“Vlucht Alicante”
Beoordeling van Transavia

4 juli 2021 beoordeeld via mobiele applicatie

Te krappe stoelen. Te smal en te weinig beenruimte. Alleen toilet achterin toestel te gebruiken. Niet echt coronaproof.

1.033 - 1.037 van 78.682 beoordelingen

4 juli 2021 beoordeeld via mobiele applicatie

Fijne vliegvelden met veel ruimte en geen nerveus gedoe van reizigers. TOP. Centraal voor zowel Umbria, Toscane en Marche

4 juli 2021 beoordeeld

Vriendelijk en zeer behulpzaam personeel genoeg keuze uit eten en drinken hoop dat de andere verkoop ook weer terug komt

Datum van reis: juni 2021
    • Zitcomfort
    • Klantenservice
    • Eten en drinken
    • Beenruimte
    • Prijs-kwaliteitverhouding
    • Inchecken en instappen
4 juli 2021 beoordeeld

Zoals altijd een hele goede service! Vliegen meerdere keren per jaar met Transavia, en iedere vlucht opnieuw dik tevreden.

Beste
Ik zal me eerst even voorstellen.Ik ben Marcel Verbist , woon in Essen Belgie ne he been tweede verblijf in de region Murcia.
Ik ben zwaar teleur gesteld in de afhandeling door Transavia tijdens mijn laaatste vakantie.
Dit door het in begripe van mensen in Covd regels en het gedrag van personeel dat de indruk geeft macht te hebben.

Begin bij men vorige vakantie.

Ik ben van 17 mei tot 21 mei even naar men huisje kunnen vliegen na een afwezigheid van meer dan een jaar! Ik had een vlucht kunnen boeken bij Ryan Air. Vanaf Einhoven naar Alicante (FR 7523) en van Alicante naar Eindhoven (FR 7522) Heen vliegen een test laten uitvoeren want dat was nog verplicht om Spanje binnen te kunnen, en ook de QR code opgevraagd.
De terugreis was minder eenvoudig. Ik de QR code opgevraagd om België binnen te kunnen . Test was niet noodzakelijk om terug naar België te komen , want ik kwam uit een orange gebied.
Op De Luchthaven werd ik tegengehouden door personeel van Ryanair. Men vroeg mij om een PCR test. Ik zei netjes :”Sorry ik ga naar Belgie, daar heb ik geen PCR test nodig, Ik vlieg op Eindhoven, maar als Belgische grensbewoner mag je 48 uur in Nederland verblijven zonder PCR test.” De man van Ryan air zei me letterlijk:’ Voor Ryanair geldt dit niet!” Dan heb ik hem verteld dat ik reeds in Februari ben gevaccineerd (had daar ook een bewijs van). Toen kreeg ik vrije doorgang en kon ik op het vliegtuig. Helaas voor nog enkele vlamingen die daar stonden , zij mochten niet naar Eindhoven vliegen. (er waren twee zwangere vrouwen met een kleuter bij en enkele bejaarden.) DEze mensen konden wel hun vlucht omboeken naar een vlucht op Zaventem mist betaling van 100 Euro p.p.
Dit voor zover mijn Covid verhaal van mei, MAAR nu voor het verhaal van Gisteren (29-06-2021)
Mijn vrouw en ik hadden weer een vlucht geboekt van Eindhoven naar Alicante (HV6625) op 22-06, en van Alicante naar Eindhoven op 29-06 (HV6626). Heenreis verliep vlekkeloos. Wij hadden beiden ons certificaat van vaccinatie en de QRcode voor Spanje netjes ingevuld. Alles verliep vlotjes.
MAAAAAR terugreis 29-06.
Het begon al bij het online inchecken. Dat was niet mogelijk. Ik kreeg een bericht dat ik in de luchthaven moest inchecken. Ik had de QRcode voor België ingevuld , en ook een document van de Nederlandse regering.
Onze vlucht was om 20.20, maar vanwege het inchecken in de Luchthaven zijn we wat vroeger vertrokken en arriveerden daar om 17.30. een bord gaf an dat we konden inchecken bij balie 10-11-12.
Bleek dat daar nog niemand was en er stond nog niets aangegeven. Er stond al wel een rij van 50 tal passagiers. Plotseling komt daar een dame van het luchthavenpersoneel de documenten checken. Zij vroeg naar de PCR test. Ik weer netjes gemeld, sorry wij gaan terug naar België, daar heb ik geen test voor nodig en ik ben minder dan 48 uur in Nederland, dan heb ik die test voor Nederland ook niet nodig. (weer was ik niet alleen, en er was zelf een hoog bejaard koppel die in zak en as zaten ) Kreeg ik een niet al te vriendelijk antwoord dat ik een snel test kon laten doen ergens buiten de luchthaven, per taxi zou dat nog lukken om tijdig terug te zijn. Ik heb ook mijn certificaat nu getoond, en toen kreeg ik het brutale antwoord ,dat dit nog niet geldig is!( pas vanaf 01-07)!Wij dus zo snel mogelijk naar buiten ,taxi genomen, die man wist precies wat er aan de hand was en reed als een bezetene naar dat testcentrum (IMED Torrellano) Op het testcentrum aangekomen bleek, dat dit enkel op afspraak kon end at we moesten wachten tot 20.00 voor we getest konden worden , en het resultaat zou dan pas bekend zijn na 20.20.
Daar stonden we dan !!

Gelukkig heb ik een snelle beslissing genomen om een last minute booking te doen op Zaventem. Dat is me gelukt en ik kon gelijk inchecken . was aan dezelfde incheckbalie met dezelfde brutale dame achter het loket. De rest van de reis verliep vlekkeloos.
Maar dit grapje heeft me wel 520 euro extra aan ticketen gekost pls een taxirit van 24 euro.
Stel ik me dus de volgende vragen!

1 waarom is er verschil in Covid regels bij Ryan air en bij Transavia?
2 waar gaat het om? Gaat het om regels die door niemand gekend zijn en door verschillende mensen anders worden uitgelegd, of gaat het om besmettingen over te brengen, want vanaf 1 juli is mijn certificaat geldig en kan ik geen besmettingen meer overbrengen, is dat Virus daarover geïnformeerd?
3 Ik vraag me ook af of iemand van het luchthavenpersoneel mag bepalen welke regels er wel of niet gelden.

Einde verhaal, maar ik ben zwaar teleurgesteld in Transavia.

Marcel Verbist

• Beenruimte
    • Entertainment tijdens de vlucht
    • Prijs-kwaliteitverhouding
    • Inchecken en instappen
© 2021 TripAdvisor LLC Alle rechten voorbehouden.