“Prachtig terras op de binnenplaats”
Beoordeling van Afspanning de Swaen

Afspanning de Swaen
Geclassificeerd als nr. 1 van 6 Restaurants in 's-Gravenvoeren
Geschikt voor: Lokale keuken
Dineropties: Buiten zitten, Reserveringen
Beschrijving: Afspanning De Swaen in ’s-Gravenvoeren (Voeren) was al in de 16de eeuw een rustplaats voor paard en reiziger halverwege het postkoetstraject Luik-Aken. Nu is het de perfecte plaats om op het terras, in de gelagkamer of het restaurant te genieten van streekmaaltijden, zoals de gebakken trip met appelschijven, of de forel op Voerense wijze, vers uit de kwekerij van Sint-Pietersvoeren. Of geniet van één van de meer dan 30 speciale biersoorten, waaronder een ruime keuze aan trappisten, het plaatselijk gebrouwen Rick's, of één van de bieren van Brouwerij Grain D'Orge uit Hombourg. Onze bijzondere thee en koffie is gemaakt van versgebrande koffiebonen van Blanche Dael uit de Wolfstraat in Maastricht. Wij beschikken tevens over een feestzaal voor groepen tot 80 personen.
31 augustus 2018 beoordeeld

Dit is een leuk adres wanneer je bv. gaat wandelen in de Voerstreek. Er zijn twee terrassen, een aan de voorzijde langs de (rustige) straat en een aan de achterzijde, een soort binnenplaats, het is er erg gezellig zitten. Ook de hond is welkom!
Ze schenken lekkere Belgische bieren en op de kaart staan veelal streekgerechten. We gingen voor de salade Val Dieu en de trip (bloedworst), heerlijk! We namen ook een fles witte streekwijn, maar die viel iets minder in de smaak, erg vlak en té droog.
Gevraagd of er een paar spekjes bij de salade Val Dieu konden, maar dat kon helaas niet. Vond ik wel vreemd omdat er ook een salade spekjes op de kaart staat...
Verder niets op aan te merken, nette bediening, het is er schoon, de porties zijn goed, je krijgt érg lekker brood bij de gerechten, enz. Wel nog één tip: zorg dat je genoeg geld op zak hebt want je kunt er niet pinnen!
Parkeren kun je trouwens een paar straten verderop op een grote parking.

28 juli 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Geweldig eten onder het genot van een heerlijk Belgisch biertje. Geserveerd door bijzonder aardige mensen.

23 juli 2018 beoordeeld

Goed restaurant. Kleine dinerkaart maar eten is goed en vers. Heerlijke Belgische frieten! Leuk om na een lokale wandeling hier wat te drinken en/of te eten. Parkeren is er wel wat lastiger en je kunt er alleen contant betalen.

18 juli 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

6 dagen zijn wij uiteten geweest gedurende onze fietsvakantie. De laatste avond bij de Swaen gegeten. Echt het lekkerste eten van afgelopen dagen. Stoofvlees nog nooit zo lekker gegeten. En je zit lekker op je gemak, prima bediening. Mijn advies: ga hier smullen

7 juni 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Het restaurant zit in een mooi oud historisch pand nabij het centrum van het dorp. Verschillende kleine kamers en een terras op een binnenplaats. Bediening ook basic en onderhoudend leuk.
De kaart is conform je verwacht in de streek, de kwaliteit is goed. Zo ook het draadjesvlees met frites, erg goed.
Gewoon leuk en prijsgunstig

Reizigers die Afspanning de Swaen bekeken, bekeken ook

's-Gravenvoeren, Limburg Province
's-Gravenvoeren, Limburg Province

In Afspanning de Swaen geweest? Deel je ervaringen!