“Drama in tijden van Corona”
Beoordeling van Malindo Air

1 februari 2021 beoordeeld

Onze vlucht van bali naar sydney werd geannuleerd door Malindo air, vanwege coronamaatregels. In plaats van geld terug, krijgen we een voucher. We gaan deze reis in de toekomst niet nog een keer maken, dus geld is weg, 1000 euro. Geld terug doen ze niet aan, ook niet voor bagage of stoelreserveringen. Heel slechte service!

Datum van reis: juli 2020

8 oktober 2019 beoordeeld

Wij hadden per ongeluk super saver tickets geboekt. Dan kan je geen koffer inchecken dus die moesten we extra bijboeken. Dat werd dan 93 euro voor 18.8 kilo. Ze kon geen uitzondering maken want het vliegtuig zat vol, bleek achteraf dat ie half leef was, dus dat was een leugen. Nouja onze eigen stomme fout dus we werden met een prijsopgave naar een andere balie gestuurd. Daar aangekomen wist die vrouw helemaal niet waar wij het over hadden, dus moesten we zeggen bij welke balie we de prijsopgave hadden gekregen. Nou gelukkig lijken ze allemaal op elkaar en heb ik dat in de haast niet onthouden. Weer naar een andere bali, daar moest ik betalen. Hielden ze me boarding pass en zou ik een nieuwe krijgen. Samen met mijn bon en mij koffer weer naar de incheck balie, zegt die vrouw wat is dit? Ik zeg dit is me extra ingecheckte koffer, waar ik voor heb betaald. Oké waar is je boarding pas? Nou die heb ik bij je collega achter moeten laten. Nou weer bellen natuurlijk want zo werkt dat niet zei ze! Eindelijk na 3 kwartier was het gelukt met inchecken.

3 weken geleden had ik een vlucht geboekt via malindo, die was wel afgeschreven van me creditcard maar ik kreeg geen bevestiging. Bellen bellen bellen, allerlei gegevens opgestuurd en de bank gebeld of die em konden blokkeren. Nou wisten malindo natuurlijk niet waar ik het over had, want die spreken alleen Engels als het uitkomt. Uiteindelijk na een hele lange tijd zouden ze het over hebben gemaakt. Ik wacht er nu nog steeds op. Weer bellen. Ja het zweeft ergens in de lucht. Bank gebeld die vervolgens zegt dat kan helemaal niet. Want ze kunnen het gewoon terug storten naar jouw rekening. De gegevens van de betaling hebben ze al. Al met al, goeie vlucht gehad, maar voor mij de laatste keer 😉

Datum van reis: oktober 2019
4 september 2019 beoordeeld

Wij vlogen vorige week met Malindo Air via Denpasar naar Kuala Lumpur. Onze vlucht zou vertrekken om 11:40 uur. Een uur voor vertrek kregen wij melding dat de vluc ht was vetraagt naar 12:50 uur. Oke... dat kan. Na uren wachten en geen spoor van het vliegtuig te zien kregen we wederom een melding dat de vlucht pas om 16:00 uur zou vertrekken. ongeveer 4,5 uur vertraagd! De stewardess van Malindo had een verkeerde gate nummer op de boardingpass geschreven. Na het zoeken van de juiste gate, werd er even later omgeroepen dat de gate nummer veranderd is. We moesten helemaal naar de andere kant van de luchthaven lopen om weer bij de juiste gate aan te komen. echt een rot ervaring heb ik gehad. Eenmaal aan boord werd er niet eens excuses aangeboden door de bemanning (lees; stewardessen met clown make-up) voor de vertraging. Men deed alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Ik begrijp dat het hier om een vliegtuigmaatschappij gaat met voordelige scherpe prijzen, maar kom op bied je excuses tenminste aan. Voor ons geen Malindo meer!

Datum van reis: augustus 2019
    • Eten en drinken
    • Entertainment tijdens de vlucht
    • Inchecken en instappen
7 augustus 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Tijdens onze vakantie in Maleisië 3x gevlogen met malindo air. Eerste keer Kota-kinabalu naar Langkawi. Via een overstap in KL. Eerste vlucht vertrok met een vertraging van een uurtje. Dit was voor ons niet zo erg aangezien we toch een lange overstap hadden. De rest van de vluchten netjes volgens schema. Je hebt meer beenruimten dan bijvoorbeeld AirAsia en de toestellen zien er netjes en nieuw uit. Personeel vriendelijk zowel op de grond als in het vliegtuig. Tijdens de vlucht krijg je een gratis drankje. En iedere stoel had een eigen entertainment schermpje.

Datum van reis: juli 2019
    • Entertainment tijdens de vlucht
16 juli 2019 beoordeeld

Onze KLM vlucht kon wegens een defect niet verder naar Jakarta. Wij kozen ervoor om niet af te wachten wat er zou gebeuren maar om dezelfde avond met Malindo Air verder te gaan. Dit kostte ons 200 euro de man, maar alles liever dan eindeloos wachten en een hotelovernachting in KL. Prima ervaring, we vertrokken iets later en de landing was wat aan de harde kant, verder geen klagen.

Datum van reis: juni 2019
    • Inchecken en instappen