“Intens - en intens mooi”
Beoordeling van Cavagrande del Cassibile

Cavagrande del Cassibile
Geclassificeerd als nr. 1 van 18 dingen om te doen in Avola
Attractiegegevens
31 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

De ingang is eigenlijk gesloten, maar je mag er op eigen risico gewoon in. De ingang zit bij een restaurant, zij vragen heel slim 3 euro parkeergeld.

De hike is prachtig, naar beneden is goed te doen. Dichte schoenen is een absolute must. En als je dan bij het prachtige water komt weet je waar je het voor doet. Heerlijk, lekker koud, adembenemend mooi!!!! De hike omhoog is zwaar, vooral door de warmte icm intensiteit. Wel goed te doen als je gemiddeld fit bent. Wij deden er 45 min over.

Als je gaat neem een liter water p.p. mee en evt wat te eten voor beneden. Wij hebben er zeker een uur genoten tot we weer naar boven klommen. Boven kun je drinken kopen en opfrissen.

26 mei 2018 beoordeeld

vanaf het startpunt heb je een prachtig zicht over de kloof. De toegang is hilarisch : de poort is afgesloten, maar plastic bakken laten je toe om erover te klimmen ! De wandeling is heel mooi, je hebt best stevige wandelschoenen,gezien de stenige ondergrond van het pad. Na de terugkeer uit de vallei kan je iets eten of drinken aan het vertrekpunt : een lekker frisse pint smaakt dan dubbel zo goed !

10 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

We hebben met onze kinderen van11&15 jaar de afdaling en klim gemaakt. De moeite waard vonden ook de kids!! Als je aankomt kan het zijn (zo ook in ons geval) dat het hek dicht is. Je kunt er echter zo overheen.
Wij deden ongeveer 3 kwartier over de afdaling en onze kinderen waren in een half uur boven... wij deden er 10 min. langer over .

25 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Helaas niet eerst deze tips gelezen; dus wij zijn vandaag ook opgelicht. Zelfde verhaal als hieronder; klap, spiegel, zwarte streep, kerel die zei "cash oke geen politie ". Dus afgedongen maar wel 100 euro lichter. Hoe konden we zo stom zijn? Wat doet een man op zo'n toeristische plek alleen? Het is helaas gebeurd. De zwarte streep is makkelijk te verwijderen.

Bekijk meer beoordelingen
6 september 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Gisteren deze kloof bezocht. Via de kaarten-app eerst compleet verkeerd gestuurd, echter op Google Maps is wel de juiste parkeerplaats aangegeven. Wij zijn rond de middag naar beneden gegaan en het einde van de middag terug. Beide ongeveer 3 kwartier over gedaan. Einde van de middag terug is wel ideaal omdat de zon achter de helling is gedraaid. Onderaan zeker de moeite waard en lekker om even een duik te maken, mooi helder water!

Reizigers die Cavagrande del Cassibile bekeken, bekeken ook

Avola, Province of Syracuse
Avola, Province of Syracuse

In Cavagrande del Cassibile geweest? Deel je ervaringen!