“Op het terras tijdens wandeling”
Beoordeling van Afspanning de Swaen

Afspanning de Swaen
Geclassificeerd als nr. 1 van 6 Restaurants in 's-Gravenvoeren
Geschikt voor: Lokale keuken
Dineropties: Buiten zitten, Reserveringen
Beschrijving: Afspanning De Swaen in ’s-Gravenvoeren (Voeren) was al in de 16de eeuw een rustplaats voor paard en reiziger halverwege het postkoetstraject Luik-Aken. Nu is het de perfecte plaats om op het terras, in de gelagkamer of het restaurant te genieten van streekmaaltijden, zoals de gebakken trip met appelschijven, of de forel op Voerense wijze, vers uit de kwekerij van Sint-Pietersvoeren. Of geniet van één van de meer dan 30 speciale biersoorten, waaronder een ruime keuze aan trappisten, het plaatselijk gebrouwen Rick's, of één van de bieren van Brouwerij Grain D'Orge uit Hombourg. Onze bijzondere thee en koffie is gemaakt van versgebrande koffiebonen van Blanche Dael uit de Wolfstraat in Maastricht. Wij beschikken tevens over een feestzaal voor groepen tot 80 personen.
4 weken geleden beoordeeld via mobiele applicatie

Tijdens een wandeling vanuit Noorbeek kwamen we in ‘s Gravenvoeren terecht. Op het terras van dit restaurant hebben we pauze gehouden, er was gelukkig nog een tafeltje vrij.
Wij bestelden warm appelgebak met vanillesaus en slagroom. Erbij een lekker Leffe blond van de tap en een Colaatje.
Wat heel goed was, was dat je vooraf moet afrekenen, zodat je niet op een ober hoeft te wachten als je gaan wilt. Het appelgebak smaakte heerlijk. De gerechten die aan de andere tafeltjes geserveerd werden zagen allemaal ook lekker uit.
De bediening was zeer vriendelijk.
Een aanrader om hier eens aan te gaan.

3 oktober 2018 beoordeeld

we hebben daar met 38 personen gaan eten, afgesproken welliswaar, prima bediend, en reuze lekker gegeten en gedronken

31 augustus 2018 beoordeeld

Dit is een leuk adres wanneer je bv. gaat wandelen in de Voerstreek. Er zijn twee terrassen, een aan de voorzijde langs de (rustige) straat en een aan de achterzijde, een soort binnenplaats, het is er erg gezellig zitten. Ook de hond is welkom!
Ze schenken lekkere Belgische bieren en op de kaart staan veelal streekgerechten. We gingen voor de salade Val Dieu en de trip (bloedworst), heerlijk! We namen ook een fles witte streekwijn, maar die viel iets minder in de smaak, erg vlak en té droog.
Gevraagd of er een paar spekjes bij de salade Val Dieu konden, maar dat kon helaas niet. Vond ik wel vreemd omdat er ook een salade spekjes op de kaart staat...
Verder niets op aan te merken, nette bediening, het is er schoon, de porties zijn goed, je krijgt érg lekker brood bij de gerechten, enz. Wel nog één tip: zorg dat je genoeg geld op zak hebt want je kunt er niet pinnen!
Parkeren kun je trouwens een paar straten verderop op een grote parking.

28 juli 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Geweldig eten onder het genot van een heerlijk Belgisch biertje. Geserveerd door bijzonder aardige mensen.

23 juli 2018 beoordeeld

Goed restaurant. Kleine dinerkaart maar eten is goed en vers. Heerlijke Belgische frieten! Leuk om na een lokale wandeling hier wat te drinken en/of te eten. Parkeren is er wel wat lastiger en je kunt er alleen contant betalen.

Reizigers die Afspanning de Swaen bekeken, bekeken ook

's-Gravenvoeren, Limburg Province

In Afspanning de Swaen geweest? Deel je ervaringen!