“Grondpersoneel, wat meedenkt, maar een vertraagde vlucht”
Beoordeling van flydubai

3 februari 2018 beoordeeld

Ruim drie uur voor vertrek stond ik bij de incheckbalie van Flydubai in Dhaka.
Er stond al een hele rij.
Toen ik na 40 minuten aan de beurt was, duurde het ook nogal lang.
Wel werd gevraagd, of ik een gangpadstoel of raamstoel wilde hebben. Voor mij een stoel aan het gangpad, zodat je de benen nog eens even kan strekken.
Na 20 minuten kwamen ze er achter, dat ze de boardingpass voor de vlucht die ik na deze vlucht had, niet konden printen. Moest ik in Dubai regelen.
Met 2 uur vertraging stegen we op voor de bestemming Dubai en tot mijn grote vreugde hadden ze mij kosteloos op stoel 1C gepositioneerd, een van de weinige plekken met beenruimte. Dat was positief, de vertraging minder positief.
De informatievoorziening op de luchthaven van Dhaka zelf, was nou ook direct niet je van het, maar daar kan Flydubai niets aan doen.

3 februari 2018 beoordeeld

Wat in ieder geval goed voor elkaar was, was het vliegtuig zelf. Een 737 en niet echt oud.
De stoelen staan bij deze budgetmaatschappij wel wat dicht op elkaar en met mijn lengte van 1.94m geen pretje.
Echter, in het vliegtuig gevraagd naar een plek met meer beenruimte en net voor het vertrek kon ik plaatsnemen op stoel 1C. Dat vond ik een goede service en dat maakt ook, dat ik deze maatschappij als 'heel goed' waardeer.
Eten en drinken moet je kopen, maar daar heb ik geen gebruik van gemaakt.

31 augustus 2017 beoordeeld

Viel erg tegen. Onze andere vluchten waren met Emirates, die waren zeer goed verzorgd. Bij Flydubai moesten we voor broodjes en drankjes betalen, terwijl het zogenaamde diner gratis was, maar erg slecht. Bijna alle entertainment apparatuur was stuk. We hadden gerekend op films en/of muziek, maar dat ging dus niet door. Als de apparatuur wel werkt, moet je betalen voor een film.

• Eten en drinken
    • Beenruimte
    • Entertainment tijdens de vlucht (wifi, tv, films)
27 oktober 2016 beoordeeld

Prima maatschappij waarmee je voor 600 euro naar Nepal kunt vliegen samen met Emirates.
Als je niet te veel luxe verlangd en 30KG bagage wilt meenemen dan is deze vlucht wel interessant.
Je vliegt vanaf amsterdam 2 keer per dag naar Dubai met een A380. In Dubai meld je je bij een transferdesk en stap je in een busje wat je brengt naar Terminal 2. Vanaf daar vliegt Fly Dubai. Een klein gebouw maar prima in orde met goede voorzieningen(Mac Donalds) etc.

Fly Dubai is een budget maatschappij en de vlucht duurt ongeveer 4 uur naar Kathmandu. Voor weinig geld kun je echter van alles aan boord kopen en als je toch wat wilt eten dan is het slim om dit op het vliegveld te kopen.
Vooral de terugvlucht is prima. Goede service, vriendelijk personeel en prima vliegtuigen(737 Boeing).

Of te wel wil je gewoon voor weinig geld maar wel met aardig wat bagage naar Nepal vliegen zonder uren te hoeven te wachten(zoals in Abu Dhabi of Qatar) dan is een vlucht met Emirates en Fly Dubai zeker aan te raden.

4 augustus 2016 beoordeeld

Zeer krap vliegtuig en totaal geen luxe. Ik ben zelf 175 lang en kon mijn benen niet kwijt. Voor mij was het een vervolgvlucht en ik wist niets van Flydubai. Ik zou er nooit meer voor kiezen, of het moet voor max 2 uur zijn. Je krijgt niet eens de gelegenheid om wat te drinken, wat water of iets anders. Absolute aanrader, tenzij je klein bent en maar heel kort hoeft te reizen.

• Eten en drinken
    • Beenruimte
    • Entertainment tijdens de vlucht (wifi, tv, films)
;