastvrije, mooi gelegen en unieke locatie in Umrbie. Een aanrader!

• Verbleef: juli 2012, reisde met vrienden